user icon

Ferrari rukt op naar voren: Charles Leclerc in zijn nopjes met de vierde plaats

  • Gepubliceerd op 09 mei 2021 17:52
  • comments 18
  • Door: Arjan Hoefakker

Charles Leclerc is in zijn nopje met het behalen van de vierde plaats tijdens de Grote Prijs van Spanje. 54 seconden na Lewis Hamilton kwam de Ferrari over de eindstreep. Carlos Sainz werd zevende in de andere Ferrari. 

Leclerc is in opperbeste stemming na de race in Catalonië, al had hij nog liever Valterri Bottas verslagen voor een podiumplaats.

Charles Leclerc: "Ik geloofde erin, zelfs al zag ik hem in mijn spiegels op nieuwe banden vrij snel zijn. Ik nam mij voor hem achter mij te houden, maar dat was een beetje te optimistisch. Binnen een paar bochten lag hij al voor mij. Dus vandaag was een geweldige race voor ons. We hadden niets beter kunnen doen. De vierde plaats was voor ons het maximaal haalbare."

De Ferrari-coureur legt uit dat het gevoel met zijn auto goed was. "Ik ben heel blij met hoe het team het doet. We waren ongekend sterk ten opzichte van onze naaste concurrenten. We rezen een beetje boven onszelf uit vandaag, dus dat was goed. Het gevoel met de auto was geweldig en in het begin van de race op de zachte banden voelde erg goed. We hadden weinig slijtage."

Hij vervolgt: "Daarna op de mediums was het vooral een kwestie van de schade beperkt houden tot Sergio (Perez) ons zou inhalen, want we waren een beetje bezorgd om Sergio. Hij had de gang er flink in zitten, maar dat vlakte af richting het einde van de race."

Over de start van zijn race zegt Leclerc: "Ik had een redelijk goede start, moet ik zeggen. Daarna had ik geen slipstream, dus daar verloor ik een beetje. Daarna zagen we een McLaren aan de buitenkant van bocht 1, waarbij ik dacht dat het lastig zou worden om ervoor te blijven, maar dat lukte mij wel. Ik had het allemaal zo niet gepland, maar ik zag een gat en een open lijn aan de buitenkant en daar ging ik voor, en dat pakte goed uit."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Numnum

    Posts: 2.624

    Charles mag idd trots op zichzelf en het team zijn.

    Alonso zat er ook lekker bij ;)

    • + 0
    • 9 mei 2021 - 18:25
    • Manon

      Posts: 313

      Alonso? P17 is gewoon erg slecht.

      • + 1
      • 9 mei 2021 - 18:44
    • @Manon

      Ergens vind ik het jammer, maar aan de andere kant, na zijn grote praatjes vooraf aan zijn comeback...

      • + 1
      • 9 mei 2021 - 19:00
    • Numnum

      Posts: 2.624

      Ik was dan ook een beetje sarcastisch...

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 20:34
  • Leclerc heeft uitstekend gereden, en zijn inhaalactie op Bottas was prachtig. Maar een Ferrari die op maar liefst 54 seconden achterstand van de winnaar over de streep komt is gewoon niet best, om over de teruggekregen 8 seconden achterstand door de SC nog maar te zwijgen. Dan kom je dus gewoon een seconde per ronde tekort, en dat is topteam onwaardig.

    • + 1
    • 9 mei 2021 - 18:27
    • snailer

      Posts: 5.228

      Het gat tussen de eerste twee teams en het derde team is weer gestaag aan het groeien inderdaad.

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 20:45
    • Snork

      Posts: 11.123

      Ik zie daarom erg uit naar 2022. Nieuwe auto’s, en hopelijk alle motoren nagenoeg even sterk.

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 22:39
  • 4e klinkt leuk, maar je eindigt nog steeds op bijna een minuut achterstand.. Ik zou nog niet te enthousiast worden.. Maar er zit inderdaad progressie in bij Ferrari, de motor mag nu weer vol open.. ;)

    • + 0
    • 9 mei 2021 - 18:40
    • JV fan

      Posts: 2.085

      Vergeleken met vorig jaar gaat het een stuk beter..

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 20:54
  • Mugello

    Posts: 387

    Leclerc, knap dat je Bottas zo lang achter je hield. P4 puik resultaat! Ben blij dat de rode brigade na een dramatisch 2020 weer een beetje meedoet.

    • + 1
    • 9 mei 2021 - 19:32
    • Je hebt het over Bottas he.. Hamilton zou er in 1-2 ronden voorbij gegaan zijn vermoed ik..

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 19:48
  • Rimmer

    Posts: 8.399

    Charles blijft dingen doen die de auto nog niet kan. Een feest om te zien.
    Nu vroeg de focus op 2022 en ze nemen de rol van RBR weer over. In 2023 rijden ze vervolgens voor de titel. Dat komt wel goed daar.

    • + 0
    • 9 mei 2021 - 19:47
    • Mugello

      Posts: 387

      Je staat er positief in! ;)

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 19:50
    • Je kan een auto geen dingen laten doen die het ding niet kan..

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 19:52
    • Dat kan bij Rimmer ook zo weer omslaan hoor 😉

      • + 2
      • 9 mei 2021 - 20:05
  • Van de jonge jongens buiten Max is het toch Charles en dan net daar achter Lando....dan komt er even niets en dan? Carlo ...? Anyway....Charles is in mijn optiek de 3e beste rijder op dit moment.

    • + 0
    • 9 mei 2021 - 20:23
    • Snork

      Posts: 11.123

      Eens, topcoureur. Andere coureurs zijn lastig te beoordelen, zoals Norris en Russell.

      • + 0
      • 9 mei 2021 - 22:40
    • Norris is een beetje een type Barichello... Op goede dagen echt geweldig, maar gaat t niet lekker dan ook compleet een grijze muis. Russel moet eens een zondag in de Williams laten zien, dat hij het ook af kan maken na een goede zaterdag. Monaco een goede kans daarvoor.

      • + 1
      • 9 mei 2021 - 23:47

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.369
  • Podiums 53
  • Grand Prix 125
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar