user icon

Verstappen na dominante zege: "Ik had het erg naar mijn zin"

  • Gepubliceerd op 13 dec 2020 15:55
  • comments 40
  • Door: Bo Brautigam

Mercedes is vandaag door niemand minder dan Max Verstappen voor het eerst verslagen op het Yas Marina Circuit. De Nederlander won de race op dominante wijze, en reed vanaf start tot finish aan kop. 

"Ik had het erg naar mijn zin vandaag", aldus de race-winnaar. "Na gisteren natuurlijk al, maar vandaag ook. We hadden een goede start, de balans was goed - we deden gewoon alles goed", zo vertelt Max verder. "Zodra je op kop rijdt kan je de race controleren - dat maakt de race wat makkelijker."

Iets voorbij de helft van de race klaagde Verstappen op de boordradio dat hij last had van vibraties, en vroeg of zijn team dit ook zag in de data. "We hadden wat vibraties op de banden, maar ik zag daarna al gauw dat de auto's achter mij wat snelheid verloren, ik had er ook alleen maar echt last van als ik door verkeer reed", zo legt Verstappen uit. "Over het algemeen was het een erg sterke race, ook voor het hele team. Geen donuts dit keer - ik ga van de overwinning genieten, van het podium genieten, maar daarna ga ik zo snel mogelijk naar huis", zo concludeert Verstappen tegenover Martin Brundle

Ondanks de overwinning van de Nederlander blijft de volgorde in het klassement ongewijzigd; Valtteri Bottas behoudt de tweede plek. Desondanks kunnen we rustig concluderen dat het een uitstekend seizoen was voor Max Verstappen. 

Reacties (40)

Login om te reageren
  • Ik vond er geen reet aan Max, Foei!

    • + 1
    • 13 dec 2020 - 16:10
    • snailer

      Posts: 4.700

      Nooit geweten dat zo saai zo lekker kan zijn.

      • + 0
      • 13 dec 2020 - 16:13
    • Hij was nogal dominant ... ;))

      • + 0
      • 13 dec 2020 - 16:13
    • NicoS

      Posts: 12.388

      Ben die dominantie van Max helemaal zat.....niet om aan te gluren.....

      • + 0
      • 13 dec 2020 - 17:38
    • Op naar een heel saai 2021 dan maar.

      • + 0
      • 13 dec 2020 - 18:49
    • WC MAX

      Posts: 2.567

      Ik vond dit echt saai, serieus. Blij dat Max gewonnen heeft, begrijp me niet verkeerd.
      Weet nu hoe verveeld de Lewis-fans zich afgelopen jaren hebben gevoeld. Krijg zelfs respect voor ze dat ze het toch elke race opnieuw kunnen opbrengen om de tv weer aan te zetten.

      • + 1
      • 13 dec 2020 - 20:09
    • Dus dit is het om Hamilton fan te zijn. Joepie.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 13:11
  • Nou @Royalere. Zeg het maar :)

    • + 1
    • 13 dec 2020 - 16:12
    • F1FAN76

      Posts: 562

      Haal hem nou niet aan :)

      • + 2
      • 13 dec 2020 - 16:19
    • Die man is volledig van de kaart de overwinning aan het vieren. Die zien en horen we vooral morgen wel weer :)

      • + 0
      • 13 dec 2020 - 17:41
    • Fanboy1

      Posts: 2.347

      Weet Roy wel dat het een mer cadeautje is?

      • + 0
      • 13 dec 2020 - 22:06
    • Ik vond er geen zak aan.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 04:51
  • rafael

    Posts: 2.141

    Cadeautje van Mercedes....😊😊

    • + 1
    • 13 dec 2020 - 16:15
    • Cadeautjes moet je wel uitpakken hé...

      • + 1
      • 13 dec 2020 - 16:21
    • ter gelegenheid waarvan precies?

      • + 3
      • 13 dec 2020 - 16:22
    • Fanboy1

      Posts: 2.347

      Ter gelegenheid van de mghu

      • + 0
      • 13 dec 2020 - 22:07
  • F1FAN76

    Posts: 562

    Saaie race, maar met de juiste winnaar .

    • + 2
    • 13 dec 2020 - 16:19
  • Welverdiende overwinning maar wat een saaie race was dit zeg. En dat zeg ik ook als mijn favoriet wint.

    Mclaren ben blij dat ze nog derde worden in de stand. Hopelijk kunnen ze met een Mercedes motor volgend jaar ook nog stappen maken.

    • + 2
    • 13 dec 2020 - 16:20
    • F1FAN76

      Posts: 562

      Gaat vast lukken. Ik zie McLaren volgend jaar wel een race winnen.

      • + 1
      • 13 dec 2020 - 16:24
  • Snork

    Posts: 10.604

    Nu wel weer tijd dat Lewis gaat winnen. Anders wordt het saai.

    • + 2
    • 13 dec 2020 - 16:20
  • MLTG

    Posts: 315

    Strak gereden, maar toch wel een heel saaie race uiteindelijk. maar het resultaat telt

    • + 1
    • 13 dec 2020 - 16:23
  • 919

    Posts: 1.820

    Vandaag precies de reden gezien waarom je Verstappen niet bij Mercedes wil zien rijden. Je kan de TV dan wel uitzetten en naderhand het forum lezen, het zou dodelijk saai zijn en zonde van je vrije zondag.

    • + 1
    • 13 dec 2020 - 16:30
    • RBH2019

      Posts: 2.855

      Het is al 7 jaar saai.

      • + 2
      • 13 dec 2020 - 16:46
    • 919

      Posts: 1.820

      Als Verstappen naar Mercedes zou gaan en net zo honkvast is als Hamilton verleng je die termijn met nog 7 jaar.

      • + 0
      • 13 dec 2020 - 17:31
    • Fanboy1

      Posts: 2.347

      Wellicht was het ook 7 jaar saai als Lewis bij rbr gereden had.

      • + 0
      • 13 dec 2020 - 22:08
    • RBH2019

      Posts: 2.855

      Uiteraard fanboy, dan was Rosberg 7 keer kampioen, tenzij Verstappen in de Mercedes had gereden. Je snapt dat de Mercedes de meest dominante auto ooit in de F1 is neem ik aan?

      • + 1
      • 14 dec 2020 - 06:05
    • Net als McLaren begin jaren 90.. dat was gewoon niet leuk meer.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 13:13
    • RBH2019

      Posts: 2.855

      Dat duurde ten eerste geen 7 jaar Commando en ten tweede hadden we toen een van de mooiste strijden tussen twee grootheden ever :) Dus dat was veel spectaculairder dan de laatste jaren.

      • + 1
      • 14 dec 2020 - 13:56
    • Fanboy1

      Posts: 2.347

      Goed de jaren volgen he en je ogen niet sluiten voor de werkelijkheid.
      Fyi in 2017 en 2018 was fer sneller en zonder vet blunders waren ze wk geworden. Of met die fer in handen van ham.
      2017, 2018 was dus ook een behoorlijke strijd om het wk tussen mer en fer of ben je dat vergeten?

      Huh , ros 7 x wk, volgens mij heeft hij daar geen 7 jaar gereden vanaf de hybride tijdperk.
      En zonder Lewis bij was Vettel een paar keer wk geworden en wellicht Max.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 14:54
    • RBH2019

      Posts: 2.855

      Wat een selectief geheugen. Dat Ferrari even meedeed om de coureurstitel verandert niets aan het feit dat Mercedes echt met afstand beide titels pakte ruim voor het einde van het seizoen. Achteraf was het echt niet zo spannend. En de kans is best groot dat Rosberg door was gegaan als hij niet tegen Hamilton had hoeven rijden.

      • + 1
      • 14 dec 2020 - 16:37
  • Saaie race, zoals we gewend zijn in AD, een fancy state of the art circuit, helaas zonder karakter, deze baan mag van mij geschrapt worden

    Max en Red Bull indrukwekkend, hopelijk kunnen ze volgend seizoen eens op dit niveau starten zodat we wat meer strijd hebben aan kop

    Ferrari dan, blij dat deze lijdensweg ten einde is, het hele jaar was al een aanfluiting, en deze race hetzelfde liedje

    • + 1
    • 13 dec 2020 - 16:52
    • einde rechte stuk met daarop volgend nog een DRS zone geeft wel leuke actie, maar verder is het idd een circuit waar je niet kunt racen. Om één of andere reden zou ik het toch wel jammer vinden als deze race van de kalender gaat.

      • + 0
      • 13 dec 2020 - 17:31
    • Cicero

      Posts: 812

      Zoals ik al in de chat zei : dit circuit moet je niet schrappen, maar platbombarderen. Er mag nooit een kans meer zijn dat we terug komen ^^

      • + 0
      • 13 dec 2020 - 17:34
  • LimboF1

    Posts: 4.760

    Leuk dat je gewonnen hebt, kwam een beetje laat....
    Maar wat een saaie race zeg!! Tijdens de race had ik moeite om de ogen open te houden en heb nog net de laatste ronde nog zien voor ze echt dicht gingen.

    • + 1
    • 13 dec 2020 - 17:56
    • Ben je hoogbejaard dan? Zo vroeg al in slaap vallen lijkt me niet heel gezond.

      • + 1
      • 13 dec 2020 - 22:48
  • Nou Max fans, gefeliciteerd dit zijn ze. Winnen vanaf pole en de race controleren chapeau!

    • + 1
    • 13 dec 2020 - 19:39
  • robstuart

    Posts: 51

    Grappig; elke vraag die aan Max wordt gesteld in het Engels begint Max met het start woordje 'Yeah'
    Na 5 vragen wordt het opmerkelijk en na 10 vragen irritant :-)
    Kom op Max, als top-sportman met je aan je spraak gaan werken.

    Top gereden vandaag!

    • + 0
    • 13 dec 2020 - 21:11
    • Fanboy1

      Posts: 2.347

      Laat Max toch man, hij is zoals hij is, dat is puur.
      Hij is toch geen diplomaat of niks zeggende politicus.
      Ik vind zijn reacties wel leuk, hij is geen eenheidsworst

      • + 0
      • 13 dec 2020 - 22:11
  • Arie54

    Posts: 3.680

    Hij had het begrijpelijkerwijs wel naar zijn zin, ik als kijker heb me suf verveeld en ben zelfs een rondje of 15 in slaap gevallen.

    • + 0
    • 13 dec 2020 - 21:31

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.223
  • Podiums 45
  • Grand Prix 122
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit