user icon
user icon

Bottas na missen laatse pole van het seizoen: "Konden er niet 100% uit halen"

  • Gepubliceerd op 12 dec 2020 15:03
  • comments 9
  • Door: Bo Brautigam

Valtteri Bottas wist op 26 duizendsten van een seconde na niet de laatste pole van het seizoen weten te pakken. De Fin zal de Grand Prix van Abu Dhabi wel starten vanaf de eerste startrij, maar dan op de tweede plek. Teamgenoot Lewis Hamilton wist hij achter zich te houden.

"Tja, de Red Bull was vandaag erg snel, met name in de handen van Max Verstappen", zo vertelt Bottas. "We hadden best wel wat moeite om de rode zachte banden goed te kunnen laten werken. We hebben wel wat dingen kunnen verbeteren, maar ik ben nog steeds van mening dat we niet 100% uit de banden hebben kunnen halen. Ook vond ik de balans niet geheel perfect, maar het gaat logischerwijs om erg kleine marges."

"Tegen het einde van de kwalificatie had ik moeite om me voortdurend te verbeteren", zo vertelt Bottas verder. "Ik had moeite met de voor-as van de auto, dat maakte het moeilijk voor mij om de grip te vinden om mijn tijd te verbeteren", zo concludeert Bottas tegenover David Coulthard.

 

Reacties (9)

Login om te reageren
  • nr 76

    Posts: 1.001

    Lekker lullig, verslaat ie eindelijk Hamilton weer eens....

    • + 1
    • 12 dec 2020 - 16:35
  • Beetje flauw, maar Bottas heeft nog nooit 100% uit de Mercedes gehaald. Dus waarom zou dat vandaag wel gebeuren?

    • + 1
    • 12 dec 2020 - 16:38
    • Bwoah, over één rondje is Bottas rete goed in de kwali. Maar in de meeste races laat hij telkens zien dat hij over te weinig race gogme (bandenmanagement, race skills) beschikt om Lewis ooit serieus te kunnen uitdagen. Hopelijk zit Russel in die auto in 2022, want dat zal ff very different cook worden voor Lewis.

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 17:42
    • Over 1 ronde is Bottas inderdaad retesnel. Alleen erger ik me wel aan zijn matte race stijl. Hij kan niet aanvallen. En verleden race zit nog teveel in mn hoofd. Een Mercedes rijden en dan als een natte dweil achter Russel rijden.

      • + 1
      • 12 dec 2020 - 19:25
    • sailor

      Posts: 10.268

      Nu pakte de laatste wedstrijd van Bottas ook wel heel slecht uit voor hem.
      Er werden uit totale paniek tijdens de pitstop weer dezelfde banden op de auto gezet dan waar hij mee de pits binnenkwam...
      Daar zou Russell ook niet mee kunnen schitteren tijdens de race , dan ben je zowat de traagste auto van het veld

      • + 1
      • 12 dec 2020 - 19:44
  • Bottas exit in 2021 mag ik hopen, hij is gewoon geen kampioenschap materiaal.

    • + 1
    • 12 dec 2020 - 16:53
    • Contract is contract helaas. Oke, niet als je Giedo van der Garde heet dan...

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 17:08
    • nr 76

      Posts: 1.001

      En toch is Mercedes al 4x kampioen geworden met Bottas...
      Eerlijk is eerlijk, weet er in quali meestal een prima ronde uit te persen, maar komt in de race duidelijk te kort. Meestal gecamoufleerd door de oppermachtige Mercedes, maar heel vaak ook niet.

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 19:29
    • Bottas is zeker kampioenschap materiaal... maar niet voor het rijderskampioenschap. We zeiden in 2014/2015 ook allemaal hier: Ah Rosberg kan niks met die Mercedes, zet Bottas er maar in.

      Ik denk dat Bottas dit jaar zijn droom echt in duigen heeft zien vallen voor zolang hij naast Lewis rijdt... Oostenrijk en Sochi waren prima races van hem. Zeker een giga stap gemaakt sinds zijn komst bij mercedes in quali door er telkens boven op te zitten... T gaat alleen zo vaak al mis met hem bij de start waardoor dat beetje dreiging die hij had... ook weer weg ziet vallen.

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 22:04

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.322
  • Podiums 50
  • Grand Prix 119
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar