Emerson Fittipaldi: "Hamilton is soms té agressief"

Lewis Hamilton gedraagd zich af en toe te agressief op het circuit, dat is althans de mening van oud-Formule 1-coureur Emerson Fittipaldi. Hamilton stond vooral in Monaco onder druk toen hij bestraft werd na twee discutabele inhaalpogingen op Felipe Massa en Pastor Maldonado.

"Lewis is een uitzonderlijk talent, een wereldkampioen, maar is soms té agressief op het circuit", vertelde Fittipaldi. "Dat zag je ook bij de inhaalpoging op Felipe Massa in Monaco. Lewis zette zijn auto er half naast en bracht Felipe daarmee in een lastige en gevaarlijke positie. Je kan competitief zijn, maar je moet je tegenstanders blijven respecteren. Er zijn grenzen."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Leonhart

    Posts: 302

    Ik zeg: LB: Lekker Belangrijk! Men klaagt al over \"een gebrek aan inhaalacties\". Probeert een coureur eindelijk wat inhaalacties te maken, met wat geduw, getrek, gepush en een beetje contact (dus niet dat DRS+KERS voorbijrijactie volgens sommige mensen) komt men meteen met: \"te aggresief\", \"gevaarlijk\", \"blaat\". Soms kan je te ver gaan inderdaad (Coulthard-Wurz in 2007 bijv) maar ja, men moet ook niet de spreekwoordelijke deur wijd open zetten om iemand erlangs te laten omdat die zometeen bang is een tik/straf te krijgen. Iedere (ook halve) kans benutten, wellicht is het de enige die je krijgt.

    • + 0
    • 12 jun 2011 - 17:23
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Ik sluit me hierbij helemaal aan, het is tegenwoordig als er contact is moet er gelijk excusses worden aangeboden. En wordt er met straffen gezwaaid, slaat nergens op. Vroeger werd er nog geknokt om een positie, zoals dat Senna gewoon in de eerste bocht rechtdoor reed en Prost eraf reed en zo wereldkampioen werd. Moet je dat nu is proberen..

      • + 0
      • 12 jun 2011 - 17:30
  • heb even contact met nicole gehad en ze verzekerde dat lewis na vannacht wat rustiger is vandaag.:P

    • + 0
    • 12 jun 2011 - 17:23
    • Supa

      Posts: 2.714

      Bedoel je Anna niet?

      • + 0
      • 12 jun 2011 - 17:27
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Anna?

      • + 0
      • 12 jun 2011 - 17:31
    • wie is anna?

      • + 0
      • 12 jun 2011 - 17:33
    • Supa

      Posts: 2.714

      Vrouwtje van Massa..

      • + 0
      • 12 jun 2011 - 17:41
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Haha, oke. Maar wat heeft dat met Hamilton te maken? :P

      • + 0
      • 12 jun 2011 - 17:44
    • rafael

      Posts: 2.567

      zij heet rafaela niet anna!!!!!!!!!

      • + 0
      • 12 jun 2011 - 17:45
    • wat een beest die lewis hij pakt ze allemaal.hehehe

      • + 0
      • 12 jun 2011 - 17:46
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Dan maken we een Anna Rafaela van :D

      • + 0
      • 13 jun 2011 - 14:19
  • Supa

    Posts: 2.714

    Je moet juist agressief zijn!

    • + 0
    • 12 jun 2011 - 17:26
    • Met driemaal een contact en driemaal \'under investigation\' binnen 9 rondjes en uit de race te zijn lijkt mij veel te agressief!

      Begrijp me niet verkeerd, ik hou er van om Hamilton te zien racen. Maar Hamilton lijkt mij erg gefrusteerd dit jaar....

      • + 0
      • 12 jun 2011 - 19:24
    • winti

      Posts: 1.754

      Je moet ook je kansen afwachten en grijpen als die zich voordoen. Lewis probeert te vaak iets te forceren. Hij is vreselijk goed maar niet in staat zijn concurrenten te deklasseren. Ook niet toen hij kampioen werd of in zijn eerste jaar. Wel indrukwekkend maar vergooit ook vaak zijn kansen. Moet nog veel leren dus, maar lijkt wat hard leers. Vettel leert kennelijk sneller en is nu beter in een betere wagen. Van alle inhaalmanouvres neemt Lewis echter wel 10% voor zijn rekening terwijl er 24 courereurs zijn. Ik vind dus wel dat ze hem een beetje mogen matsen af en toe.

      • + 0
      • 12 jun 2011 - 21:10
    • \"Je moet ook je kansen afwachten en grijpen als die zich voordoen\"

      Als je voorganger dus een probleem heeft bij het uitkomen van de chicane? Of moet hij dan ineens de kans maar niet grijpen? Welke kans dan wel?

      Als Hamilton van tevoren had geweten dat er zoveel safety car situaties zouden zijn dan had hij inderdaad wel rustig af kunnen wachten. Bij een normale race achter tragere auto\'s blijven hangen heeft geen zin. Zeker niet als ze open deuren geven.

      • + 0
      • 13 jun 2011 - 18:33
  • pokerface

    Posts: 584

    Hamilton moet nog leren dat de meeste coureurs van tegenwoordig. Het liever met strategie winnen dan op de baan. Dat is namelijk een stuk makkelijker.

    • + 0
    • 12 jun 2011 - 17:33
    • rafael

      Posts: 2.567

      de woorden van barichello!!!!!!!!!!!

      • + 0
      • 12 jun 2011 - 17:45
    • Hamilton moet nog leren dat sommige coureurs niet voor hem aan de kant gaan ;)

      • + 0
      • 13 jun 2011 - 12:49
  • Las hierover een leuk stukje op McCabism:

    \"A difficult qualifying session had consigned him to a lowly grid position; surely, at Monaco, it would be difficult to make much progress from there?

    Throwing caution to the wind, then, he took a stab down the inside of the Ferrari driver into the Loews hairpin. The move was never really on, and as the Ferrari turned-in, the two cars momentarily locked wheels. As luck would have it, however, it was the Ferrari which would came out worst, and he was through!\"

    En dan heeft hij het over Olvier Panis die in 1996 die race won :)

    mccabism.blogspot.(...)aking-at-loews.html

    • + 0
    • 13 jun 2011 - 00:21

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar