user icon

Marko moest Perez hebben: "Albon kon dat simpelweg niet"

  • Gepubliceerd op 24 dec 2020 11:58
  • comments 18
  • Door: Bo Brautigam

Volgend jaar zal Max Verstappen een nieuwe teamgenoot krijgen in Sergio Perez. Het is de bedoeling dat de Nederlander er niet meer in zijn eentje voor staat als het aankomt op tegen de Mercedessen strijden.

Alexander verloor zijn stoeltje om één simpele reden: hij was te langzaam in vergelijking met Verstappen. Helmut Marko is van mening dat met de komst van Sergio Perez, Red Bull Racing nu twee auto's vooraan kan hebben.

"We hebben Perez binnengehaald om twee redenen", zo vertelt Marko. "Ten eerste omdat hij een ontzettend goed seizoen heeft gereden, met indrukwekkende resultaten als gevolg en ten tweede heeft hij veel kennis over de Mercedes-krachtbron", zo vertelt Marko verder. "Ook komen zijn sponsors op onze auto's, maar dat is geen reden waarom we hem hebben binnengehaald."

"Perez is bij het team gekomen zodat we meer kunnen variëren wat betreft de race-strategieën. Dat konden we dit jaar met Albon niet doen; hij kwam steeds van te ver naar achter. Mercedes kon met gemak Max afdekken, soms zelfs met één auto", aldus Marko. Ook is Marko van mening dat er niet zoiets bestaat als een nummer één of twee coureur. 

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Herr Doktor Marko maakt gehakt van zijn eigen opleidingsprogramma, blijft lekker zitten en doet rustig verder alsof er niets gebeurt is. Dat moet je toch maar kunnen.

    • + 0
    • 24 dec 2020 - 12:09
    • Het was anders wel Helmut Marko die Yuki Tsunoda, uit het RB junior team twee jaar geleden uit Japan over heeft laten komen om hier verder zijn carrière te kunnen vervolgen en dat was een hele goede zet, want Yuki is een zeer talentvolle coureur.

      • + 7
      • 24 dec 2020 - 12:31
    • Gih, dat is relatief he.

      Het RB opleidingsprogramma bracht best veel piloten tot de F1.
      Niet altijd even succesvol en Albon is nu kind van de rekening.

      Maar het programma blijft staande en het wil niet zeggen omdat ze een "speler" in de ploeg, met vrije transfer, strikken dat dit het volledige programma teniet doet.

      Marko moet mee zorgen voor succes (en voortbestaan) van RedBull F1 team.
      En dat kan uiteindelijk alleen als er goede resultaten worden geboekt.

      Liever nu even een 'zijsprong' en het overrulen van de filosofie eigen jeugd enkel de kans te geven, dan een werkgever die zijn geduld verliest en de boel begint af te bouwen of sluit. (Klinkt dramatisch, maar er zijn al genoeg voorbeelden geweest in de afgelopen 20 jaar...).

      • + 3
      • 24 dec 2020 - 13:01
    • NicoS

      Posts: 13.076

      Ook het talenten programma is zo goed als het laatste talent......;)
      Niet elk talent zal het redden in de F1......

      • + 0
      • 24 dec 2020 - 13:49
    • snailer

      Posts: 5.848

      Ik denk zo, net als aangegeven door anderen hierboven, dat Marco zich niet hoeft te schamen voor dat programma. Het is de laatste 3 jaar moeilijker geworden de diamantjes er uit te pikken omdat Ferrari, Mercedes en Renault het succes ervan in hebben gezien. Zowat het halve weld is van Red Bull komaf.
      Als het programma even een paar seizoenen niet heeft geleverd, dan vind ik het vooral verstandig dat Marco buiten de prive vijver vist.

      • + 1
      • 24 dec 2020 - 13:59
    • Het is onzin om te doen alsof McLaren en Ferrari dat vroeger niet deden. Badoer werd door Ferrari in verschillende teams gezet, Massa was ook een jeugdtalent van Ferrari. Heidfeld was een McLaren junior, zo ook Hamilton, Magnussen, vandoorne.

      Omdat red bull 4 zitjes heeft, hebben ze er wat meer op de grid kunnen zetten, omdat je nu eenmaal gemakkelijker een zitje uit je eigen team kan geven als het alleen maar daar om draait. Daar zitten dan ook een hoop mislukkingen tussen... Speed, liuzzi, Hartley, Klien, buemi, alguersuari en Vergne hebben nooit veel F1-carrière gehad, maar ze hebben er natuurlijk gereden. Dat zijn equivalenten aan de Sam Birds bijvoorbeeld. Kreeg nooit een kans maar was wel minstens even getalenteerd. Mercedes had alleen (toen) nog geen tweede renstal.

      Talenten werden altijd al door meerdere teams opgepikt. Die van Red Bull zijn zelden extreem getalenteerd geweest. Ze zijn volgens mij ooit begonnen bij Bernoldi...

      • + 0
      • 25 dec 2020 - 15:00
  • mordor

    Posts: 1.296

    Dr Marko & Co, spannen de kroon met tegendraadse uitspraken. Soms is het wijzer om even niet in de schijnwerpers te lopen.

    • + 0
    • 24 dec 2020 - 12:28
    • NicoS

      Posts: 13.076

      Waarom? Dan hebben we niks om te zeiken......;)

      • + 3
      • 24 dec 2020 - 12:42
    • John6

      Posts: 5.728

      Ik heb Marko bijna het gehele jaar niet gehoord, alleen nu, dus dat zal allemaal wel mee vallen.

      • + 1
      • 24 dec 2020 - 13:15
    • mordor

      Posts: 1.296

      @nico. Hoezo niks tre zeuren? We hebben Mazepin toch?

      • + 0
      • 24 dec 2020 - 13:29
  • Perez gaat max verslaan let op mijn woorden..hij wordt echt onderschat maar is echt beter in de race dan verstappen

    • + 1
    • 24 dec 2020 - 12:35
    • NicoS

      Posts: 13.076

      Ja dat zei je over Gasly en Albon ook.....;)

      • + 8
      • 24 dec 2020 - 13:43
    • Nu al aan de kerstborrel Apie?

      • + 11
      • 24 dec 2020 - 13:51
    • Je voor de grap moeten wedden dat Perez wk wordt voor een tientje. Ik zou het zo doen gokje wagen.

      • + 0
      • 24 dec 2020 - 13:58
    • snailer

      Posts: 5.848

      Zonder nog gekeken te hebben..... Maar ik denk dat je beter op leclerc je geld in kan zetten. Ik vermoed dat men de Red Bull meer kansen toedicht dan Ferrari en daarmee zal je (nogmaals naar verwachting) minder winnen voor je inleg.

      Echter denk ik dat het weggegooid geld is en jezelf rijk rekenen. Hamilton wordt gewoon weer kampioen.

      • + 0
      • 24 dec 2020 - 14:02
    • Uiteraard wordt Hamilton weer kampioen. Alleen een gokje wagen af en toe hou ik wel van. Vooruit dan gok ik wel op Max. Is nog ‘realistisch’ dan denk ik 🤔

      • + 0
      • 24 dec 2020 - 14:30
    • He leesplankje, lekker je pyama aandoen en slaapjes doen. Er is maar een coureur beter in de race en dat is Hamilton, dan komt Max, hierna komt er heel lang niemand, dan Leclerc Ricciardo Sainz Perez, Gasly Norris enz enz enz.

      • + 0
      • 24 dec 2020 - 16:40
    • jackmunro

      Posts: 55

      Ach. Aapnootmies is ook weer eens uit zijn hol gekropen..

      • + 0
      • 25 dec 2020 - 19:35

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar