user icon

Russell verwacht voor zomerstop beslissing van Mercedes over 2022-stoeltje

  • Gepubliceerd op 23 maa 2021 12:36
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

George Russell gelooft dat Mercedes voor augustus van dit jaar een beslissing zal nemen over de stoeltjes voor 2022, en tevens daarbij of de Brit zal toetreden tot het team als racecoureur. Russell werd eind 2020 in de schijnwerpers gezet toen hij uitblonk als invaller tijdens de Sakhir Grand Prix doordat Lewis Hamilton vanwege een coronabesmetting aan de kant moest blijven.

De Brit werd beroofd van een sprookjesachtige overwinning door een zeldzame fout van Mercedes tijdens de pitstop en vervolgens een lekke band. Maar zijn optreden als vervanger van Hamilton versnelde de lokroepen om hem te promoveren naar Mercedes.

Russell is lid van de opleiding van Mercedes. Hamilton en teamgenoot Valtteri Bottas lopen aan het einde van het seizoen allebei uit hun contract, terwijl ook de deal voor drie seizoenen van Russell met Williams dit jaar afloopt.

Tweede familie

Tegen PA News Agency zei Russell: "Mijn relatie met Mercedes en teambaas Toto Wolff is sterker dan ooit. Ze kennen de situatie. Ze weten dat ik wil vechten voor overwinningen en kampioenschappen. Ze zagen wat ik kon in Bahrein."

"Ik moet me op mezelf concentreren en ik hoef ze niet lastig te vallen om te zeggen hoe goed in ben. In het verleden heb ik altijd geprobeerd dingen voor elkaar te krijgen, maar nu is het anders. Ik werk nu zes jaar met Mercedes, ze zijn mijn tweede familie, en als het gebeurt, gebeurt het vanzelf."

"Het zal niet langer duren dan de zomervakantie (in augustus) voor alle betrokken partijen; Mercedes, Williams en voor alle coureurs. Tenzij er de komende zes maanden bizarre dingen gebeuren, weet Mercedes in welke positie ik zit. Ik word jaar na jaar sterker en ik geloof dat ik op een niveau ben en klaar om te vechten voor overwinningen en wereldkampioenschappen."

"We zullen het moeten zien. Formule 1 is een grappig bedrijf en ik neem niets als vanzelfsprekend aan.​"

Geen gesprek met Hamilton

Gevraagd of hij Hamilton had gesproken sinds hij hem had vervangen bij de Grand Prix van Sakhir, antwoordde Russell: "Nee, helemaal niet. We hebben niet gesproken. Mijn relatie met Lewis is overigens prima. Ik weet niet wat ik verwachtte, en of ik verwachtte dat hij iets zou zeggen na de race. Maar ik weet evenmin hoe ik me zou voelen als iemand bij Williams zou gaan rijden in mijn stoeltje."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Gaan we die race van verleden jaar tot in den eeuwigheid uitmelken? en dan dat ´2e familie´...
    zeg gewoon: iK wil in die dominante Mercedes zitten, Hoe maakt me niet uit. Nog even geduld hebben. Misschien volgend jaar al. Al is het dan wel de vraag of ze nog dominant zijn.

    Goede rijder btw, Maar dat geslijm van die junior mercedes rijders wordt je ook een beetje ontoepasselijk van.

    • + 0
    • 23 maa 2021 - 12:40
  • Supa

    Posts: 1.918

    Ik zie hem eerder in een Renault rijden.

    • + 1
    • 23 maa 2021 - 12:42
    • Ik zie m eerder naast de pot pissen. Lewis zit niet te wachten op Russel. Williams raakt ook wel klaar met een rijder die continu praat over zijn wens van mercedes.

      Ik vind dit ook onprofessioneel gerdrag. Als ik de baas van Williams zou zijn, krijgt hij donderdag als eerste een tik op de vingers. T zegt eigenlijk gewoon: Ik werk voor jullie, maar ik zou liever daar willen werken. Zoiets gooi je niet in de media naar mijn mening

      • + 1
      • 23 maa 2021 - 12:56
    • @ Tyla

      "Williams" heeft onlangs zelf gezegd dat ze weten dat Russel snel zal vertrekken en dat ze ongelofelijk blij zijn dat hij al die tijd (en ook dit jaar nog) voor hen heeft "willen" rijden.

      • + 1
      • 23 maa 2021 - 12:59
    • Ik zal eerder denken in een Mercedes aangedreven team.

      • + 0
      • 23 maa 2021 - 13:18
    • @zambiorix, dan heb ik dat artikel even gemist wat het inderdaad in een ander daglicht zet.

      Toch in Russel zijn positie niet het meest handige te roepen... je sluit toch min of meer een noodoplossing voor de toekomst. In F1 zijn er maar weinig stoeltjes echt zeker.

      • + 0
      • 23 maa 2021 - 15:12
  • John6

    Posts: 5.102

    Dat zal aan het verloop van het seizoen liggen, ik denk dat hij nog wel even geduld zal moeten hebben.

    • + 0
    • 23 maa 2021 - 12:56
    • Als Max de titel pakt zie ik Hamilton wel stoppen, en schuift Russel automatisch door.

      • + 0
      • 23 maa 2021 - 13:08
  • "Maar ik weet evenmin hoe ik me zou voelen als iemand bij Williams zou gaan rijden in mijn stoeltje."
    Zeker weten doe je het niet, nee, maar erg vrolijk zal je er in ieder geval niet van worden, lijkt mij zo...

    • + 0
    • 23 maa 2021 - 13:01
  • Nog een 8ste titel en Lewis stopt met F1, let maar op. Ik zou er niet van schrikken als Mercedes volgend jaar met een volledig nieuwe line-up rijdt...

    • + 0
    • 23 maa 2021 - 13:02
    • Mij zou dat heel sterk verwonderen nochtans. Lewis heeft al meerdere keren aangegeven te willen rijden in die nieuwe bolides en kan me geen overstap inbeelden naar een ander team.

      • + 0
      • 23 maa 2021 - 15:49
    • McLaren, en daar pakt ie titel 9 en 10, om te laten zien dat hij het ook zonder die Mercedes kan. 😉

      • + 0
      • 23 maa 2021 - 16:48
    • @f1 benelux Maar die rijden toch met Merc motor, dus dat klopt dan niet helemaal :P

      • + 1
      • 23 maa 2021 - 17:50
    • Klopt dat het niet helemaal klopt. Inkloppertje! ;)

      • + 0
      • 23 maa 2021 - 18:44
    • Toch zal hij volgens mij nooit de confrontatie met een jonge leeuw aangaan in dezelfde wagen. Ik denk dat hij op zijn hoogtepunt gaat stoppen.

      • + 0
      • 23 maa 2021 - 20:03
    • Een volledig nieuwe line up voor een jaar waar alles verandert is zelfs voor Mercedes geen evidente zaak. Praktisch gezien loop je tegen te veel dingen aan tov de competitie.

      Met zoveel belangrijke open contracten gaat silly season door de media worden uitgemolken natuurlijk.... wat zeg ik, dit is nu al aan de gang....

      Lewis wil zich ook na zijn F1 carriere met Mercedes binden en daar zijn al gesprekken rond Verhuizen zie ik hem dus niet doen. "On top", de helm aan de haak hangen zou wel een verstandig(st)e keus zijn. Alles zal afhangen van zijn "state of mind" en daar heeft de media niet altijd het correcte beeld van. Wordt wel plezant om te zien hoe dit afloopt.

      • + 0
      • 25 maa 2021 - 10:12
  • Ik denk dat het vrij simpel is:

    Àls Hamilton na dit jaar stopt, dan wilt Mercedes 10000% Verstappen in die auto.
    Hij is jong, ervaren, bewezen GP winnaar, opgewassen tegen de druk bij een topteam, en van buitencategorie.

    Russell zal voor Mercedes een goede tweede optie zijn.
    Wellicht net zo getalenteerd als Max, of dicht in de buurt ervan. Maar heeft nog niet de ervaring, nog niet langere tijd in top/subtop team gereden.

    Zal wellicht wel naast Max een stoeltje kunnen krijgen.
    Maar of Mercedes twee haantjes in een hok willen?

    • + 0
    • 23 maa 2021 - 13:17
    • Ik zou het een risico vinden om volgend jaar naar Mercedes over te stappen. Beter kijk je 2022 gewoon nog even aan. De veranderingen zijn niet mals. Ik wil Max eigenlijk ook helemaal niet bij dat team zien. Maar goed daar ga ik niet over/.

      • + 1
      • 23 maa 2021 - 13:22

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.338
  • Podiums 51
  • Grand Prix 120
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit