user icon

Bottas na missen laatse pole van het seizoen: "Konden er niet 100% uit halen"

  • Gepubliceerd op 12 dec 2020 15:03
  • comments 9
  • Door: Bo Brautigam

Valtteri Bottas wist op 26 duizendsten van een seconde na niet de laatste pole van het seizoen weten te pakken. De Fin zal de Grand Prix van Abu Dhabi wel starten vanaf de eerste startrij, maar dan op de tweede plek. Teamgenoot Lewis Hamilton wist hij achter zich te houden.

"Tja, de Red Bull was vandaag erg snel, met name in de handen van Max Verstappen", zo vertelt Bottas. "We hadden best wel wat moeite om de rode zachte banden goed te kunnen laten werken. We hebben wel wat dingen kunnen verbeteren, maar ik ben nog steeds van mening dat we niet 100% uit de banden hebben kunnen halen. Ook vond ik de balans niet geheel perfect, maar het gaat logischerwijs om erg kleine marges."

"Tegen het einde van de kwalificatie had ik moeite om me voortdurend te verbeteren", zo vertelt Bottas verder. "Ik had moeite met de voor-as van de auto, dat maakte het moeilijk voor mij om de grip te vinden om mijn tijd te verbeteren", zo concludeert Bottas tegenover David Coulthard.

 

Reacties (9)

Login om te reageren
  • nr 76

    Posts: 1.469

    Lekker lullig, verslaat ie eindelijk Hamilton weer eens....

    • + 1
    • 12 dec 2020 - 16:35
  • Beetje flauw, maar Bottas heeft nog nooit 100% uit de Mercedes gehaald. Dus waarom zou dat vandaag wel gebeuren?

    • + 1
    • 12 dec 2020 - 16:38
    • Bwoah, over één rondje is Bottas rete goed in de kwali. Maar in de meeste races laat hij telkens zien dat hij over te weinig race gogme (bandenmanagement, race skills) beschikt om Lewis ooit serieus te kunnen uitdagen. Hopelijk zit Russel in die auto in 2022, want dat zal ff very different cook worden voor Lewis.

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 17:42
    • Over 1 ronde is Bottas inderdaad retesnel. Alleen erger ik me wel aan zijn matte race stijl. Hij kan niet aanvallen. En verleden race zit nog teveel in mn hoofd. Een Mercedes rijden en dan als een natte dweil achter Russel rijden.

      • + 1
      • 12 dec 2020 - 19:25
    • sailor

      Posts: 10.268

      Nu pakte de laatste wedstrijd van Bottas ook wel heel slecht uit voor hem.
      Er werden uit totale paniek tijdens de pitstop weer dezelfde banden op de auto gezet dan waar hij mee de pits binnenkwam...
      Daar zou Russell ook niet mee kunnen schitteren tijdens de race , dan ben je zowat de traagste auto van het veld

      • + 1
      • 12 dec 2020 - 19:44
  • Bottas exit in 2021 mag ik hopen, hij is gewoon geen kampioenschap materiaal.

    • + 1
    • 12 dec 2020 - 16:53
    • Contract is contract helaas. Oke, niet als je Giedo van der Garde heet dan...

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 17:08
    • nr 76

      Posts: 1.469

      En toch is Mercedes al 4x kampioen geworden met Bottas...
      Eerlijk is eerlijk, weet er in quali meestal een prima ronde uit te persen, maar komt in de race duidelijk te kort. Meestal gecamoufleerd door de oppermachtige Mercedes, maar heel vaak ook niet.

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 19:29
    • Bottas is zeker kampioenschap materiaal... maar niet voor het rijderskampioenschap. We zeiden in 2014/2015 ook allemaal hier: Ah Rosberg kan niks met die Mercedes, zet Bottas er maar in.

      Ik denk dat Bottas dit jaar zijn droom echt in duigen heeft zien vallen voor zolang hij naast Lewis rijdt... Oostenrijk en Sochi waren prima races van hem. Zeker een giga stap gemaakt sinds zijn komst bij mercedes in quali door er telkens boven op te zitten... T gaat alleen zo vaak al mis met hem bij de start waardoor dat beetje dreiging die hij had... ook weer weg ziet vallen.

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 22:04

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.354
  • Podiums 52
  • Grand Prix 122
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar