user icon

Daniil Kvyat tekent contract als reservecoureur bij Alpine

  • Gepubliceerd op 02 maa 2021 16:56
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

De Rus Daniil Kvyat leek van het F1-toneel te verdwijnen maar heeft toch weer zijn weg weten te vinden. De voormalig Red Bull-coureur zal mede vanwege zijn nationaliteit aantrekkelijk zijn geweest voor het nieuwe Franse merk Alpine, waardoor hij is aangetrokken als reservecoureur.

Laurent Rossi, CEO van Alpine, ziet een snelle coureur in de Rus, die voorheen reed voor AlphaTauri, Red Bull en Scuderia Toro Rosso: "Tijdens zijn carrière heeft Daniil een reputatie opgebouwd als een zeer snelle coureur, maar hij heeft ook blijk gegeven van een grote veerkracht. We zijn verheugd dat we weer een vastberaden en getalenteerde coureur in onze gelederen hebben bij het maken van onze eerste F1-campagne als Alpine F1 Team."

Daniil Kvyat, die in het verleden al eens in verband werd gebracht met een overstap naar Renault, is uiteraard blij met deze nieuwe kans: "Ik ben erg blij om lid te worden van Alpine F1. Het team heeft het afgelopen jaar geweldige resultaten behaald en is technologisch zeer geavanceerd. De ontwikkeling is sterk geweest en ik streef ernaar bij te dragen aan deze positieve trend. Ik zal proberen mijn ervaring op en naast de baan te brengen om ook de A521 en toekomstige auto's te helpen ontwikkelen. Als reservecoureur moet je scherp blijven en ik kijk ernaar uit om op verschillende gebieden in het team te integreren."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • flyineddy

    Posts: 797

    Fijn voor hem dat hij zo toch aan de F1 verbonden blijft, al denk ik niet dat ik hem ga missen.

    Nyck de Vries wordt trouwens officieel reservecoureur voor het Mercedes F1 team.

    Eddy.

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 17:01
    • Top voor Nyck! Misschien krijgt hij wat test kilometers. Overigens zal hij niet de illusie moeten hebben om daadwerkelijk opgeroepen te worden om één van de heren van Mercedes te mogen vervangen in een race. Die eer is voor George.

      • + 2
      • 2 maa 2021 - 18:19
    • Oja, on topic... Lada is ook (deels) van Renault, dus een Russische coureur is altijd goed voor de nauwe banden met ome Poetin om wat Renaultjes en Alpines te kunnen verkopen. En wie weet duikt de Rus nog wel eens op in de één of andere klasse met een Lada onder zijn kont? Of misschien gaan ze ook wel FE doen met Lada 🤣

      • + 1
      • 2 maa 2021 - 18:21
    • Yup 2022 Mercedes lineup Russell/ De Vries

      • + 2
      • 2 maa 2021 - 19:17
    • Als Alonso op zijn mond valt kan Kvyat zo instappen.

      En Renault geilt met Lada nog steeds hard op Rusland. Win win.

      • + 0
      • 3 maa 2021 - 12:40
  • Helemaal goed. Hij heeft voor meerdere jaren een contract,
    dus hij kan mooi Ocon opvolgen als die verkast. :-)
    Of Alonso als het hem niet langer bevalt.

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 17:24
    • Snork

      Posts: 10.357

      Vraag het me af. Slechts weinig reserve-coureurs krijgen uiteindelijk een stoeltje om te racen. Kans dat iemand anders dan een stoeltje pakt lijkt mij groter.

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 17:31
    • Dus je denkt dat Alpine hem te zijner tijd zal verkiezen boven Gasly, een Fransman die Kvyat afgelopen seizoen toch wel de baas was, en die al meermaals is genoemd in de wandelgangen ?
      Naja zal wel beetje gokken zijn van Renault. Die zullen denken dat Verstappen verkast, en Gasly opnieuw naar RBR promoveert...

      • + 1
      • 2 maa 2021 - 17:33
  • Maar ik vraag me af waar zijn kind naartoe loopt als geroepen word, kom eens naar papa, naar hem......of naar Max.
    Awkward.

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 19:08
  • Torpedo Alpine!

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 19:16
  • Mooi voor Kvyat.
    Dat wijf de deur uitgeschopt en hij kan zich nu gewoon weer op zijn job concentreren.
    Laat maar iemand anders zijn vingers branden aan dat wijfie met kind,maar ja welke coureur is er nou zo stom om daar in te trappen.....

    • + 4
    • 2 maa 2021 - 19:57
    • Mika Kimi

      Posts: 237

      "Dat wijf"
      Lekker respectvol...

      • + 2
      • 3 maa 2021 - 08:41
  • Honda Renault, niemand?

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 21:38
  • Ferrari was geloof ik zeer te spreken over de werkzaamheden van Kvyat, maar ik vind dit toch een armoedige keuze. Ik weet eigenlijk niet of Lundgaart en Zhou voldoende SL-punten hebben om aan een Free Practice deel te nemen; ik snap niet helemaal hoe dat werkt, want volgens mij is daarvoor 25 punten vereist en komen die twee daar niet aan, maar ik heb mindere goden wel F1 zien rijden. Maar goed; het feit dat zij niet kunnen heeft waarschijnlijk de keuze op Kvyat doen vallen.

    • + 0
    • 3 maa 2021 - 00:26
  • Leuk voor hem.

    • + 0
    • 3 maa 2021 - 11:24

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 194
  • Podiums 3
  • Grand Prix 93
  • Land Rusland
  • Geb. datum 28 apr 1994 (26)
  • Geb. plaats Ufa, Rusland
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit