user icon

Kvyat mikt op nieuwe kans in de F1 als racecoureur

  • Gepubliceerd op 03 mei 2021 15:29
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

Daniil Kvyat zegt dat hij volgend jaar wil terugkeren in de Formule 1 als racecoureur, hoewel hij een overstap naar een andere serie niet uitsluit. De Rus heeft meer dan 100 races gereden in de F1, waarbij zijn carriere turbulent te noemen was. Eind 2020 verloor hij zijn Alpha Tauri-stoel - en de steun van Red Bull.

Hij is nu de reservecoureur van Alpine en woonde afgelopen weekend de race in Portimao bij. Tegenover de Russische omroep Match TV zei hij: "Ik voel mij prima. Ik heb een nieuwe rol in het team - reservecoureur, werkend aan de simulator. Ik zal als reservecoureur naar de races komen."

"Het is interessant om met het team samen te werken. Het is een nieuw team hier, interessante jongens, ik heb met velen van hen bij Renault gewerkt in 2015 en 2016. Ik ben overal - in de fabriek, op het circuit. Als er iets gebeurt met Ocon of Alonso ben ik altijd klaar om in de auto te zitten."

Wat zijn toekomst betreft, antwoordde Kvyat: "Ik heb veel voorstellen die ik in alle rust zal overwegen. Ik wil volgend jaar in de Formule 1 rijden dus daar ga ik samen met mijn manager aan werken. We moeten dit jaar eerst wachten, kijken naar de opties en rekening houden met veel factoren - welke teams, hoe ziet de serie eruit, wat is de populariteit enzovoort."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ik wil niet hard zijn maar Kvyat heeft nu alle kansen gehad om en te scoren met een topwagen en een indrukwekkende comeback maken maar niks is hem tot nu toe gelukt en ik zie het ook niet meer gebeuren. Als hij ten minsten net zo constant was als Hulkenberg dan zou hij een hogere gunfactor van mij krijgen maar helaas is het niet het geval. Dus misschien maar beter F1-boekje ergens goed opbergen en proberen daar positief terug te denken voor hem maar terug komen hoeft echt niet. Misschien wat leuke races rijden in VS of zo.

    • + 2
    • 3 mei 2021 - 15:55
    • Snork

      Posts: 10.622

      Klopt helemaal. Enige puntje wat ik aan kan merken is dat Kvyat een betere Russische coureur is dan Mazepin. Maar Kvyat heeft inderdaad zijn kansen ruimschoots gehad.

      • + 0
      • 4 mei 2021 - 10:33
  • Hier kan ik kort over zijn: No, just no!

    We hebben Kvyat jarenlang aan het werk gezien en kunnen constateren dat hij 1 a 2 hoogtepunten per seizoen heeft en voor de rest ondergemmideld presteert. Kortom: weinig meerwaarde om hem terug te zien. Beter dan Mazepin is hij uiteraard dan weer wel, veel beter.

    • + 1
    • 3 mei 2021 - 16:38
  • Vallie

    Posts: 156

    Ik zie nog wel gebeuren dat Mick volgend jaar door schuift naar Alpha Romeo en dat Kimi dan weg gaat daar. En dan komt Kvyat samen met Mazepin in Haas (die dan is over genomen door die Rus en waarschijnlijk een andere naam krijgt) om een all Russian team te vormen.

    je hebt het hier als eerste gehoord ;)

    • + 1
    • 3 mei 2021 - 17:14
    • Dat kan als een Russische miljardair daarin wil investeren.

      • + 0
      • 3 mei 2021 - 21:16
    • Sauber

      Posts: 58

      Het zou me niks verbazen wanneer het precies zo gaat

      • + 0
      • 3 mei 2021 - 21:25
    • Alpha Romeo nog wel... hmm... Nieuw merk?

      • + 0
      • 3 mei 2021 - 22:01
    • Snork

      Posts: 10.622

      Ja, en Alfa Tauri ook 😄

      • + 0
      • 4 mei 2021 - 10:34
  • Mist ie z'n ex?

    • + 0
    • 3 mei 2021 - 19:46
    • Grappig zeg, poeh eej. Als het om Kelly gaat.
      Je beseft natuurlijk wel dat Kelly en hij samen een kind hebben hé? Dan zou de omgangsregeling, lees zijn kind zien, dan mooi te plannen zijn. Niet dat het kind op circuit zou verschijnen, maar de oppas kan inplannen samen met Kvyat.

      Want hey, buiten de F1 is er ook nog het leven en laten leven gelukkig :)

      • + 0
      • 4 mei 2021 - 17:35
  • John6

    Posts: 5.173

    Als het ergens zou zijn kan dat inderdaad wel Haas zijn, die Mazepin ik denk ook nog steeds dat hij die Toko gaat overnemen.

    • + 0
    • 4 mei 2021 - 11:11

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 194
  • Podiums 3
  • Grand Prix 93
  • Land RU
  • Geb. datum 28 apr 1994 (27)
  • Geb. plaats Ufa, RU
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar