user icon

'Alonso vindt nieuwe Alpine te traag en vreest kwalificatie buiten top 10'

  • Gepubliceerd op 19 maa 2021 10:28
  • comments 37
  • Door: Rob Veenstra

Fernando Alonso heeft toegegeven dat zijn Alpine voor 2021 nogal te traag is. Dat claimt de Spaanse journalist Antonio Lobato. Lobato en Alonso staan op goede voet en zijn erg close met elkaar sinds zijn debuut in de F1 in 2001.

Lobato vertelde na de officiële test in Bahrein aan de sportkrant Marca: "Ongeacht zijn recente ongeval, zijn leeftijd en wat er verder nog wordt gezegd, Alonso ziet eruit als een stier. De Alpine lijkt absoluut betrouwbaar. Ik had een babbeltje met Fernando. Hij zei dat alles goed ging, maar dat de auto traag was en dat het moeilijk zal worden om het derde deel van de kwalificatie te halen."

Winst vinden in de fabriek

De 39-jarige Alonso sprak donderdag tegen de Spaanse media en ontkende niet dat Alpine werk te doen heeft om dichter bij de voorkant van de grid te komen. "We moeten nog steeds werken, we moeten nog wat meer over de auto begrijpen, we moeten nog steeds de winst vinden die we in de fabriek zien om op het circuit vrij te spelen", zei hij.

"Maar ik ben blij en ga ik genieten van de eerste races. Ik ben blij om weer in de paddock te zijn en terug te keren naar de Formule 1 in het algemeen. Hopelijk wordt het een goed jaar voor iedereen, met een zeer ambitieuze kalender van 23 races. Hopelijk zijn er over een paar maanden interessante races en kunnen toeschouwers op de tribunes", voegde Alonso eraan toe.

Reacties (37)

Login om te reageren
  • We gaan het zien, Maar ik snap niet dat mensen deze wagen mooi vinden. Ik vind hem er log uitzien en die kleuren zijn wel aardig maar worden imo ook zwaar gehyped.

    • + 0
    • 19 maa 2021 - 10:29
    • De kleur is inderdaad mooi, maar hij is ook historisch verantwoord. Je zou m met die grote airbox voor een Ligier uit de jaren 70 houden

      • + 1
      • 19 maa 2021 - 10:32
    • kleurstelling vind ik persoonlijk prachtig, wat ik wel mooi vind dat er eindelijk een wagen rond rijd die qua model wel echt afwijkt. Maar echt mooi model? dat niet.

      • + 0
      • 19 maa 2021 - 10:35
    • Die auto is toch net het ideaalbeeld van een vrouw? Grote buste, slanke taille?

      • + 2
      • 19 maa 2021 - 11:27
    • "GP2 ENGINE" 🤭

      • + 0
      • 19 maa 2021 - 20:50
  • C'est un moteur de GP Deux!

    Dit wordt wel interessant als de Spaanse pers al zo snel gaat graven naar sappige verhalen. Eigenlijk jammer dat Cyril weg is ( louter om z'n reactie haha)

    • + 2
    • 19 maa 2021 - 10:30
    • Ik denk dat ze bij Renault/Alpine vooruitziend zijn geweest. De combinatie Cyril/Fernando ging echt niet lukken.

      • + 0
      • 19 maa 2021 - 12:51
    • De combinatie Alonso/Alpine gaat niet werken denk ik. D.w.z. Alonso is zelf gewoon te langzaam.
      Ik heb absoluut geen hekel aan de man, maar ik denk dat hij zich beter op een andere race-klasse had kunnen concentreren.

      • + 0
      • 21 maa 2021 - 09:54
  • Ik vrees dat er een nieuw treurig hoofdstuk aankomt voor Alonso zijn formule 1 tijd. Wrong Time - Wrong Place...

    Iets met kaarsje dat uitgaat?

    • + 0
    • 19 maa 2021 - 10:35
    • Vind ik niet. Niemand heeft ook maar ooit gedacht dat Alpine voor de knikkers mee ging doen.

      • + 1
      • 19 maa 2021 - 11:28
    • arie51

      Posts: 517

      Jawel Renault zelf wel lees hun stukken er maar op na van de laatste jaren een en al opschepperij.

      • + 0
      • 19 maa 2021 - 12:35
  • Dat is ook de indruk die ik kreeg van Alpine, betrouwbaar maar niet heel snel. Voor mijn gevoel zijn McLaren en ook Alpha Tauri simpelweg sneller, en zit Alpine meer op gelijke hoogte met bijvoorbeeld Ferrari & AM.

    • + 1
    • 19 maa 2021 - 10:49
    • Maar wel lekker dat Alonso weer terug is! Hoe meer karakters hoe beter!! Hoop vurig dat hij Ocon aan gort rijdt, zoals zijn status dat verdient. Zou ervan balen als hij net als Vettel ook door de jonge garde voorbij is gestreefd.

      • + 2
      • 19 maa 2021 - 11:03
    • Maximo

      Posts: 6.830

      Alonso lekt naar de pers wat iedereen eigenlijk al dacht.

      Prima auto qua wegligging, maar hebben ze wel genoeg vermogen en is de wagen niet iets te lomp waardoor ze snelheid missen.

      Ik denk (hoop) dat ze bij Alpine hebben gekozen om vooral voor 2022 te gaan en dan wel vooraan mee te kunnen doen.

      • + 0
      • 19 maa 2021 - 11:06
    • Eens Snelle Eddy, altijd liever karakters dan eenheidsworsten. Ik weet nu niet wat de vorm van Alonso is maar zolang hij in vorm is, is het een genot om naar te kijken.

      • + 1
      • 19 maa 2021 - 11:34
  • jd2000

    Posts: 5.088

    Oh jee:Gp2, Gp2

    • + 0
    • 19 maa 2021 - 10:52
    • FredericS

      Posts: 186

      bij renault is het nu 2cv

      • + 2
      • 19 maa 2021 - 12:06
    • F1jos

      Posts: 928

      Alonso: Misschien had ik Honda geen GP2 engine moeten noemen

      • + 0
      • 19 maa 2021 - 16:09
  • nr 76

    Posts: 2.204

    En nu heeft helemaal niemand het over zandzakken...

    • + 1
    • 19 maa 2021 - 10:58
    • Rimmer

      Posts: 8.767

      Neuh. Hoeft ook niet met een drie jaar oud chassis.
      De oplossing met een grotere airintake en kleinere sidepods is leuk maar of het ze echt zoveel gaat brengen..
      Alle hoop is op 2022 gericht maar als dan blijkt dat ze weer geen stap dichterbij zijn gekomen dan is Alpine net zo snel weer weg als dat ze gekomen waren.
      De Meo en Brivio zijn echter lichtpuntjes in een verder behoorlijk donkere toekomst. Ik hoop dat ze daar echt meer kunnen gaan brengen dan wat Renol tot nu toe heeft laten zien.

      • + 0
      • 19 maa 2021 - 11:22
  • Kevin

    Posts: 5.016

    Blijft onvoorstelbaar dat zo’n groot merk als Renault maar geen potten weet te breken. Ik gun ze ook echt wel meer dan wat ze laten zien.

    • + 0
    • 19 maa 2021 - 11:01
    • Als je naar hun budget kijkt is het niet zo onvoorstelbaar. Ze geven ongeveer de helft uit van Mercedes. Je kunt niet verwachten daarmee met de top mee te kunnen.

      Ze hebben het 4/5e budget, dus dat komt aardig overeen met waar ze rijden.

      • + 0
      • 19 maa 2021 - 12:40
    • Of Renault is al goed, maar de rest is net wat beter.

      • + 0
      • 19 maa 2021 - 12:49
  • Ik hoop zo enorm dat hij nog één keer een race wint. Maakt niet uit hoe. Zo'n knotsgekke race als Monza 2020 bijvoorbeeld. Ik hoopte dat bij Michael Schumacher ook.

    Terugkerende living legends die nog één keer op het hoogste ereschavot staan.. <3

    • + 2
    • 19 maa 2021 - 11:02
  • Ik vraag me af hoe lang Alonso het deze keer vol gaat houden als blijkt dat hij weer in een niet competitieve auto zit.. Misschien hoopt hij op 2022 met Alpine?

    • + 0
    • 19 maa 2021 - 11:02
    • JV fan

      Posts: 2.133

      Jup , en misschien is het wel een flink voordeel , dat ze het 6de team lijken te zijn (veel meet windtunnel/CFD tijd ) dan de topteams nu (en ergens hoop ik op een scenario zoals in 2008/2009 waar Ferrari en Mclaren zo druk waren met de auto ontwikkeling van de auto van 2008) , dat de auto van 2009 te lang in de ijskast stond (waardoor ze in 2009 terugzakten naar het middenveld (of zoals Mclaren zelfs een paar keer het achterveld) , kortom het veld mag wel weer eens doorelkaar geschud worden ..

      • + 0
      • 19 maa 2021 - 11:19
  • "Alonso ziet eruit als een stier."
    Dat moet dan een fors workout programma geweest zijn...

    • + 0
    • 19 maa 2021 - 11:09
    • Heb je zijn vriendin gezien?

      • + 0
      • 19 maa 2021 - 11:29
    • Vriendin ziet als een koe?

      • + 0
      • 19 maa 2021 - 12:51
  • 2022 was altijd al het doel om te oogsten toen Alonso zijn terugkeer aankondigde, dus op zich geen schokkend bericht.

    • + 0
    • 19 maa 2021 - 11:17
  • Ik denk dat Ron Dennis een vloek heeft uitgesproken over Alonso binnen F1... na 2007 geen enkele goede beslissing gemaakt qua transfers.

    Alpine van de zijkant ziet er mooi uit, maar van voren net een moderne Ligier.

    • + 0
    • 19 maa 2021 - 11:19
    • Beetje de airbus A380 van de F1. Beluga F1

      • + 0
      • 19 maa 2021 - 11:22
  • Marcooooo

    Posts: 499

    Alonso is ten eerste een ster in het verkeerde team op het verkeerde moment, maar vooral ook al het materieel waarmee hij werkt naar beneden te halen zodat zijn prestaties des te beter lijken. Beetje jammer, want ik beschouw hem persoonlijk nog altijd als één van de beste coureurs van de huidige en vorige generatie. Hopelijk valt het mee, al is het maar voor de gevechten, maar best kans dat ze er gewoon bij zitten vanaf race 1.

    • + 0
    • 19 maa 2021 - 11:21
  • Q3 is een alpine te ver?!

    • + 0
    • 19 maa 2021 - 12:29
  • jarka

    Posts: 1.486

    ach ja we zetten een zonnestoeltje klaar

    • + 0
    • 19 maa 2021 - 13:07
  • Had dan niet constant geklaagd bij Mclaren waardoor de relatie en uiteindelijk de samenwerking met Honda gekost heeft, net toen de kinderziektes eruit waren. Indien Mclaren toen niet plooide voor de kuren en de druk van Alonso reden ze dit jaar zeker voor het kampioenschap met deze wagen en de Honda motor.

    • + 0
    • 19 maa 2021 - 17:16

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 171
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar