Video: Jenson Button profiteert van fout bij Vettel
- Gepubliceerd op 13 jun 2011 00:23
-
30
- Door: Robin Smeets
Trending nieuws
-
Tijdschema GP Oostenrijk: Zo laat komt Verstappen in actie op Red Bull-Ring
Na een weekend zonder Formule 1 maakt de koningsklasse zich op voor de Grand Prix van Oostenrijk. Op de iconische Red...
22 jun 2026 12:46 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Verstappen kan recordjacht voortzetten in Oostenrijk
Max Verstappen geldt niet als de topfavoriet voor de zege op de Red Bull Ring, maar de cijfers zullen hem wel een goe...
22 jun 2026 13:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button

Reacties (30)
Login om te reagerenPosts: 24
de laatste ronden zat ik op het puntje van mijn zetel het was echt spannend tot p de laatste ronden en was ik blij dat jenson won kreeg er tranen van in mijn ogen
Posts: 1.745
Had je nog tranen over na al Hamilton zijn acties? ;)
Posts: 5.397
Waarom telkens die steek onder water?
Posts: 2.567
Swearengen@
wees volwassen, jij bent een man ,geen jong!!!!!!!!!!!
Posts: 1.745
Ja sorry, sommige personen vragen er gewoon om. Hele dag maar berichten plaatsen over de regen setup van McLaren en het doen van een regendans en ga zo maar door.
Sorry, kon het niet laten.
Posts: 1.265
Haha wie zit er nou wie uit te lokken.
Posts: 1.745
ohh shit, de hele Lewis gang heeft het op me gemunt. Ga me maar ff gedeisd houden ;)
Posts: 1.481
Pas maar op! :P
Posts: 5.397
Ik denk niet dat hij erom gevraagd heb om dit soort kansloze uitlokkingen naar zich toegeworpen te krijgen. Zeker omdat die pas 3 reacties plaatste voor dit topic..
Posts: 658
Haha inderdaad.
Posts: 1.745
Zijn we een beetje afgekoeld heren? Mag ik weer? :P
Posts: 24
hamilton is een geweldige rijder wat hamilton had gedaan kon gebeuren jenson had hem gewoon niet gezien kijk maar naar vettel vorig jaar met webber en hij werd dat jaar wereldkampien
Posts: 10.412
alleen word lewis dit jaar geen wk.
Posts: 1.481
Nee. Alonso vorig jaar niet en dit jaar weer niet.
Posts: 18.535
Wat ik me trouwens net bedacht is dat Button aanrijdingen heeft gehad met Alonso en Hamilton en een drivetrough heeft gekregen, terwijl Vettel één schuivertje maakt en Button wint. Als je er over nadenkt is dat gewoon geinig :p klasse van Button, dat wel.
Posts: 1.653
Inderdaad, en het is lang niet de eerste keer dat Button op zo\'n manier weet te winnen.
Posts: 4.499
Heeft er ooit eerder iemand een race gewonnen met 6 of meer stops?
Posts: 2.567
\"\"Wij kunnen deze race winnen\"\"-McLaren
Posts: 144
Geweldige race van Button, maar eigenlijk ook van Vettel. Hij deed gewoon wat hij moest doen, maar één foutje kost hem de overwinning. De laatste keer dat ik met zoveel spanning naar een eindfase van een race keek, was de GP van Brazilië in 2008 toen Hamilton nipt kampioen werd.
Als je de race analyseert kan het eigenlijk niet dat Button hier heeft gewonnen........ maar dus wel.
Posts: 11.414
Die clip laat ook maar weer eens heel duidelijk zien waar de race lijn op het start/finish stuk ligt. Ruim een wagenbreedte weg van de muur dus ...
Posts: 1.754
Zodra de auto\'s contact maken zwiept de binnenste auto verder naar buiten. Button zat net op de racelijn toen Hamilton al buiten de lijn van de baan en bijna op het gras zat. daarna raakten ze elkaar net als de Red Bulls in Turkije vorig jaar alleen toen ging Vettel meer naar binnen omdat hij er verder naast zat. Zoals zovaak dit jaar probeert Hamilton zijn auto ernaast te zetten maar lukt dat niet waarna het fout gaat.
Posts: 61
Schattig om te zien dat je je idool blijft verdedigen, op en top fanboy.
Posts: 11.414
Winti,
Kijk even naar het clipje.
Posts: 4.499
@ patrickl: Kijk gewoon effe zelf naar de clip van het ongeluk zelf. Het is duidelijk te zien dat iedereen onder diezelfde omstandigheden en gedurende dezelfde periode in de race dezelfde raclijn als Button gebruikte....
Posts: 18.535
Ja inderdaad, Schumacher doet het recht voor hem op het moment dat het gebeurt.. Volgens Patrick reed Schumacher een verdedigende lijn.. Tegen wie moest Schumacher verdedigen? Tegen lucht? Of tegen Button die meer dan een seconde verderop lag?
Posts: 2.714
Ik ben voor altijd een Mclarenteam fan, al rijd Mclaren 25 jaar buiten de top 10 blijf ik het team steunen. Maar vind het toch zo jammer voor Vettel.
Posts: 10.089
sja geweldige thriller, bij de laatste SC wist ik al dat het over en uit zou zijn voor Vettel, Button zou MS en Webber inhalen en vervolgens op Vettel afgaan
dat gebeurde ook en ik vond het geweldig om te zien hoe Vettel die Redbull naar het uiterste pushte om de ontketende Mclaren van Button buiten die 1sec te houden
Vettel wist in de laatste ronde dat die over the limit moest gaan en dat resulteerde in een foutje.. in de goede bocht.. want in die bocht stond geen muur, achteraf had hij beter dit foutje in de bocht voor de DRS Zone kunnen doen XD button voorbij laten en vervolgens met DRS erop en erover haha
Vettel wist ook wel dat als die geen risico zou nemen dat Button er voorbij zou cruisen op het rechte stuk
vervolgens zou Button ook op start/finish DRS doen en dus had vettel hem daar nooit terug kunnen pakken
Vettel is een echte winnaar en die neemt geen genoegen met plaats 2.. zoals we ook in Monaco zagen
Fenomenaal gereden van Vettel en Button, wat was die Mclaren ontzettend snel!
Posts: 2.714
Vettel maakte gewoon een foutje..
Posts: 2.418
\"Vettel is een echte winnaar en die neemt geen genoegen met plaats 2..\"
Nee precies, elke andere coureur zou tot het einde blijven cruisen en Button er gewoon voorbij laten. Alleen Vettel, de echte winnaar, heeft zo\'n goede mentaliteit dat hij hem er niet voorbij wou laten. :P
Posts: 18.535
Ik denk dat hij eerder doelt op Vettel zijn pruillip aan de meet.