Sebastian Vettel: "Het was een zware en uitdagende race"

Sebastian Vettel zag in de allerlaatste raceronde de overwinning van de Grand Prix in Canada door zijn vinger glippen. Bij het insturen van de tweede chicane remde de Duitser iets te laat, waarna Jenson Button hem passeerde. Vettel sprak na afloop over een zware race, maar kon nog altijd lachen op het podium.

"Natuurlijk ben ik teleurgesteld", vertelde Vettel tijdens de persconferentie. "Het was een erg moeilijke race van start tot finish en ik reed elke ronde aan de leiding, behalve de laatste. Waarschijnlijk heb ik toch iets té conservatief gereden na die laatste safety-car. We hebben ons best gedaan, zijn aan de finish gekomen, maar het was natuurlijk een erg verkeerd moment om mijn enige fout van de race in de laatste ronde te maken."

"Ik remde gewoon te laat. Vooral in de laatste sector kwam Jenson dichtbij en reed hij het gat bijna helemaal dicht. Het was een moeilijk einde van een zware race met een lange pauze."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Had meer in gezeten. Aan de andere kant heeft hij meer punten gepakt dit weekend dan dat velen vooraf hadden verwacht. Daarnaast ook nog uitgelopen op Hamilton en Alonso. Kon slechter...

    • + 0
    • 13 jun 2011 - 00:23
  • -Baron-

    Posts: 3.091

    Ik denk dat Button sowieso wel voorbij Vettel was gekomen. Voor Vettel\'s fout zat Button er al op 6 tienden achter. Op het rechte stuk ging Button een klap harder. Button haalde bijvoorbeeld Schumacher met gemak in zonder DRS.

    • + 0
    • 13 jun 2011 - 00:23
  • bvonk

    Posts: 930

    Hij heeft de hele race op zijn gemak kunnen rijden en dat was misschien wel het probleem. Toen er opeens echt druk kwam moest hij opeens vol er op en dan kan er wel eens iets fout gaan. Zeldzaam maar duur foutje van Vettel maar zal er niet echt wakker van liggen.

    • + 0
    • 13 jun 2011 - 00:24
  • rchorus

    Posts: 880

    Ongelofelijk dat hij zelfs in dit soort races zijn voorsprong nog weet uit te breiden. Wat een coureur!

    • + 0
    • 13 jun 2011 - 00:33
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Wat is daar ongelovelijk aan dan?

      Hij start op pole in een dominante auto en hij heeft vrije zicht in regen. Terwijl die gasten daar achter met elkaar in duel zijn.

      Dan is het niet zo gek dat je weg rijdt toch?
      Zelf een Kobayashi of Di Resta waren nog weg gereden.

      • + 0
      • 14 jun 2011 - 00:17
  • Pff, natuurlijk is hij teleurgesteld, maar zal niet wakker liggen van de overwinning van Button. Immers de achterstand van Alonso en Hamilton op Vettel bedraagt nu 92 om 76 punten.Eigenlijk kan hij vanaf nu genoegen nemen met alleen maar tweede en derde plekken. De kans is namelijk heel erg groot dat zowel Hamilton als Button en Alonso punten van elkaar zullen afsnoepen.

    • + 0
    • 13 jun 2011 - 01:08
  • Michael

    Posts: 1.434

    Zware race? Altijd voor liggen, de beste auto, geen achterliggers en dan één keer onder druk te komen staan door Button en dan enkele meters voor de finish je winst uit handen geven. Je hebt het tot heden in je schoot geworpen gekregen.

    • + 0
    • 13 jun 2011 - 01:37
    • Gutierrez

      Posts: 114

      Ofniet, alles viel bij hem gewoon op z\'n plaats

      • + 0
      • 13 jun 2011 - 10:46
    • Hoezo in de schoot geworpen? De man doet gewoon zijn ding, en dat de rest elkaar de baan afbeukt of punten van elkaar afpakt is zijn zaak niet.

      • + 0
      • 13 jun 2011 - 13:14
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Klopt,

      De rest moet vechten voor een plaats in een veel minder dominante auto. Kortom, die zijn aan het races en waar geracet wordt worden fouten gemaakt.

      In een mega dominante auto van pole vertrekken en dan nog presteren de race niet te winnen. Dat vind ik ook een prestatie.

      • + 0
      • 14 jun 2011 - 00:21
    • Mega dominante auto? Jullie kijken zeker alleen naar de kwalificaties he?

      Spanje en Monaco heeft Vettel gewonnen met een minimale voorsprong. En dat er in Canada continu een sc komt waardoor Vettel ze voorsprong weer om zeep geholpen wordt. Op het eind was de Mclaren/Button gewoon de snellere combinatie.

      • + 0
      • 14 jun 2011 - 08:44
  • winti

    Posts: 1.754

    Het is zenuwslopend om je zorgvuldig opgerbouwde voorsprong steeds weer ongedaan gemaakt te zien worden door een safety car en rode vlag. Ik denk dat die ontketende Button met zijn voor dit circuit perfecte McLaren onhoudbaar was voor Vettel dit keer. Die 6 pitsstops kun je wegstrepen tegen evenzovele safetycars...

    • + 0
    • 13 jun 2011 - 02:17
    • Ja die McLaren ging weer als een speer. Ook Hamilton was aardig opweg, totdat Schumacher hem in een fout dwong. Ik denk dat die actie hem ff teveel werd...

      • + 0
      • 13 jun 2011 - 09:48
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Shumi, met alle respect moet ook maar eens goed gaan nadenken over zijn geniepige stijl van verdedigen. Vraag het Damon Hill maar.
      Hij drukte Lewis bewust van de baan, zodat hij mega achter kwam te liggen en moest gaan pushen en nog meer risicos nemen om er toch weer wat van te maken.

      • + 0
      • 14 jun 2011 - 00:24
  • In mijn ogen is Red Bull de winnaar, omdat er waardevolle punten zijn gepakt tov Hamilton en Alonso. Ik hoopte dat Vettel ging winnen maar de laatste 3 ronden begon ik het Jenson toch wel te gunnen. Jammer dat Vettel een foutje maakt maar erg leuk dat Jenson weer eens gewonnen heeft. Vettel heeft in elk geval hele belangrijke punten gepakt en dat is voor mij het belangrijkste. Webber weer een mooi podium gepakt en Rubens weer in de punten :D Een van de mooiste weekenden eruit.

    • + 0
    • 13 jun 2011 - 10:08
  • Kop op Vettel fans. Met nog 11 races te gaan zit Vettel nu op 90 punten van de magische 250 punten, die waarschijnlijk zal volstaan voor het WK. Wel grappig dat alle McLaren en Ferrari fans hopen op DNF\'s van RBR. Dan moet jullie idool wel zelf eerst de finish halen LOL

    • + 0
    • 13 jun 2011 - 16:58
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Gelijk heb je, laat de concurentie maar eerst ervoor zorgen dat ze op de baan blijven, ondanks het moeilijker is in de achterhoede te starten en te moeten inhalen.

      Frapant is wel dat er nog geen DNF is geweest bij de topteams.
      Het kan niet langer uitblijven zou je haast zeggen.

      • + 0
      • 14 jun 2011 - 00:27

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (46)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar