user icon

Carlos Sainz: "Mijn doel is om langer dan 2 jaar voor Ferrari te rijden"

  • Gepubliceerd op 22 dec 2020 13:37
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra

Carlos Sainz geeft toe dat hij hoopt langer bij Ferrari te blijven dan zijn eerste contract van twee jaar. De Spanjaard stapte vorige week voor het eerst in de Ferrari, toen hij een stoeltje ging passen voor de testsessie die hij in januari zal hebben met de wagen uit 2018.

De voormalig teamgenoot van Max Verstappen heeft voor zichzelf duidelijk doelstellingen: "Ons gemeenschappelijke doel is om deze twee jaar succesvol te laten zijn. Ik kom naar Ferrari zonder einddatum, maar het eerste doel is twee goede jaren in de goede richting. Ik wil een cyclus openen."

Norris vs Leclerc

De 26-jarige zei ook dat hij er vertrouwen in heeft dat hij niet automatisch 'nummer 2' wordt van Charles Leclerc, van wie hij verwacht dat hij een ander soort teamgenoot zal zijn dan Lando Norris. "Het is niet erg moeilijk om serieuzer en stiller te zijn dan Lando, dus op die manier lijkt Leclerc meer op mij", glimlachte Sainz. "Maar ik ben er zeker van dat we een geweldige tijd zullen hebben."

"Ik was me erg bewust van het type contract dat ik ondertekende. Ferrari garandeert dat beide coureurs dezelfde behandeling krijgen, dus het was eigenlijk niet nodig voor Mattia Binotto om dat te benadrukken. Ik kom naar Ferrari om het team terug naar de top te brengen en mijn tegenstanders achter te laten, inclusief mijn eigen teamgenoot", voegde hij eraan toe.

Teambaas Binotto zei de afgelopen dagen ook dat Mick Schumacher twee jaar bij Haas zal zijn en daarna een toekomst in het rood kan hebben. Sainz werd ernaar gevraagd: "Ik heb dat niet gezien of gelezen, maar het zijn mijn zaken niet en het kan me niet schelen."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Beamer

    Posts: 1.086

    Het is wel mooi om te zien dat we in 2021 veel nieuwe duo's hebben, interessant om te zien hoe zich dat ontwikkelt.

    • + 0
    • 22 dec 2020 - 13:58
    • snailer

      Posts: 4.706

      Je zou op voorhand net zo iets kunnen gokken zoals Perez-Verstappen.

      Ik gok dat vooral in kwalificatie Leclerc de overhand heeft. Maar in de race verwacht ik ze dicht bij elkaar. Sainz is voor mij wel erg gegroeid als racer.

      Maar inderdaad zeer interessant. Naast Verstappen-Perez en Leclerc-Sainz vind ik vooral Gasly-Tsunoda interessant. Veel mensen roepen dat Tsunoda van het niveau Verstappen, Leclerc, Russel is qua talent. Daarbij is hij zeer aanvallend heb ik begrepen. Ben echt benieuwd of hij teamleider teamlijder maakt. Als Tsunoda echt goed is, dan moet hij direct al in de buurt van Gasly kunnen komen.

      • + 0
      • 22 dec 2020 - 14:17
    • Slechts 2 teams die dezelfde duo hebben (3 als je Hamilton nog niet meerekent).

      • + 0
      • 22 dec 2020 - 14:18
  • Ik denk dat Leclerc en Sainz de duo is dat Ferrari nu nodig heeft. Allebei zeer serieus, maar laten vaak toch persoonlijkheid zien. Sainz iets meer maar kan het team wat meer kleur geven. Alleen nu betere pitstops en strategieën a.u.b.

    Misschien te voorbarig en ergens wishful thinking... Ferrari en Mclaren zullen strijden voor plek 3 en laten de Red Bull's af en toe zweten.

    • + 0
    • 22 dec 2020 - 14:14
    • snailer

      Posts: 4.706

      Dat laatste is best realistich. Hoewel dit jaar vooral RP af en toe in de buurt van Verstappen zat. Overigens denk ik echt dat Verstappen wat beter in de buurt van Mercedes zal zitten dan vorig seizoen in het begin.

      • + 1
      • 22 dec 2020 - 14:22
    • @snailer ik heb het idee dat Aston Martin een beetje zal achterblijven. Niet achterblijven omdat de auto minder is, maar omdat Ferrari en Mclaren stappen zullen maken.

      Ik denk dat Hamilton na 20 races al kampioen is. Max zal 4 of 5 races winnen van de 23 en minder uitvallen, maar de dominantie van Mercedes zal niet echt minder worden. Het zal wel Bottas zijn laatste seizoen worden omdat Russel zich onderscheidt door 3x in de punten te eindigen met Williams.

      Bold predictions for 2021!

      • + 0
      • 22 dec 2020 - 14:29
    • Mick34

      Posts: 667

      @dutchtifosi

      Ik zie Mclaren juist terugvallen. Alle tokens gaan in aanpassingen voor de nieuwe motor zitten. Er is dus weinig ruimte voor echte verbeteringen aan de auto zelf.

      Ik ben ook van mening dat die Mercedes-motor vooral heel erg goed is in de Mercedes zelf. Ik zie die wow-performance niet terug bij andere teams. Zo'n groot verschil gaat die Renault versus Mercedes motor in mijn optiek niet maken. En op korte termijn geeft het zelfs nadelen.

      • + 0
      • 22 dec 2020 - 14:48

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 386
  • Podiums 2
  • Grand Prix 122
  • Land Spanje
  • Geb. datum 1 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats Madrid, Spanje
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit