user icon

Valtteri Bottas wil zijn toekomst bij Mercedes na 'triple-header' bespreken

  • Gepubliceerd op 14 jun 2021 10:17
  • comments 43
  • Door: Arjan Hoefakker

Valtteri Bottas wil zijn toekomst bij Mercedes deze zomer hebben besproken en duidelijk hebben. Vooralsnog is de Fin de komende drie weekenden volop bezig met het huidige wereldkampioenschap Formule 1, zo zegt hij.

Bottas: "Wij hebben allereerst nog niet gesproken want het is een behoorlijk veeleisend kampioenschap en je weet hoe belangrijk het is om dan gezamenlijk te werken en daarbij te concentreren op het belangrijkste, namelijk presteren."

Bottas vervolgt: "Die tijd om te onderhandelen zal ongetwijfeld komen, maar daar is nu nog geen tijd voor geweest. De tijd vliegt voorbij, zeker nu wij voor een 'triple-header' (Drie GP's achter elkaar, red.) staan zullen wij daarvoor niet echt de tijd hebben. Ik kan mij voorstellen dat wij komende maand beginnen met gesprekken. Ik weet op basis van eerdere ervaringen: hoe sneller je dingen uit hebt gekristalliseerd, hoe beter het is voor iedereen. Het komt dus snel, maar nu nog niet."

Geruchten doen de ronde dat George Russell Bottas tijdens het huidige seizoen nog zou kunnen vervangen. Bottas zou vervolgens terug naar Williams kunnen worden gezet, zo gaat het rond in de paddock. Volgens Mercedes-baas Toto Wolff gaat dat echter niet gebeuren. 

De Mercedes-baas beweerde onlangs: "Ik zie geen reden om te wisselen, zoals die jongens het daar (verwijzend naar Red Bull, red.) het spelletje graag spelen: hoe noem je dat ook alweer? Een stoelendans organiseren. Dus nee, geen veranderingen verwacht."  

Bottas rijdt sinds 2017 bij Mercedes, hij scoorde daarbij negen overwinningen. Bottas stond 17 keer op pole en in totaal stond hij 49 keer op het podium voor Mercedes. 

Reacties (43)

Login om te reageren
  • Welke toekomst?

    • + 5
    • 14 jun 2021 - 12:14
    • Kubica

      Posts: 4.084

      je was me voor ;)

      • + 1
      • 14 jun 2021 - 12:16
    • De toekomst van Valtteri?
      Rally's rijden in Lapland.

      • + 5
      • 14 jun 2021 - 12:21
    • Snork

      Posts: 11.877

      Ik had op een andere s!te gelezen dat de beslissing al gevallen zou zijn dat Bottas na dit seizoen niet meer bij Mercedes rijdt.

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 12:42
    • Serieus zie ik hem in de toekomst wel terug in de Extreme E in het team van Rosberg of Hamilton (X44)

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 12:45
    • Patrace

      Posts: 2.673

      Vaste chauffeur voor Toto en daarnaast kan hij Stoffel vervangen in de Formule E.

      • + 1
      • 14 jun 2021 - 13:38
    • die Formel E ist die Mülltonne für ausrangierte Formel-1-Fahrer..

      Toto Wolff; "Was zum Teufel sollen wir mit Bottas machen? ah jetzt weiß ich es, wirf Bottas schnell in die Formel E Mülltonne, dann sind wir fertig"

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 15:38
    • joop

      Posts: 1.106

      Hoop dat Toto zo lang wil wachten....

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 15:58
    • Arie54

      Posts: 3.892

      Hij wil weten hoe hoog zijn ontslagvergoeding wordt...

      • + 0
      • 16 jun 2021 - 09:58
  • Dale U

    Posts: 1.089

    Dan schijnt er toch nog iets te bespreken te zijn, in tegenstelling tot eerdere geruchten. Vers bloed voor 2022 zou toch wel eens goed zijn, Bottas heeft zelf te weinig laten zien, na al die jaren MB.

    • + 0
    • 14 jun 2021 - 12:14
    • Ze zullen misschien de eerste gedachten daarover met elkaar bespreken maar een besluit zal hierover op z’n vroegst eind-september/oktober naar buiten komen en wellicht pas nadat Wolff heeft onderhandeld met Hamilton.

      Bottas zal niet zo dom zijn om een vroegtijdig besluit te forceren want dan is het na dit seizoen sowieso einde oefening voor deze uiterst sympathieke doch enigszins bleke Fin.

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 15:50
    • De eerste gedachte bespreken houdt voor gladjanus Toto waarschijnlijk in Bottas een worst voor te houden om hem zo voor de rest van het seizoen gemotiveerd te houden.

      “Als je de komende tijd goed presteert Valtteri, is er nog van alles mogelijk.”
      Zoiets...

      • + 1
      • 14 jun 2021 - 16:03
  • Tja, zolang hij doet wat hij moet doen, zie ik geen reden om hem te vervangen. In de buurt van lewis zijn, strategische waarde voor het team tijdens de race en gewoon podia pakken en af en toe een overwinning.

    • + 0
    • 14 jun 2021 - 12:18
    • Kubica

      Posts: 4.084

      dat zou betekenen dat hij Verstappen van Hamiltons nek moet houden ... Of op zij minst Perez achter zich houden... Ik zie dat steeds minder gebeuren... (ok een kegelend Russell en een tubetje loctite op een wielmoer daargelaten, hoewel in het eerste geval Bottas ook niet echt reed waar van hem verwacht wordt).)

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 12:23
    • Dale U

      Posts: 1.089

      In de tijd dat MB echt superieur was, had Mazepin in die auto nog in de buurt gezeten van Lewis. Nu dit seizoen de teams, qua niveau veel dichter bij elkaar zitten, valt Bottas gewoon door de mand. Hij is niet meer de "back up boy" van Lewis.

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 12:25
    • Patrace

      Posts: 2.673

      @Dale U: Exact dat. Hij komt gewoon snelheid en racetalent tekort om, nu de verschillen kleiner zijn, Verstappen en zelfs Pérez achter zich te houden en Mercedes meer opties in strategie te geven.
      Vooral als hij in verkeer terechtkomt is het problematisch en blijft hij hangen achter andere coureurs die hij niet voorbij komt. Integendeel, hij laat zich makkelijk piepelen door anderen bij een herstart, bijvoorbeeld.
      Het lijkt me dat deze zwakte ook voor Mercedes nu wel duidelijk is geworden, mochten ze er nog aan getwijfeld hebben.

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 13:45
    • @Patrace,
      mee eens, vooral Sergio Perez die nu op snelheid komt legt de tekortkomingen van Bottas pijnlijk bloot, ik denk dat Checo het einde van Bottas (in ieder geval bij Mercedes) inluidt

      • + 1
      • 14 jun 2021 - 15:45
  • nutstree

    Posts: 353

    Ik las "Bottas wil zijn toekomst bij mercedes na een hattrick bespreken"

    en dacht toen... dan kun je lang wachten.

    • + 1
    • 14 jun 2021 - 12:19
    • Zie 'm eerder een Hairtrick doen, dan een hattrick halen.

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 12:22
  • Voor de zomer maar met Williams bellen dan....

    • + 0
    • 14 jun 2021 - 12:28
  • William-E

    Posts: 395

    Denk dat ze het gaan hebben over de ontslagvergoeding...

    • + 0
    • 14 jun 2021 - 12:31
    • Patrace

      Posts: 2.673

      Dan zijn ze snel klaar, die zal namelijk €0,00 zijn aan het einde van dit seizoen.
      Dus tenzij Mercedes nog dit seizoen van hem af wil, is er weinig te bespreken...

      • + 1
      • 14 jun 2021 - 15:09
    • Geen ontslagvergoeding als je jaarcontract niet wordt verlengd 😎

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 15:40
    • Zelfs geen kerstpakket...

      • + 3
      • 14 jun 2021 - 15:54
  • 4mula1

    Posts: 232

    Gelukkig maar dat ze al die adviezen die hier gegeven worden niet meenemen.

    • + 3
    • 14 jun 2021 - 12:33
    • Wat zou jouw advies zijn om stinkende putlucht tegen te gaan op een hete zomerse dag?

      • + 8
      • 14 jun 2021 - 15:42
  • John6

    Posts: 5.435

    Elk jaar hetzelfde liedje, dit jaar dus ook niets speciaals aan de hand, tegen het eind van het seizoen zal pas de beslissing vallen, als Lewis de titel binnen vist, en volgend jaar ook doorgaat, dan blijft Bottas gewoon.

    • + 1
    • 14 jun 2021 - 12:44
  • Knalpijp

    Posts: 241

    Als Lewis blijft dan blijft Bottas ook.
    Wie moet er anders in die Benz? Toch niet Russell?
    Denk dat Vettel de verassing wordt.

    • + 0
    • 14 jun 2021 - 13:23
    • Werkelijk knalpijp....................???

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 13:44
    • Lewis heeft niks meer te willen als Mercedes niet meer dominant is, Dan willen ze zoveel mogelijk punten scoren Dan kan Lewis kiezen: Hij blijft en gaat maar een keer weer vechten tegen zijn tgeamgenoot, Of hij stopt.

      • + 1
      • 14 jun 2021 - 14:05
    • @Knalpijp. Leggen ze Seb op een bbq en lopen ze dan weg? ;)

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 16:09
  • nr 76

    Posts: 1.902

    Ik denk dat dit in het voordeel is van de meesre teams. Engineers worden elders geplaatst (bij B teams) om.zo onder de budgetcap uit te komen, en toch maximaal te ontwikkelen. Win win voor beiden.
    Renault / Alpine heeft deze slag als enige gemist. Die verwacht ik ook niet in de top de komende 2 jaar. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening, en ik laat me graag verrassen.

    • + 0
    • 14 jun 2021 - 13:41
    • nr 76

      Posts: 1.902

      Dit stukje gaat over Steiner en Haas. Ik weet niet waar ik allemaal op gedrukt heb, maar er ging iets mis. Verkeerde knopje, kan de beste gebeuren...

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 14:04
    • Geen gridpenalty maar wel drie strafpunten @nr 76. Kijk maar in het FIA-reglement van Masi.

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 15:32
    • nr 76

      Posts: 1.902

      Volgens Toto zit er wel ergens een Masi in de wet zodat ik ermee wegkom

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 18:15
  • Numnum

    Posts: 2.872

    Ach, even los van de laatste races is Bottas gewoon een prima tweede rijder geweest tot dusver.

    • + 0
    • 14 jun 2021 - 13:45
    • Over 1 ronde zeker geen weggooier, Maar in de race in de dominantste wagen allertijden gewoon te zwak.

      • + 0
      • 14 jun 2021 - 14:42
  • Wolff: “Maak je geen zorgen Valtteri, je mag gewoon het seizoen afmaken.
    Waarschijnlijk...”

    • + 1
    • 14 jun 2021 - 15:36
  • Vatteri this is James "you are history, get to the choppaaaa"

    • + 0
    • 14 jun 2021 - 16:21
  • Hoe dan ook, op dit moment is Bottas in ieder geval niet dik tevreden.

    • + 1
    • 14 jun 2021 - 17:41
  • Nogmaals:
    Russell schijnt op de hoogte te zijn gebracht dat hij de opvolger is bij Mercedes.

    Sind die Tage von Valtteri Bottas bei Mercedes gezählt? George Russell soll als Nachfolger feststehen
    Ralf Bach | 14. Juni 2021 , 14:07 Uhr

    Die Entscheidung, wer im nächsten Jahr Teamkollege von Weltmeister Lewis Hamilton (36) bei Mercedes sein wird sofern der britische Sir seine Karriere fortsetzt scheint gefallen.
    Informationen von F1-Ins.i.d.e.r.com decken sich mit denen von Sky Italia: Demnach soll Mercedes-Junior George Russell (23) 2022 den Finnen Valtteri Bottas (31) ersetzen.
    Mercedes-Teamchef Dr. Toto Wolff soll dem Management von Russell also sich selbst schon mitgeteilt haben, dass er sich bereit halten solle.

    • + 1
    • 14 jun 2021 - 18:16
  • Wolff blaast redelijk hoog van de toren over Red Bull maar zelf is hij geen haar beter. Toen de Mercs oppermachtig waren was Bottas een bruikbare wingman. Nu de concurrentie te scherp wordt valt Wolff Bottas onterecht aan. (Met name over de pitstop in Monaco). Maar Bottas is niet slechter gaan rijden. Mercedes staat meer onder druk.

    • + 1
    • 14 jun 2021 - 19:14
  • OneRace

    Posts: 181

    Dit wordt het allereerste record voor Bottas…

    de kortste contractbespreking

    • + 0
    • 14 jun 2021 - 23:18

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.429
  • Podiums 56
  • Grand Prix 129
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar