user icon
user icon

Steiner wil Mazepin helpen: "We moeten hem goed begeleiden"

  • Gepubliceerd op 16 dec 2020 14:28
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Gunther Steiner denkt dat hij Nikita Mazepin onder controle kan krijgen. De 21-jarige Mazepin komt de F1 binnen met een direct aangetaste reputatie, en niet alleen omdat zijn vader een machtige Russische miljardair is. Mazepin is nu al voor Haas een hoofdpijndossier, terwijl hij nog geen meter gereden heeft voor het team dat in 2021 hem een stoeltje heeft gegeven.

In 2016 kwam hij onder vuur te liggen omdat hij Callum Ilott had geslagen, hij werd onlangs in Bahrein pittig toegesproken wegens gevaarlijk rijden en er zijn oproepen voor Haas om hem te ontslaan nadat er video naar voren kwam waarin hij naar verluidt een vriendin 'betast'.

Britse media stellen dat Haas, en met name teambaas Gunther steiner, nu al de handen vol hebben om Mazepin te managen. Steiner zegt hierover: "We weten hiervan met Nikita en ik denk dat ik hem onder controle kan krijgen. Ik kijk naar zijn prestaties en voor de rest kunnen we hem helpen. We moeten er gewoon voor zorgen dat hij deze dingen niet blijft doen en hem daarbij begeleiden."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Race-Pace

    Posts: 326

    Ik hoop van harte dat hij er grip op krijgt. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar ik heb nu al medelijden met Steiner, Schumacher en de overige teamleden.

    • + 0
    • 16 dec 2020 - 14:35
  • Scheutje Polonium in zijn bidon, dan leert ie het snel af!

    • + 1
    • 16 dec 2020 - 14:39
  • HAAS is dus naast F1 team ook verworden tot een jeugdinstelling voor moeilijk opvoedbare en verwende russische rijkeluiszoontjes 👏

    • + 3
    • 16 dec 2020 - 14:40
    • Gene Haas doesn't give a f*ck

      Russian trash --> more cash!

      • + 1
      • 16 dec 2020 - 14:58
  • f(1)orum

    Posts: 807

    Dacht Steiner eindelijk van die spagaathouding af te zijn die hij had met Romain en Gene, krijgt die er weer een terug met pa en zoon Mazepin. Wat een baan...

    • + 0
    • 16 dec 2020 - 14:41
    • "Mazepin is nu al voor Haas een hoofdpijndossier"
      er stond onlangs een vrachtwagen te lossen bij het Haas kantoor, een pallet paracetamol special voor Gunther, daar komt hij wel een paar races mee door

      • + 0
      • 16 dec 2020 - 15:01
    • f(1)orum

      Posts: 807

      Ik denk ook dat we hier met een vertalingsissue te maken hebben; ik heb ff het brondocument geraadpleegd en daarin staat niet "goed begeleiden", maar "goed aanlijnen". That's a different cookie ;-)

      • + 1
      • 16 dec 2020 - 15:07
  • Ik denk dat Haas weer een paard van Troje heeft binnengehaald met Mazepin. Na Rich Energy, de club van fraudeurs en witwassers, nu een club Russen die absoluut de baas willen spelen.

    Steiner is een sympathieke vent hoor, en heb vaak het gevoel dat 'ie betere bazen verdient dan 'ie krijgt.

    • + 2
    • 16 dec 2020 - 15:34
  • Numnum

    Posts: 2.277

    Zo'n jongen laat zich niet managen. Daar geloof ik helemaal niets van.
    Laat hem gewoon rondjes rijden.
    Hij blij, jij blij en wij pseudo-blij.

    • + 0
    • 16 dec 2020 - 15:45
  • StevenQ

    Posts: 6.751

    die gozer is van jongs af aan tot op het bot verwend, die heeft zo'n slechte opvoeding gehad , die is niet meer te redden.

    Maar goed :Haas zal het geld nodig hebben

    • + 1
    • 16 dec 2020 - 15:54
  • Niet dat hij een keuze heeft, maar als iemand het kan, is het Steiner wel.

    • + 0
    • 16 dec 2020 - 15:56
  • "We weten hiervan met Nikita en ik denk dat ik hem onder controle kan krijgen."

    Nou, ik wens hem heel veel succes. Steiner is niet voor de poes, maar die Mazepin, pffffff.

    • + 0
    • 16 dec 2020 - 16:04
  • Jane

    Posts: 258

    Denk dat de andere coureurs hem anders wel ff wat in zijn oortjes fluisteren. Heel hard, met een megafoon.

    • + 0
    • 16 dec 2020 - 17:39
  • Rekensom: Rich + Russian Energy = stoeltje bij Haas.

    Zijn gedrag is niet goed te praten, maar een James Hunt was niet veel beter....

    • + 0
    • 16 dec 2020 - 20:05
    • Quovadis

      Posts: 117

      Mazepin vergelijken met Hunt? ik vond Hunt wel een apart karakter maar was zeer zeker niet een verwend rijk rijdertje , Mazepin komt nog niet in de schaduw van James "big balls"Hunt

      • + 1
      • 17 dec 2020 - 00:08
  • Opblaaspop en een boksbal doen wellicht wonderen...

    • + 0
    • 16 dec 2020 - 23:57
  • John6

    Posts: 4.925

    In het weekend als er een GP is, dan zal hij normaal moeten doen, ik zie niet echt problemen, anders zal hij er rap naast staan. Wat hij voor de rest doet, mij boeit het niet echt.

    • + 0
    • 17 dec 2020 - 07:54
  • MLTG

    Posts: 268

    Haas heeft een 2 weeks verblijf bij wat Tibetaans monikken geboekt voor 1 van hun rijders. Daar gaan ze 2 weken lang mediteren. Hiermee hoopt Steiner enigszins de zaak op de rails te krijgen . Mocht dit niet baten hebben ze al bij Gordon geinformeerd of hij niet een jaartje correursbegeleider wou worden. Nikita heeft al gereageerd dat hij dan nog lever wat Polonium van Hondamp drinkt

    • + 0
    • 17 dec 2020 - 08:01

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team ART Grand Prix
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land RU
  • Geb. datum 2 maa 1999 (21)
  • Geb. plaats Moskou, RU
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel