user icon

Foto's: De nieuwe helm van Max Verstappen in detail

  • Gepubliceerd op 24 feb 2021 14:09
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen heeft vanochtend zijn helm voor het seizoen 2021 gepresenteerd. Het design komt in grote lijnen overeen met het ontwerp van vorig jaar; overwegend wit met bovenop een leeuw in gouden lijnen en verder een lijnenspel in de kleuren donkerblauw en felrood, de kleuren van Red Bull Racing. Verstappen ziet weinig aanleiding om iets te veranderen aan zijn helmdesign. "In 2021 rijd ik voor het derde jaar met een ‘witte’ helm. Want waarom zou ik iets veranderen dat goed is?"

Bekijk hieronder meer gedetailleerde foto's van de helm van Verstappen voor dit jaar.

Foto's Max Verstappen

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Mooie helm. Hij heeft wel smaak die Max

    • + 0
    • 24 feb 2021 - 14:17
    • ik vind het maar een ordinaire tokkie helm
      ;-P

      • + 3
      • 24 feb 2021 - 15:48
    • Ook al draagt 'n aap 'n mooie helm,........het blijft toch 'n aap.

      • + 0
      • 24 feb 2021 - 16:55
  • "Vroeguh" reden de coureurs hun gehele carrière met hetzelfde design. Het maakte ze herkenbaar en gaf ze een "persoonlijkheid" zelfs al hadden ze de helm op.
    Ik begrijp niet dat ze nu ieder seizoen met een nieuw design moeten komen en zelfs per race met tijdelijke kleurstellingen rijden.

    • + 0
    • 24 feb 2021 - 14:41
    • Dat heet met je tijd meegaan......

      • + 0
      • 24 feb 2021 - 14:43
    • @Pierluigi, verklaar je nader?

      • + 0
      • 24 feb 2021 - 15:25
    • Als ik dat nog moet gaan uitleggen aan een dino dan heeft dat totaal geen zin....

      • + 0
      • 24 feb 2021 - 18:44
    • @Campari Of misschien is de nieuwe generatie besluiteloos geworden door een overvloed aan prikkels. Ik verkies persoonlijkheid ook boven wispelturigheid. Als ik dan een dino ben, graag zelfs.

      • + 1
      • 24 feb 2021 - 19:43
    • Het is niet zozeer dat het besluitloosheid is, eerder populisme, zoals zoveel. Een nieuw helmdesign genereert aandacht op sociale media en al die sponsoren op die helm hebben dat maar al te graag.

      Ik mis ook de herkenbaarheid van helmen. Vroeger was dat hetgene waaraan je een rijder herkende, dikwijls reden ze al jaren met dezelfde (of een sterk daarop lijkende) helm al rond en werden die enkel om bepaalde doeleinden veranderd of waren de wijzigingen klein zodat de eigenheid bewaard bleef.

      Nu is het gewoon elke race wat anders en wat gekker. Bovendien zijn ze ook nog eens grandioos lelijk, of toch de meeste, die van Mick Schumacher heeft nog wel wat (zit ook wat historie in natuurlijk), die van Fittipaldi kon ik ook nog pruimen.

      Maar zoals ik het gisteren al zei: Tegenwoordig zijn het gewoon verharde sponsormutsen.

      • + 1
      • 24 feb 2021 - 20:47
    • Bedankt voor jullie bijdragen @RedCarsMatter en @RUTH.

      Ik wou dat ik over jou hetzelfde kon zeggen @Pierluigi ....

      • + 1
      • 24 feb 2021 - 22:18
    • Ik heb jouw nog nooit ene goede bijdragen zien leveren,dus wat dat betreft........

      • + 0
      • 24 feb 2021 - 23:41
  • Saai

    • + 1
    • 24 feb 2021 - 16:21
    • ik vind het design van Max z'n helm best aardig, en dat wit steekt mooi af tegen de wagen..
      De livery van de wagens, die is onderhand aan verandering toe, die matte lak is passé

      • + 0
      • 24 feb 2021 - 16:53
    • Als ik Max was geweest dan had ik toch de naam van Kelly erop gezet.
      Beter als een tattoo,want een helm kan je namelijk veel makkelijker vervangen....

      • + 0
      • 24 feb 2021 - 19:21
  • Pat63

    Posts: 1

    Een stier, een poema en een leeuw in lijntjes. Een wirwar aan vormen en kleuren. Geel, rood, goud en wit. Overal letters van diverse logo’s. Waar is het ontwerp?

    • + 1
    • 24 feb 2021 - 17:35
    • Zeer terechte vraag. Wat heeft hij toch met dat overdadige wit?

      • + 0
      • 24 feb 2021 - 19:44
  • Ik word helmdesigner. Een gat in de markt, lijkt me. Ik wacht op de eerste die kiest voor monochroom design met subtiele details en een uitgebalanceerd lijnenspel. Misschien Carlos, Leclerc en de Mercedesboys. Maar als Noris opnieuw voor een kinderhand kiest, vind ik het ook prima.

    • + 0
    • 24 feb 2021 - 19:48
  • Prachtig kampioenshelmpie!

    • + 0
    • 24 feb 2021 - 19:50
  • Supa

    Posts: 1.926

    Mooie helm wit achtergrond. De kleur rood is mooi. RedBull en Puma aan de zijkant... Honda in het groot op het vizier. Mooi design

    • + 0
    • 24 feb 2021 - 23:48
  • Ik mis het rood-wit-blauw in de helm. Jammer dat er geen blauw is toegevoegd.

    • + 0
    • 25 feb 2021 - 10:54
  • Ik vind de helmen van Sainz en Leclerc de mooiste, daarna die van Kimi en Gio, om af te sluiten met die van Schumi en Maz.

    • + 0
    • 25 feb 2021 - 19:37

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar