user icon

Sergio Perez is relaxed over zijn vrijdag in Frankrijk: "P12 niet zo slecht als het misschien lijkt"

  • Gepubliceerd op 18 jun 2021 19:30
  • comments 13
  • Door: Arjan Hoefakker

De Mexicaanse teamgenoot van Verstappen Sergio Perez eindigde als twaalfde tijdens de tweede vrije training in de Grand Prix van Frankrijk op Paul Ricard. Perez was ruim een seconde langzamer dan de Red Bull van Verstappen. 

 Moeten we ons zorgen maken, Sergio? 

"Ik denk dat ik gewoon een redelijk slechte run had, ik had ook last van verkeer en een aantal beslissingen die wij namen hadden vielen niet de juiste kant op", legt Perez uit.

"Ik denk dat wij niet zo slecht er voor staan als je misschien zou verwachten als je dit zo ziet. Max had een goede dag en was de hele dag op snelheid en ik denk dat wij er gewoon goed voor staan hier. Hopelijk krijg ik het morgen wel voor elkaar, maar dan is het nog wel nodig dat wij vanavond nog wel wat snelheid zien te vinden en wat issues beter gaan begrijpen, maar dan zouden we er gewoon moeten staan.        

Zaterdag is de kwalificatie voor de race van zondag, die om 15.00 uur begint.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • JV fan

    Posts: 2.099

    Reed best ok , racesim was vergelijkbaar met Max weer :)

    • + 0
    • 18 jun 2021 - 19:47
    • Snork

      Posts: 11.877

      Nu nog de snelheid vinden voor de kwalificatie.

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 20:19
    • hoezo alweer? en misschien moet je de tijden nog eens wat beter bekijken.

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 22:13
    • Max gemiddeld 1.37,8 en Perez 1.38,6 op de Medium (gebruikte banden).
      Bottas was sneller, 1.37,3 op nieuwe banden en maar 5 rondjes.
      Ze reden wel met de nieuwe PU, dus rustig aan gedaan.

      • + 1
      • 18 jun 2021 - 22:30
  • Weet ‘t niet hoor. Bottas was ook ergens 12e mee en kreeg toen slecht nieuws...

    • + 0
    • 18 jun 2021 - 19:57
  • Perez reed een totaal ander programma dan dat Max deed.
    Een andere motorsetting en ging niet echt voor een snelle ronde.
    Dat vind ik mooi aan Perez,die zit niet te kijken dat hij 4 tienden achter Max staat,maar is volledig bezig met de race afstelling en Albon en Gasly keken veel meer naar de achterstand tegenover Max en focuste op de verkeerde dingen tijdens een race-weekend.

    • + 0
    • 18 jun 2021 - 20:05
    • Buurman

      Posts: 1.536

      Beetje hetzelfde zoals de Nederlandse verslaggevers een training verslaan. Alleen maar focussen op gereden (snelste) tijden alsof het een kwalificatie is en daar een oordeel aan hangen.

      • + 2
      • 18 jun 2021 - 23:12
  • Compleet Offtopic; Nu dat Dhr Rutte zijn toespraak gehouden heeft, man man man dat wordt een regelrechte GEKKenhuis daaro op Zandvoort. Ik denk dat dit wel in de geschiedenis boeken gaat dat niemand zal vergeten. Ik denk dan ook voor de mensen thuis, geen F1 auto te horen is op TV. Voor de negatievelingen aldaar, di hopen natuurlijk dat Max uit gaat vallen.

    Geezoes, naar LINKS, naar rechts, en we schuiven zo aan bij de Verenigd Koningsrijken / UK. Ik hou mijn hart vast. De wereld zal toekijken hoe gigantisch gek wij zijn.

    • + 0
    • 18 jun 2021 - 20:16
    • Lekker hè zo'n vrijmibo! ;)

      • + 3
      • 18 jun 2021 - 20:20
    • 🤣 🤣 🤣

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 20:22
    • Het gaat stervensdruk worden op Deoranjecamping.

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 20:50
    • De putten zullen vast vollopen ,..... @schwantz34

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 20:59
    • F1jos

      Posts: 901

      Ik voel me thuis tussen de gekken, ben niet anders gewend.

      • + 0
      • 19 jun 2021 - 09:38

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar