user icon

Honda introduceert nieuwe naam en logo bij verbeterde krachtbron voor Max Verstappen

  • Gepubliceerd op 17 jun 2021 12:00
  • comments 30
  • Door: Arjan Hoefakker

Red Bull krijgt dit weekend de beschikking over een nieuwe verbeterde Honda-motor en Honda heeft gekozen voor een nieuwe naam en logo voor hun krachtbronnen. Daarmee worden Red Bull Racing en de AlpaTauri's voortgestuwd.

De Japanse motorfabrikant maakte via Twitter bekend dat de krachtbron een andere naam krijgt. 

Honda heeft de beste logo-bouwer van Japan aan de gang gezet en kwam met een nieuw ontwerp voor hun krachtbronnen. De nieuwe naam wordt Honda e:TECHNOLOGY, zo vertelt de Japanse motorbouwer middels deze tweet.

Pakt uw loep er maar even bij, voor als u gaat zoeken naar het nieuwe logo. 

 

Nieuwe Honda-krachtbron heeft ten doel 'koolstof neutrale maatschappij'

Honda zegt dat eTECHNOLOGY de nieuwe naam is van "ons concept van hoog-efficiënte electrificatie technologie, die ten doel heeft om de leiding te nemen richting een koolstof-neutrale maatschappij." 

Max Verstappen en Sergio Perez zullen eerder snelheid en betrouwbaarheid als belangrijken doelen zien om het kampioenschap te winnen met Red Bull en Honda.

Honda verlaat na dit jaar de Formule 1 en Red Bull Racing is druk bezig om de Red Bull Powertrains op te bouwen. Daar zullen de taken van Honda worden overgenomen. Toch komt Honda nog met een nieuwe naam voor hun activiteiten in de F1. 

Komend weekend gaat blijken of de verbeterde krachtbron onder het nieuwe logo de Red Bull ook sneller zal maken. Ook Scuderia AlphaTauri krijgt het nieuwe logo op de auto en de krachtbron in de wagen van Pierre Gasly. Yuki Tsunoda moet nog even wachten voor hij met de nieuwe specificatie mag rijden: hij had zijn tweede motor namelijk al in gebruik. 

Eerder liet Helmut Marko op RTL weten dat het team "geen problemen" heeft met de voorgaande specificatie van de motor die Honda leverde. Toch zou de nieuwe krachtbron meer vermogen moeten leveren terwijl de betrouwbaarheid zou zijn toegenomen. 

Reacties (30)

Login om te reageren
  • RBH2019

    Posts: 3.443

    Tja, je kunt er ook een sticker op plakken waarop staat dat dat ding op water rijdt,maar dat maakt het niet minder benzineslurpend.

    • + 0
    • 17 jun 2021 - 12:12
    • Metzeler

      Posts: 115

      Deze nieuwe naam eTECHNOLOGY heeft enkel maar betrekking op de MGU-K en MGU-H onderdelen.

      Dus waarop het op neer komt is dat er eTECHNOLOGY van toepassing is op powerunit

      • + 2
      • 17 jun 2021 - 12:28
    • Aston Martin heeft al een passende sponsor als ze op water gaan rijden... BWT!!

      • + 3
      • 17 jun 2021 - 13:00
  • Het zal me eerlijk gezegd een dikke worst wezen hoe ze die nieuwe motor noemen, zolang alstie maar sneller, lichter, zuiniger, en betrouwbaarder is vind ik het allemaal dikke prima.

    • + 2
    • 17 jun 2021 - 12:23
    • Om de betrouwbaarheid kond men weinig klagen maar alle vooruitgang is meegenomen én nodig is deze strijd op het dubbele WK

      • + 0
      • 17 jun 2021 - 12:25
    • Ding gaat als de brandweer. Deze nieuwe gaat meer pk´s hebben dan de Mercedes. Ze hebben ook dat knoppie die Lewis hebt op het stuur gemaakt. Dus bij de start schiet dat ding er ook als een raket vandoor.

      Remmen is wel belangrijk.

      • + 1
      • 17 jun 2021 - 12:25
    • Ik zie Max al rondrijden met DIKKE WORST op de motorkap ;)

      • + 1
      • 17 jun 2021 - 12:31
    • Maximo

      Posts: 6.803

      Betrouwbaarheid is juist waar de nieuwe motor om draait.
      De motor die tot nu toe is gebruikt kon niet op maximaal vermogen rijden omDat de.betrouwbaarheid anders niet kon worden gegarandeerd. Hopelijk is dat nu op orde en kan Max eindelijk de volle potentie gebruiken.

      • + 2
      • 17 jun 2021 - 12:44
    • precies. Volgens mij had het oude blok wel aardig wat betrouwbaarheidissues en kon RBR in Bahrein al niet meer voluit. Daarna ook genoeg kleine probleempjes en zowel RBR als AT leken wat snelheid te hebben ingeleverd. Hopelijk kan de boel nu weer vol open. Honda had een grote stap gemaakt, met een nieuw ontwerp, dat er wat kinderziektes waren was niet zo gek.

      • + 1
      • 17 jun 2021 - 14:00
    • Ja @Need5.
      En dan Olav: “Verstappen beleeft duidelijk veel plezier met zijn dikke worst...”

      • + 0
      • 17 jun 2021 - 14:04
  • Flauwekul allemaal, ik heb liever dat ze aankondigen dat ze in de F1 blijven....dromen mag toch?

    Worden ze wereldkampioen, kunnen ze het niet meer verdedigen! Jammer.

    • + 1
    • 17 jun 2021 - 12:36
    • snailer

      Posts: 5.633

      Mijn voorspelling:
      Volgend jaar wordt Honda de hoofdsponsor en wordt de motor: Honda e:TECHNOLOGY Red Bull power train.
      Als de nieuwe motorformule actief wordt koopt Honda Red Bull Racing op.
      Dan wordt het Team Honda Racing met als hoofdsponsor Red Bull

      • + 3
      • 17 jun 2021 - 12:43
    • RBH1

      Posts: 555

      @snailer waar kan je dat spul kopen? Ik vraag het voor een vriendin.

      • + 1
      • 17 jun 2021 - 14:01
    • snailer

      Posts: 5.633

      Slijterij

      • + 1
      • 18 jun 2021 - 07:39
  • Alleen bij Max?

    • + 0
    • 17 jun 2021 - 12:39
    • snailer

      Posts: 5.633

      Ook bij Leclerc, dus: no worries.

      • + 0
      • 17 jun 2021 - 12:40
    • Zowel RBR als AT gaan met de nieuwe motoren rijden dit weekend.

      • + 0
      • 17 jun 2021 - 12:41
    • @Schwantz, dat staat nog niet vast. Honda weet nog niet of ze alle vier coureurs een nieuwe motor geven,
      hangt van de conditie van hun huidige motor af.

      • + 1
      • 17 jun 2021 - 13:21
    • Als Checo ‘m nog niet krijgt rijdt hij zijn motor in vt1 wel ff naar de vaantjes.

      • + 1
      • 17 jun 2021 - 14:17
    • @Pietje Bell Lijkt mij gewoon dat ze de oude motor in de poel houden. Deze kunnen ze ook bij een ander baantje erin zetten. Frankrijk vraagt gewoon veel meer e:Power ;)

      • + 0
      • 17 jun 2021 - 18:54
  • Precies zoals Renault E-Tech dus...

    • + 0
    • 17 jun 2021 - 12:40
    • RBH1

      Posts: 555

      Maar dan van Honda.

      • + 0
      • 17 jun 2021 - 14:02
  • mario

    Posts: 8.280

    WOW!!!!

    "Honda heeft de beste logo-bouwer van Japan aan de gang gezet en kwam met een nieuw ontwerp voor hun krachtbronnen. De nieuwe naam wordt Honda e:TECHNOLOGY, zo vertelt de Japanse motorbouwer middels deze tweet."

    Daar is natuurlijk heel lang over nagedacht en waarschijnlijk ook wel een paar miljoentjes tegenaan geflikkerd... Ik ben natuurlijk niet de beste van Japan of zelfs van Nederland, maar zo'n naam had iedereen wel kunnen bedenken....
    Das een beetje hetzelfde dat ze ruim 150.000 euro uit hadden gegeven bij de gemeente Amsterdam en uiteindelijk waren alleen de kruizen op een andere plaats gezet.... Wat een verkwisting weer....

    • + 0
    • 17 jun 2021 - 13:15
    • Die 150.000 is nog maar het begin. Is het nieuwe logo er moeten alle borden/briefpapier/visitekaartjes/enz ook veranderd worden. Dat gaat in de miljoenen lopen.

      • + 0
      • 17 jun 2021 - 13:20
    • mario

      Posts: 8.280

      Dus dat ja.....
      Ik zit er toch ook wel over na te denken om mijzelf neer te zetten als een ervaren logo-ontwerper ;)

      • + 0
      • 17 jun 2021 - 13:45
    • Voor dit soort toko's wisselgeld.

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 13:10
  • Nou ik zou het voor Paul Ricard maar ff wel doen voor alle 4, die andere die nog niet op zijn kun je mee trainen of voor Hongarije gebruiken.

    • + 0
    • 17 jun 2021 - 15:01
  • Beetje lange naam, vond Honda Hybrid prima.. Maargoed, moeten ze lekker zelf weten.. Zouden ze al een beetje balen bij Honda dat ze er weer op een moment uit gaan stappen net als ze serieus mee kunnen gaan doen om de titels?!?

    • + 0
    • 17 jun 2021 - 15:35
  • "Koolstof neutrale maatschappij"....'t is toch treurig

    • + 0
    • 17 jun 2021 - 15:39
    • Dat klinkt altijd nog beter dan een n**kvrije maatschappij. Je mot toch ergens inspiratie uit putten tegenwoordig met al die gekkies om ons heen.

      • + 0
      • 17 jun 2021 - 19:01
    • Ik ben tegen dat co2 gezeik en gedram maar ben wel tegen milieuvervuiling in zijn algemeen. Het zit er aan te komen... we zullen wel moeten.

      • + 0
      • 18 jun 2021 - 13:13

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit