Emerson Fittipaldi: "Hamilton is soms té agressief"
- Gepubliceerd op 12 jun 2011 17:17
-
19
- Door: Robin Smeets
"Lewis is een uitzonderlijk talent, een wereldkampioen, maar is soms té agressief op het circuit", vertelde Fittipaldi. "Dat zag je ook bij de inhaalpoging op Felipe Massa in Monaco. Lewis zette zijn auto er half naast en bracht Felipe daarmee in een lastige en gevaarlijke positie. Je kan competitief zijn, maar je moet je tegenstanders blijven respecteren. Er zijn grenzen."
Trending nieuws
-
Tijdschema GP Oostenrijk: Zo laat komt Verstappen in actie op Red Bull-Ring
Na een weekend zonder Formule 1 maakt de koningsklasse zich op voor de Grand Prix van Oostenrijk. Op de iconische Red...
22 jun 2026 12:46 -
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Verstappen kan recordjacht voortzetten in Oostenrijk
Max Verstappen geldt niet als de topfavoriet voor de zege op de Red Bull Ring, maar de cijfers zullen hem wel een goe...
22 jun 2026 13:22 -
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 302
Ik zeg: LB: Lekker Belangrijk! Men klaagt al over \"een gebrek aan inhaalacties\". Probeert een coureur eindelijk wat inhaalacties te maken, met wat geduw, getrek, gepush en een beetje contact (dus niet dat DRS+KERS voorbijrijactie volgens sommige mensen) komt men meteen met: \"te aggresief\", \"gevaarlijk\", \"blaat\". Soms kan je te ver gaan inderdaad (Coulthard-Wurz in 2007 bijv) maar ja, men moet ook niet de spreekwoordelijke deur wijd open zetten om iemand erlangs te laten omdat die zometeen bang is een tik/straf te krijgen. Iedere (ook halve) kans benutten, wellicht is het de enige die je krijgt.
Posts: 631
Ik sluit me hierbij helemaal aan, het is tegenwoordig als er contact is moet er gelijk excusses worden aangeboden. En wordt er met straffen gezwaaid, slaat nergens op. Vroeger werd er nog geknokt om een positie, zoals dat Senna gewoon in de eerste bocht rechtdoor reed en Prost eraf reed en zo wereldkampioen werd. Moet je dat nu is proberen..
Posts: 10.412
heb even contact met nicole gehad en ze verzekerde dat lewis na vannacht wat rustiger is vandaag.:P
Posts: 2.714
Bedoel je Anna niet?
Posts: 631
Anna?
Posts: 10.412
wie is anna?
Posts: 2.714
Vrouwtje van Massa..
Posts: 631
Haha, oke. Maar wat heeft dat met Hamilton te maken? :P
Posts: 2.567
zij heet rafaela niet anna!!!!!!!!!
Posts: 10.412
wat een beest die lewis hij pakt ze allemaal.hehehe
Posts: 2.181
Dan maken we een Anna Rafaela van :D
Posts: 2.714
Je moet juist agressief zijn!
Posts: 4.499
Met driemaal een contact en driemaal \'under investigation\' binnen 9 rondjes en uit de race te zijn lijkt mij veel te agressief!
Begrijp me niet verkeerd, ik hou er van om Hamilton te zien racen. Maar Hamilton lijkt mij erg gefrusteerd dit jaar....
Posts: 1.754
Je moet ook je kansen afwachten en grijpen als die zich voordoen. Lewis probeert te vaak iets te forceren. Hij is vreselijk goed maar niet in staat zijn concurrenten te deklasseren. Ook niet toen hij kampioen werd of in zijn eerste jaar. Wel indrukwekkend maar vergooit ook vaak zijn kansen. Moet nog veel leren dus, maar lijkt wat hard leers. Vettel leert kennelijk sneller en is nu beter in een betere wagen. Van alle inhaalmanouvres neemt Lewis echter wel 10% voor zijn rekening terwijl er 24 courereurs zijn. Ik vind dus wel dat ze hem een beetje mogen matsen af en toe.
Posts: 11.414
\"Je moet ook je kansen afwachten en grijpen als die zich voordoen\"
Als je voorganger dus een probleem heeft bij het uitkomen van de chicane? Of moet hij dan ineens de kans maar niet grijpen? Welke kans dan wel?
Als Hamilton van tevoren had geweten dat er zoveel safety car situaties zouden zijn dan had hij inderdaad wel rustig af kunnen wachten. Bij een normale race achter tragere auto\'s blijven hangen heeft geen zin. Zeker niet als ze open deuren geven.
Posts: 584
Hamilton moet nog leren dat de meeste coureurs van tegenwoordig. Het liever met strategie winnen dan op de baan. Dat is namelijk een stuk makkelijker.
Posts: 2.567
de woorden van barichello!!!!!!!!!!!
Posts: 10.089
Hamilton moet nog leren dat sommige coureurs niet voor hem aan de kant gaan ;)
Posts: 11.414
Las hierover een leuk stukje op McCabism:
\"A difficult qualifying session had consigned him to a lowly grid position; surely, at Monaco, it would be difficult to make much progress from there?
Throwing caution to the wind, then, he took a stab down the inside of the Ferrari driver into the Loews hairpin. The move was never really on, and as the Ferrari turned-in, the two cars momentarily locked wheels. As luck would have it, however, it was the Ferrari which would came out worst, and he was through!\"
En dan heeft hij het over Olvier Panis die in 1996 die race won :)
mccabism.blogspot.(...)aking-at-loews.html