user icon

Leclerc was geïntimideerd door F1-sterren gedurende eerste races 2018

  • Gepubliceerd op 02 maa 2021 09:04
  • comments 19
  • Door: Bo Brautigam

Hoewel Charles Leclerc inmiddels zijn positie in de sport heeft bewezen als een heus super-talent, heeft de jonge Monegask toegegeven dat hij gedurende de eerste races van 2018 geïntimideerd raakte van de F1-sterren toentertijd. Nadat Leclerc op zeer dominante wijze de 2017 Formule 2-campagne wist te winnen, mocht hij in 2018 voor Sauber debuteren naast Markus Ericsson. Het seizoen daarna mocht hij voor Ferrari gaan rijden naast Sebastian Vettel.

Toch geeft hij toe dat in begin 2018 hij redelijk in shock raakte wanneer hij besefte dat hij met de coureurs zou racen naar wie hij vroeger op TV keek. "Ik herinner me nog tijdens de eerste paar races dat ik best wel in shock was als ik bedacht dat ik de coureurs die ik vroeger op tv aanbad, nu aan het racen was", zo geeft Leclerc toe. "Dus gedurende de eerste paar races moet ik toegeven dat ik erg geïntimideerd was, maar zo kun je niet door blijven gaan."

"Na een paar races raak je er aan gewend", zo vertelt Leclerc verder. "En nu, elke keer als ik met iemand vecht op de baan denk ik niet na bij wat diegene bereikt heeft." 

In 2019 ging Charles Leclerc bijvoorbeeld regelmatig nek-aan-nek met zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton. "Ik heb zoveel respect voor iedereen in de sport, en bijvoorbeeld Lewis heeft erg veel bereikt in de sport. Maar zodra mijn vizier naar beneden gaat, vecht ik net zo hard met hem als met wie dan ook op de baan."

De 23-jarige begint eind deze maand aan zijn vierde volledige Formule 1-seizoen, en zal worden vergezeld door Carlos Sainz, die Sebastian Vettel vervangt. Leclerc en Sainz zullen hopen dat Ferrari een groot deel van hun verloren snelheid heeft teruggevonden, aangezien Ferrari het slechtste seizoen sinds 1980 achter de rug heeft. 

Reacties (19)

Login om te reageren
  • dat wist Charles dan goed te verbergen...

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 09:07
    • Een helm helpt daarbij prima, natuurlijk...

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 09:28
    • tlbuis

      Posts: 233

      Of zijn hoofd wegsnijden op de foto.

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 09:54
    • Ach Wat moet je anders dan je geïntimideerd voelen door Mercedes, als je in een Sauber rondrijdt.

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 09:54
    • @Pete,
      Monza 2019 vond ik hem toch wel redelijk bedeesd in zijn duels met Hamilton. ;)

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 10:58
    • ja, eens @Monza,

      dat mag dit seizoen wel wat harder naar mijn mening!

      • + 1
      • 2 maa 2021 - 11:25
    • Charles is een heethoofd, ongeleid projectiel als het niet gaat zoals hij het wil. Kijk naar Monaco of Baku.. oei oei

      Zodra hij zijn emoties onder controle krijgt, volwassen wordt, kan hij leuke dingen laten zien.

      • + 0
      • 3 maa 2021 - 12:52
  • Allemaal p&r gepraat voor de bühne,
    Hij was zeker niet geïntimideerd want anders ben je ook geen echte kampioen.

    Het enige wat hij dacht ik ben de beste en ik ga iedereen verslaan.

    Het zou niet anders moeten zijn.

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 09:23
    • Alsof je alleen maar een arrogante kloot moet zijn om kampioen te worden. Ik lees de gevoelens van een evenwichtig persoon. Geïntimideerd aan de zijlijn, keihard en onbevooroordeeld in de strijd. 'Anders' kan dus ook kampioenwaardig zijn.

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 16:04
    • snailer

      Posts: 4.519

      Evenwichtig is Leclerc nog niet geweest. Daarvoor heeft hij zich nog te vaak laten verleiden tot grote fouten afgelopen seizoen. Dat gaat er wel uit gok ik en is helemaal niet erg. Als hij dat afleert dan is Leclerc kampioen waardig.

      • + 0
      • 3 maa 2021 - 06:59
  • Ik kijk ook altijd tegen iedereen op.
    Ik ben dan ook 140 cm lang.

    • + 1
    • 2 maa 2021 - 09:38
    • Doe dan net als Tom Cruise @Ouw.
      Die gaat op belangrijke momenten op een krukje staan.

      • + 1
      • 2 maa 2021 - 10:13
    • Dat deed die presentator van Wegmisbruikers ook als hij iets aan Koos vroeg.

      • + 1
      • 2 maa 2021 - 10:23
    • Met een lengte van slechts 140 lijkt "de rest" gelukkig wel een stuk langer @Ouw

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 12:37
  • Ik snap Leclerc wel: hij dacht aanvankelijk dat hij het op moest nemen tegen de forumleden van GPtoday. Viel dat ff tegen.. en... mee. ;-)

    • + 2
    • 2 maa 2021 - 10:58
  • Ferrari zal bij iedere race op het podium komen (met champagne van Ferrari wel te verstaan)

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 12:09
    • Beetle

      Posts: 1.244

      Dus gewoon dubbel op, én de rijders én de champagne

      • + 0
      • 2 maa 2021 - 12:34
    • gewoon bubbel op is het dan

      • + 0
      • 3 maa 2021 - 10:24
  • Joeppp

    Posts: 4.134

    Het is ook best intimiderend als je Lance Stroll in het echt tegen komt.

    • + 0
    • 2 maa 2021 - 14:25

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 421
  • Podiums 12
  • Grand Prix 61
  • Land MC
  • Geb. datum 16 okt 1997 (23)
  • Geb. plaats Monte Carlo, MC
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar