user icon

Yuki Tsunoda likt zijn wonden na beginnersfouten: "Echt onacceptabel"

  • Gepubliceerd op 19 apr 2021 11:43
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Yuki Tsunoda weet na de Grand Prix van Emilia-Romagna van afgelopen weekend gelijk hoe snel het tij kan keren. De debutant van Scuderia AlphaTauri was na de seizoensopener in Bahrein nog de gevierde man, op het circuit van Imola was hij de schlemiel. De jonge Japanner rekent dat zichzelf nog het meeste aan.

Het begon al in de kwalificatie. Tsunoda verloor in Q1 de controle over zijn auto in de Variante Alta en belandde nog voordat hij een tijd had neergezet in de bandenstapels. Ook in de race hield hij de AT02 niet op het asfalt. De Japanner incasseerde een tijdstraf omdat hij te vaak de track limits overschreed en belandde daarnaast nog in de grindbak in bocht 2.

Al met al was het niet het weekend van de rookie. Dat is nog zwak uitgedrukt, vindt Tsunoda zelf. Hij belooft beterschap. "Voor mij is het echt totaal onacceptabel om twee dagen achter elkaar zulke fouten te maken, niet te verkroppen. Ik moet er nu van leren zodat ik de volgende keer beter voor de dag kom."

Zodoende was AlphaTauri aangewezen op Pierre Gasly om de snelheid te vertalen in punten. Tsunoda likt zijn wonden. "Wat er in Q1 gebeurde, was al volledig mijn eigen fout. Als ik naar de performance van de auto kijk, dan hoef ik op dat moment helemaal niet zo hard te pushen. Ik weet niet waarom ik dat deed."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • NicoS

    Posts: 12.395

    Ook yuki staat weer even met beide voetjes op de grond.
    Kan gebeuren als rooky, zal veel hebben geleerd in dit weekend.

    • + 5
    • 19 apr 2021 - 11:43
    • Zowel Yuki als Checco hebben een bull te bespreken...

      • + 5
      • 19 apr 2021 - 12:11
    • Elke dag 10 keer dezelfde “Bull” grap wordt hij echt niet leuker van Swantz

      • + 4
      • 19 apr 2021 - 12:14
    • Nee @schwantz,je maakt er de laatste tijd wel een bull....

      • + 2
      • 19 apr 2021 - 12:32
    • Hij werd alweer te veel gehyped na het eerste weekend nadat hij in een wagen die Gasly op P5 zette in de kwalficatie in de race 2 puntjes weet te halen. Dat was gewoon een degelijk resultaat, maar ook niet echt uitzonderlijk.

      Ik ben wel fan van zijn rijstijl, maar we moeten niet de verwachtingen meteen enorm hoog leggen.

      • + 1
      • 19 apr 2021 - 12:40
    • Rimmer

      Posts: 8.304

      Gewoon doorgaan Schwantz.
      Er is altijd tijd voor een woordgrap. Of zoals Finkers ooit eens zei:
      “Eén verkeerd leesteken of letter maakt zelfs van Jezus nog een ketter”

      • + 2
      • 19 apr 2021 - 12:41
    • Net als Max en Charles... nu alleen nog presteren.

      • + 0
      • 19 apr 2021 - 13:04
  • Snork

    Posts: 10.606

    Nieuw in de F1, tweede race gelijk in de regen. Kan gebeuren. Ook ervaren rijders hadden hun uitstapjes buiten de baan. Effe tijd geven aan Yuki om op stoom te komen.

    • + 0
    • 19 apr 2021 - 11:43
    • Bulldog

      Posts: 256

      Ventje komt er wel. Gewoon de tijd nemen

      • + 1
      • 19 apr 2021 - 13:54
  • Nou ja, je kan niet ieder weekend "shinen". Wel is het een fanatiek baasje in die cockpit zeg, wat een gevloek en getier!

    • + 3
    • 19 apr 2021 - 12:00
    • Joeppp

      Posts: 4.172

      Ik noem hem al Vluki.

      • + 6
      • 19 apr 2021 - 12:09
    • Wat betreft zijn taalgebruik mogen ze hem wel even aanspreken. Dat er emoties zijn lijkt mij vanzelfsprekend, maar wat hij uitkraamt is niet normaal. Een beetje meer nederigheid en respect zou wel zo netjes zijn.

      • + 1
      • 19 apr 2021 - 12:28
    • Yuki Tsunami ??

      • + 0
      • 19 apr 2021 - 13:05
    • snailer

      Posts: 4.707

      Ik hoorde inderdaad hem nog mossel roepen tegen iemand. Rijdt er dan toch een vrouw rond?

      • + 1
      • 19 apr 2021 - 15:37
    • Nog beter: Vluky Tsumani

      • + 0
      • 19 apr 2021 - 20:07
  • mooi menneke.

    • + 0
    • 19 apr 2021 - 12:03
    • ge kunt dr niet kwoad op worre, op t menneke

      • + 2
      • 19 apr 2021 - 12:56
  • die foto,
    is dat hoe Yuki uit de auto sprong?
    lijkt alsof Yuki uit pure woede met n hoop Japans gevloek keihard op de grond trapt :)

    • + 0
    • 19 apr 2021 - 12:57
    • Volgens mij is Yuki een verre achterneef van de Japanse Stig ;-)

      • + 0
      • 19 apr 2021 - 13:02
    • O nee. Correctie: dat was het Chinese neefje van de Stig, volgens mij

      • + 0
      • 19 apr 2021 - 13:05
    • Tokyo Drift.

      • + 0
      • 19 apr 2021 - 13:06

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Japan
  • Geb. datum 11 mei 2000 (20)
  • Geb. plaats Kanagawa, Japan, Japan
  • Gewicht 54 kg
  • Lengte 1,59 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar