user icon

McLaren en Lando Norris tekenen nieuw contract voor 2 jaar

  • Gepubliceerd op 19 mei 2021 10:09
  • comments 31
  • Door: Rob Veenstra

Lando Norris zal in 2022 en 2023 de kleuren van McLaren blijven verdedigen. De Brit en het team uit Woking verlengden het contract voor 2 jaar. Hierdoor blijft Norris voorlopig verbonden aan het team waarmee hij in 2019 debuteerde in de Formule 1.

Hiermee is de line-up van McLaren voor de komende jaren verstevigt, aangezien teamgenoot Daniel Ricciardo al een langlopend contract heeft.

De 21-jarige coureur is uiteraard blij met zijn verlenging: "Nu ik bijna vijf jaar bij het team werk, voel ik me hier echt een deel van de familie en ik kon me niet voorstellen dat ik ergens anders aan de volgende fase van mijn carrière zou beginnen. McLaren is een enorme steun geweest sinds mijn dagen in de junior series en sindsdien heb ik met veel plezier geleerd en me ontwikkeld als coureur."

Evolutie en herstelplan

Teambaas Andreas Seidl zei dat de beslissing om Norris te contracteren voor meerdere jaren 'heel eenvoudig' was voor McLaren. Seidl: "Lando heeft indruk op ons gemaakt sinds zijn debuutjaar met zijn prestaties, en zijn evolutie als coureur sindsdien is duidelijk te zien. Hij is een integraal onderdeel van ons prestatieherstelplan en zijn record tot nu toe, door het afgelopen jaar twee podia te behalen met het team, heeft aangetoond dat hij een formidabele coureur is op het circuit."

"Net als hij hebben we samen sterke ambities voor onze toekomst en ik ben blij dat we deze lijn voortzetten voor zowel Lando als het team. Met Lando en Daniel hebben we een enorm getalenteerde en spannende coureursopstelling, en deze aankondiging is een sterk signaal van toewijding aan het volgende hoofdstuk voor McLaren vanaf 2022. "

Norris maakte zijn Formule 1-debuut bij McLaren in 2019 en heeft sindsdien twee podiumplaatsen behaald, het meest recent in de Grand Prix van Emilia-Romagna in Imola. Hij maakte eerder deel uit van het junior driver-programma van het team.

Reacties (31)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 10.410

    Ik vind Lando echt een coureur die bij McLaren past , dat heb ik bij Ricciardo gewoon minder , waarom weet ik niet

    • + 0
    • 19 mei 2021 - 10:16
    • Tja, zijn jonge veelbelovende teamgenoot heeft al vroeg een meerjarig contract getekend, déjà vu?
      En wat nu? Overstappen naar het team dat de motoren levert misschien?

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 10:38
    • Inderdaad Ric is goed voor de PR voor ieder team met zijn uitstraling alleen dat al betaald zijn salaris en samen vormen ze een goed team op en naast de baan.
      Norris is echt gegroeid dit jaar hij heeft een betere auto onder zijn kont en presteerd.

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 10:42
  • De stoeltjes bij McLaren zijn voorlopig bezet. Als McLaren de top bereikt kan Verstappen daar voorlopig niet heen.

    • + 1
    • 19 mei 2021 - 10:23
    • Arie54

      Posts: 3.788

      Hoezo zou VER naar McLaren moeten? Honda en RBR hebben hem toch een winnende auto geleverd voor dit jaar? LOL

      • + 5
      • 19 mei 2021 - 10:48
    • CTRA

      Posts: 3.594

      Echt jammer, de stoeltjes bij Haas zijn ook al bezet.
      Als Haas de top bereikt kan Verstappen daar niet heen.

      • + 8
      • 19 mei 2021 - 11:14
    • Arie54

      Posts: 3.788

      @CTRA: Jammer hè, alle topteams raken zo bezet.

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 11:30
    • NicoS

      Posts: 12.632

      Ja, de komende 15 jaar zit alles volledig op slot.....;)

      • + 1
      • 19 mei 2021 - 12:49
    • Snork

      Posts: 11.125

      Voor Max is er vast nog wel plaats in de Clio cup. Toto kent de route daar naartoe. Rode loper daar naartoe was al uitgelegd voor Russell.
      En de Clio cup zit niet achter een betaalzender.
      Elk nadeel heb z'n voordeel zo.

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 13:49
    • d@nny

      Posts: 2.548

      @Louise Dekker; Want contracten zijn o zo veel waard in de F1....

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 15:19
    • Waarom zou Verstappen naar McLaren willen. Hij zit goed bij Red Bull.

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 15:52
  • NicoS

    Posts: 12.632

    Leuk voor Norris, hij zit daar goed.

    • + 0
    • 19 mei 2021 - 10:27
  • Verstandig van McLaren - kunnen ze hem niet wegpikken.
    Niet de eerste keer dat ze vroeg zijn om "pen to paper" te zetten sedert Seidl daar is . . .

    • + 1
    • 19 mei 2021 - 10:40
  • Heel verstandig en ook heel mooi van/voor Norris!

    • + 1
    • 19 mei 2021 - 10:44
    • Niks beter dan rust in de tent.
      Lando zal alleen nog maar beter worden de komende jaren.....en McLaren ook.

      • + 1
      • 19 mei 2021 - 11:47
  • Politik

    Posts: 6.691

    Goed nieuws deze contract verlenging.
    Norris heeft gedebuteerd in een middenveld auto en liet daarmee al aardige dingen zien.

    Nu zie je dat die Mclaren steeds iets beter wordt, Norris ook steeds beter gaat presteren.
    Het megatalent van Lewis,Max of Charles zie ik vooralsnog niet in hem, maar wel een coureur met veel kwaliteit, die daar net onder komt.

    Ben zwaar benieuwd hoe we aan het einde van het jaar terug kunnen gaan kijken op de battle tussen Norris en Ricciardo.

    • + 3
    • 19 mei 2021 - 11:20
    • Win, win situatie, Mclaren en Norris kunnen zo lekker doorgroeien de komende seizoenen.

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 12:30
    • DBGates

      Posts: 2.490

      @politik gewoon een vraag, wie schat jij hoger in
      Norris of Russel?

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 13:21
    • Snork

      Posts: 11.125

      Zeker mooi voor Lando en een goede keuze van beide kanten om voor 2 jaar bij te tekenen. Nu Ricciardo ook op stoom begint te komen heeft McLaren een stevig duo om volgend jaar de aansluiting met de top van het veld te maken. Alles zegt me dat ze dit gaat lukken.

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 13:51
    • @Politik

      Lando is één van mijn favorieten. Hij is nog een beetje wisselvallig (en zal dat nog wel twee jaar blijven), maar ik denk dat hij op termijn zeker in staat is een wereldkampioenschap te winnen - en het zou als kind van de club natuurlijk het mooist zijn als dit bij McLaren gebeurt.

      • + 1
      • 19 mei 2021 - 14:05
    • Vind ik ook. Het is een beetje zo’n Rosberg. Kan in de basis alles maar mist dat klein beetje extra inderdaad.

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 15:04
    • FM#19

      Rosberg was een zeer compleet coureur - Hamilton was net die ene procent beter, maar Der Nico heeft zijn titel meer dan verdiend. Als je zowel Schumacher als Hamilton in gelijk materiaal aftroeft, ben je meer dan verdiend kampioen.

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 15:27
    • Politik

      Posts: 6.691

      @DBgates,

      Vind ik een moeilijke, Russel rijdt al jaren in een zwakke auto rond, maar maakte ind W010 vorig jaar wel grote indruk.
      Norris vind ik dit jaar duidelijk verbeterd
      t.o.v. vorig jaar, hij lijkt completer te worden.

      Als ik zou moeten kiezen, zegt mijn gevoel toch dat Russel de betere van de twee is.

      @Rogerzzz, dat zou inderdaad prachtig zijn.
      Met een nek aan nek race tot de laatste race van het seizoen met Charlie, de rode raket van Maranello ;)

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 15:33
    • @Roger vind ik ook. Zwaar onderschat die Rosberg.

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 15:50
  • Joeppp

    Posts: 4.334

    Norris heeft Mclaren nieuw elan gegeven na de rampjaren met Alonso en Stoffel. Daarnaast presteert hij ook gewoon goed op de baan. Mclaren zou wel gek zijn om hem te laten gaan. Ricciardo komt ook wel op stoom en dan hebben ze de komende paar jaar een prima rijders duo die volgens mij intern ook niet lastig zijn. Mclaren is gewoon weer een leuk team geworden, misschien wel het leukste team om voor te werken.

    • + 2
    • 19 mei 2021 - 11:37
    • Exact, en ik denk dat de credits hiervoor naar Seidl gaan alhoewel Zak natuurlijk Seidl heeft binnengehaald!

      • + 0
      • 19 mei 2021 - 11:59
  • mordor

    Posts: 1.177

    nice!

    • + 0
    • 19 mei 2021 - 13:30
  • Ik zou voor Russell kiezen maar Lando is zeker ook geen slechte keuze. Mijn voorkeur is denk ik beïnvloed omdat ik het meer een zonde van talent vind dat Russell zijn dagen in achterhoede aan het wegslijten is.

    • + 0
    • 19 mei 2021 - 14:30
  • Het is hem gegund. Benieuwd of ie aan het einde van het seizoen boven Ricci staat in het eindklassement.

    • + 0
    • 19 mei 2021 - 14:30
  • Jeemig........het gaat over Norris. Waarom in vredesnaam weer over Verstappen beginnen ?

    • + 1
    • 19 mei 2021 - 21:21
  • Russel moet zijn Mercedes contract verscheuren anders komt hij nooit uit die Williams......

    • + 0
    • 19 mei 2021 - 21:25
  • Waarom komen mijn reacties op de verkeerde plaats terecht ???

    • + 0
    • 19 mei 2021 - 21:27

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 212
  • Podiums 3
  • Grand Prix 44
  • Land GB
  • Geb. datum 13 nov 1999 (21)
  • Geb. plaats Glastonbury, GB
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,70 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar