user icon

Lewis Hamilton snelste op de vrijdag: "Voelde zoals vorig jaar"

  • Gepubliceerd op 30 apr 2021 19:10
  • comments 19
  • Door: Arjan Hoefakker

Sir Lewis Hamilton was vrijdag het snelste in zijn Mercedes tijdens de tweede vrije training voor de  Grand Prix van Portugal. Daarmee is sneller dan Max Verstappen in de Red Bull. 

Hamilton is vrijdagavond dan ook tevreden, maar had net als alle andere coureurs last van weinig grip en veel wind.

Lewis vertelt: “Iedereen was een beetje aan het glijden vandaag. Ik denk dat iedereen wat meer aan het worstelen was met de balans. Het is dus moeilijk te zeggen of het nu aan de wind, de auto of de baan lag. Het is hoe dan ook een uitdaging om de auto op de baan te houden. 

De snelle Brit vervolgt:  “Het voelt over het algemeen hetzelfde aan zoals vorig jaar toen we hier kwamen met te harde banden. We komen hier dit jaar met ongeveer dezelfde banden of zelfs nog harder. Het voelt alsof we met te harde samenstelling qua rubber hier rijden, ik ben van mening dat we een wat minder harde band hadden moeten hebben, maar we komen er wel doorheen.”

Vorig jaar wist de snelle Brit de Grand Prix van Portugal, op het circuit nabij Portimâo, op zijn naam te schrijven.

Foto's Portugal 2021

Reacties (19)

Login om te reageren
  • F1FAN76

    Posts: 562

    Ben bang dat deze overwinning weer naar Mercedes (Hamilton) gaat.

    • + 2
    • 30 apr 2021 - 19:25
    • We gaan hoe dan ook morgen, en Zondagmiddag weer een thrillertje te zien krijgen tussen Sir Lewis en Boer Max.

      • + 0
      • 30 apr 2021 - 20:12
  • marcio

    Posts: 2.517

    Oef! Hij heeft het gelukkig over het circuit😓. Ik was namelijk bang dat hij het over de wagen had. Anders kon de rest wel inpakken😠

    • + 2
    • 30 apr 2021 - 19:26
    • Lewis heeft niet de snelste auto nodig om te winnen.

      • + 8
      • 30 apr 2021 - 20:14
    • Axel

      Posts: 2.207

      RogerZzz, een na snelste auto dan? In een Williams zou hij het niet redden.

      • + 0
      • 30 apr 2021 - 21:26
    • @Axel

      “In een Williams zou hij het niet redden.”

      Hahahaha dit is wel de comment van het jaar hoor… Dat je toch deze conclusie komt. Chapeau

      • + 2
      • 30 apr 2021 - 23:01
    • mario

      Posts: 7.487

      @Marcio: Hij kan het ook best over de auto hebben.... Als die hetzelfde voelt en presteert als vorig jaar, zegt dat niets over dat de rest wel zou kunnen inpakken... Als de rest een stap meer heeft gemaakt met hun auto, hoeven ze nog niets in te pakken...

      • + 0
      • 1 mei 2021 - 08:43
  • Wat mij hogelijk verbaast: de snelste in de longruns was niet Hamilton, niet Verstappen, niet Bottas en niet Perez maar Charles Leclerc. (gemiddeld 1.23.192)
    Daar had ik nu niet echt op gerekend.

    • + 0
    • 30 apr 2021 - 20:02
    • delange

      Posts: 1.436

      Ik dacht dat verstappen 1.22,9 draaide.
      Of ben ik mis?

      • + 0
      • 30 apr 2021 - 20:10
    • @Cherokee

      Really? Ik heb het niet live kunnen volgen, maar dat is bemoedigend nieuws.

      • + 0
      • 30 apr 2021 - 20:15
    • @ delange: Over de long run neem je een gemiddelde tijd, niet die van één ronde. Verstappen heeft misschien wel een ronde 1.22.9 gereden, maar gemiddeld was Leclerc dus sneller dan Max. Ik was ook verbaasd toen ik het las. Hamilton was zelfs vierde daarbij.

      • + 0
      • 30 apr 2021 - 20:17
    • @RogerZzzz: IK wist ook niet wat ik zag, maar het is echt zo. Ik had niet gedacht dat die Ferrari dat kon.
      Long run gemiddeld:
      Leclerc: 1.23.192
      Bottas: 1.23.242
      Perez: 1.23.455
      Verstappen:1.23.481
      Hamilton: 1.24.075

      • + 0
      • 30 apr 2021 - 20:24
    • Max draaide een gemiddelde tijd van 1.22.9 gemeten over 8 ronden op 10 ronden oude mediums, en was daarmee het snelste voor wat het waard is.

      • + 0
      • 30 apr 2021 - 20:25
    • delange

      Posts: 1.436

      @cherokee inderdaad...ik ben fout zie ik na wat opzoekwerk. Ik dacht gezien te hebben datmax een gemiddelde had van 1.22.9 over 8 rondjes. Ik weet het ff niet meer. Zo hadden Lecl en gasly ook de beste longruns in Italië.......hhhmmzzz.

      • + 0
      • 30 apr 2021 - 20:27
    • delange

      Posts: 1.436

      @ schwantz je was me voor maar je bevestigt mijn eerste post. Ben ik toch nog oplettend in mijn oudere dag.

      • + 0
      • 30 apr 2021 - 20:30
    • Joeppp

      Posts: 4.170

      Ik dacht ook 1.22.9 na 8 ronden en dat was gemiddeld terwijl hij na 3 of 4 rondjes op een gemiddeld zat van 1;23;4 en toen zat hij duidelijk in verkeer.

      • + 0
      • 30 apr 2021 - 21:13
    • wibi

      Posts: 4.497

      Leuk, maar het gaat om zondag! Dat weet eik.lbijter Hammie ook wel...jullie toch ook?

      • + 0
      • 30 apr 2021 - 22:08
    • Fanboy1

      Posts: 2.347

      Heeft hammie jou eik.l gebeten dan?

      • + 0
      • 30 apr 2021 - 23:12
    • wibi

      Posts: 4.497

      Als hij dat gedaan zou hebben zou hij niet mee kunnen doen aan de race morgen!

      • + 0
      • 1 mei 2021 - 08:15

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.223
  • Podiums 45
  • Grand Prix 122
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar