Adrian Sutil: "Touché met Rosberg kwam door Vettel"
- Gepubliceerd op 15 jun 2011 19:52
-
51
- Door: Robin Smeets
"De race begon al slecht voor me, toen ik tegen Nico's achterband opreed tijdens de safety-car. Vettel liet het hele veld afremmen en ik moest bijna helemaal stil gaan staan. Mijn voorvleugel was beschadigd, maar de auto voelde nog altijd goed aan en de snelheid was in orde", vertelde Sutil.
Trending nieuws
-
Tijdschema GP Oostenrijk: Zo laat komt Verstappen in actie op Red Bull-Ring
Na een weekend zonder Formule 1 maakt de koningsklasse zich op voor de Grand Prix van Oostenrijk. Op de iconische Red...
22 jun 2026 12:46 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Verstappen kan recordjacht voortzetten in Oostenrijk
Max Verstappen geldt niet als de topfavoriet voor de zege op de Red Bull Ring, maar de cijfers zullen hem wel een goe...
22 jun 2026 13:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (40)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg

Reacties (51)
Login om te reagerenPosts: 144
De leider bepaalt het tempo als de safety-car naar binnen gaat, dan moet je maar beter opletten Sutil.
Posts: 1.308
Dat betekent niet dat de leider onverwachte acties moet gaan uithalen, zoals ineens remmen. Al was dat hier volgens mij niet het geval.
Posts: 432
@.Henry
Lekker, ik vind het juist leuk als hij onverwacht doet.
Hij had gewoon tot ong. de helft van het lange rechte stuk heel langzaam moeten rijden en opeens patsboem.. wanneer niemand het verwacht vol gas, adios amigos moeten doen.
Posts: 1.308
Daar is imo dan ook niks mis mee. Sterker nog, ik vind Vettel altijd erg sterk als het aankomt op een rollende start na een safetycar.
Posts: 10.089
ik vind Sutil een beetje onnozel overkomen dit jaar, en nu weer zon bericht dat het door Vettel kwam, laten we zeggen dat de duitser de botsing met de andere duitser de andere duitser zijn schuld vind
zo erg als dit deed vettel het niet, ik neem aan dat Sutil vroeger ook shumie-fan was? dan moet die dit moment zeker kennen
www.youtube.com/watch?v=Da0Vn_b-s18
Posts: 18.535
Schumacher deed het natuurlijk nog wat heviger.
Posts: 658
Vind het ook behoorlijk gevaarzettend om in natte omstandigheden het hele veld tot stilstand te remmen in een haarspeldbocht.
Posts: 4.499
Ik heb Sutil vrij hoog zitten, maar ik denk dat hij zelf toch fout zat....
Posts: 631
Beargumenteer is waarom je Sutil hoog heb zitten? Vraag ik me gewoon af, want ik vind dat hij nou niet heel veel heeft laten zien de afgelopen jaren? En ik denk dat er meerdere dat gevoel hebben.
Posts: 18.535
Sutil heeft inderdaad alleen Liuzzi geklopt in zijn carrière die noemenswaardig is. Ok ja, hij was te snel voor Albers, maar dat was ook niet echt een maatstaf. Hij wordt nu ook om de oren gereden door Di Resta.
OT: Sutil zijn eigen schuld, het hele veld had dezelfde situatie, toch is hij de enige die dit probleem had, helaas.
Posts: 432
Vind het maar niks, het lijkt wel een nieuw trend om Sutil laag te hebben zitten.
Posts: 1.525
Wat opzich niet heel vreemd is als je iemand met gebroken glas bewerkt :D
Posts: 4.499
TearItUp: Ten eerste heb ik het over rijderskwaliteiten. Hij wordt voor het eerst geklopt door een talent die Vettel in zijn broekzak had.... Ook teams en medecoureurs waarderen Sutil enorm, ook dat zegt wel wat denk ik.
Ten tweede breng jij nu één incident waarbij wij helemaal niets weten. Zover wij gehoord hebben is het een ongeluk. Alles wat wij als fans er omheen fantaseren is giswerk.
Posts: 18.535
Euh, M4U.. Sutil werd gemakkelijk geklopt door Fisichella. Het is niet voor niets dat hij nooit weg is geraakt uit FI, alhoewel hij dat zelf best graag wou.
Posts: 4.499
@ Runningupthathill: Welk topteam heeft al die tijd een plek gehad waar Sutil heen kon? Renault? Kubica (talent) en Petrov (geld) hadden vorig jaar meer te bieden. McLaren heeft uiteraard voor Button gekozen en Ferrari voor Alonso. Meer kansen waren er niet.
Posts: 102
Ja hij heeft helemaal gelijk!!(sarcasme modus aan) Hierbij wil ik meteen mijn autoverzekeraar vragen mijn schade te verhalen op de L*L die vooraan in de file op de rem ging staan waardoor ik niet op tijd kon remmen......... :+ ;)(sarcasme modus uit)
Posts: 316
Misschien moet Sutil dit eens lezen:
www.rijksoverheid.(...)as-ik-deze-toe.html
Andere coureurs konden ook op tijd stoppen. Misschien dat de timing voor Sutil wat ongelukkig was, maar dat kan Vettel ook niet zien.
Posts: 10.089
haha, zo kom je nooit in de DRS zone :(
Posts: 111
Maar ik heb het toch altijd al raar gevonden dat de leider geen minimum snelheid moet aanhouden.
Posts: 2
Ben het helemaal met Godius eens ,onder zulke omstandigheden is het zicht slecht , en alle jongens die f1 rijden kunnen heus wel wat , wij geven alleen maar commentaar .
Sutil helpt zijn team na behoren en met di resta is het verschil
niet groot er zijn veel kleine momenten die het verchil net maken,
en merk dat men toch kiest voor een rijder met steun van de grote
merken en niet van een die er voor moest knokken en betalen om in de f1 te raken.
Posts: 3.145
Alarm alarm alarm ... Inkomend bericht van Rai.-fan & Dominique uit Hoofddrop
Posts: 10.071
Ha,ha,ha, jij hebt het helemaal naar je zin he?
Posts: 2.250
Lol, Mika4Ever, ik had verwacht dat je een bericht zou zetten in de aard van \"Vettel is gevaarlijk en hij zou een gridpenalty moeten krijgen\", dat slaat me nu es tegen van je. :p
Posts: 1.315
Daar heb je hem weer, lekker stoken en uitlokken, zoals vanouds? Wat een klein kind ben jij zeg. Ik dacht dat je hier nooit meer kwam, je hebt het misschien een paar dagen vol gehouden. Houd je eens aan je woord en blijf weg.
Posts: 3.091
Trolls will be trolls.
Posts: 1.745
Is al weer de 3e keer dat die trol terug is gekomen na te zijn weggekropen in zijn hol.
Posts: 363
En dan heeft hij het over provoceren.... Kijk eerst eens naar jezelf Mika.
Posts: 2.263
Don\'t feed the trol. Lol had hij het over provoceren?
Posts: 398
Of Vettel is gewoon erg slim in het elimineren van achtervolgers en is Sutil niet snugger genoeg om daar rekening mee te houden?
Posts: 10.412
pfff vettel had nog geluk dat sutil geen glas kon vinden.:P ik zeg vettel 6 races op de bank.
Posts: 432
Maak er maar tot het einde van het seizoen van,na 6 races wint hij toch wel weer.
We moeten het toch spannend houden?
hahahah just joking
Posts: 4.499
@ alonso fan: het is geen publiek geheim dat Sutil en Vettel elkaar niet mogen... Sinds dat Vettel naast zijn schoenen ging lopen is Schumacher de enige Duitse coureur die nog goed met Vettel omgaat, Sutil, Rosberg, Glock, Hulkenberg en Heidfeld kunnen hem niet meer uitstaan. Het is zo erg, Rosberg vertelde dat eens in een vliegtuig ze met enkele coureurs zaten en Vettel zich compleet afzonderde van de andere coureurs....
Posts: 10.089
hoezo loopt vettel naast zijn schoenen??
Posts: 12.432
Nou duidelijk toch, wanneer hij zijn schoenen uit doet en er langs loopt, loop je vanzelf naast je schoenen..
Posts: 18.535
Of wanneer hij zijn schoenen perongeluk aan de man naast hem geeft, dan loopt ie er ook naast.
Posts: 587
Hmmmm....toch apart om te zien hoe nu Sutil de schuld krijgt.
Ik ben het daar wel mee eens hoor ,maar ik kan me nog het beeld van \'n paar jaar terug herrinneren waarbij Hamilton hetzelfde deed en Vettel achterop Webber klapte.
Toen was het Hamilton die schandalig bezig was ,totaal fout zat en zwaar bestraft had moeten worden.
Vreemd dat ik dat soort meningen nu niet lees.
Posts: 2.250
Toen in Fuji was echt wel een knullige rookiefout van Vettel. Oké, Hamilton deed raar, maar dat was nog geen reden om Webber van de baan te rijden. Vettel wist dat hij fout zat toen en het waren alleen maar de anti-Hamilton fans die toen hun bek opendeden. (toenertijd waren dat nog de Ferrari-fans).
Waar is de tijd dat Ferrari-fans en McLaren-fans elkaar niet konden luchten :p nu vormen sommige van hun één blok om Vettel af te zeiken xD
Posts: 587
Precies ,dat was \'n rooky fout van Vettel.
Daarom is dit nu ook \'n knullige fout van Sutil.
Ik verbaas me alleen elke keer weer dat als Hamilton erbij betrokken is ,hij standaard de schuld krijgt ,terwijl dat soort reacties nu wegblijven.
Maar ja....zoals Ali G. altijd zegt: \"Het zal wel komen omdat die zwart is.\" ;-)
Posts: 1.265
Haha de 2 maten theorie. Ik denk dat het ongeluk toen gewoon meer reacties opleverde omdat het om een podiumplaats ging en misschien wel om de eerste overwinning van RBR.
Sutil was hier gewoon fout net zoals Vettel toen een stomme fout maakte.
Posts: 10.089
sjaa... maar kdenk dat iedereen het daar die Webber/Redbull en Vettel/Toro Rosso enorm gunde en dat het WK zijn finale naderde, maar ik vind dat een mooie crash van Vettel :) anders was Raikkonen geen WK geweest..
Posts: 77
Dat komt misschien omdat Vettel maar 1 race voor BMW heeft gereden en toen geen ongeluk had :)
Posts: 587
Hehe ,lekker flauw weer. LOL !!!
Maar waar reed hij toen dan in ???
Was dat nog in de Toro Rosso of al in de Red Bull ???
Ik weet \'t echt niet meer ,maar weet nog wel dat iedereen toen over Hamilton viel.
Posts: 18.535
Was dat niet zijn derde race voor Toro Rosso, of zijn tweede? Hij had er eerder al eentje voor BMW opzitten inderdaad.
Posts: 180
zijn we Fuji vergeten?
oops.. sommigen waren Fuji toch niet vergeten...
ik zal mijn leesbril erbij pakken.
Posts: 121
Iemand een linkje van deze aanrijding? Kan hem niet vinden op youtube.
Posts: 9.253
Voor wie vergeten is hoe Sutil reageert als hij op zijn pik getrapt is kan hier zijn geheugen opfrissen :D
www.myvideo.de/wat(...)til_vs_Jarno_Trulli
Posts: 4.499
@ RogerZzz: Volgens mij was de hele wereld hierover eens dat Trulli fout zat behalve Trulli zelf. Na zo\'n reactie van Trulli al op de baan, journalisten die er twee weken naar vragen en Trulli die zich na twee weken nog van de domme houdt...., tja dan zou ik ook mijn geduld enigzins verliezen. Ik zou Kimi al lang om zijn veldfles wodka gevraagd hebben!
Posts: 10.089
veldfles wodka XD haha
Posts: 10.089
wat toch irritant dat die duitsers altijd door het gesprek moeten heen praten he.. duitsers en hun vertalingen..............
Posts: 175
Geniaal filmpje :P
Posts: 184
Adrian heeft wel gelijk Sebastian hield iedereen op maar dat was wel een goede taktiek
Ik ben grote fan van zowel als Sebastian als Adrian dusja