user icon
user icon

Daniel Ricciardo: "Ik blijf bij mijn standpunt"

  • Gepubliceerd op 05 dec 2020 10:43
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Na de eerste Grand Prix in Bahrein, vorig weekend, had Daniel Ricciardo felle kritiek op de F1. De Australier was niet te spreken over hoe de crash van Romain Grosjean in beeld werd gebracht en continu werd herhaald. Op de persconferentie op donderdag maakte de Australiër bekend dat zijn mening over de kwestie ongewijzigd is gebleven.

De beelden van de crash werden niet getoond totdat zeker was dat Grosjean uit zijn auto was geklommen en dat hij veilig was. Desalniettemin was Ricciardo kritisch na de Grand Prix van Bahrein en zijn mening is niet veranderd na de uitleg van de Formule 1. "Mijn positie is niet veranderd."

Meer woorden wilde de Renault-coureur er niet aan vuil maken. Ricciardo gelooft dat het voldoende zou zijn geweest om Grosjean te laten zien op het moment dat hij in de doktersauto zat.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • f(1)orum

    Posts: 807

    "Mijn positie is niet veranderd. Meer woorden wilde de Renault-coureur er niet aan vuil maken".
    Dat snap ik, gezien zijn aversie tegen herhalingen ;-)

    • + 10
    • 5 dec 2020 - 10:52
  • sailor

    Posts: 10.268

    Het was wel een behoorlijke klap , maar uiteindelijk valt het ook wel weer mee , zeker in de wetenschap dat Romain er relatief goed van af is gekomen , ik vind dat Ric hier een klein beetje overdrijft
    Ik zou Ric trouwens niet adviseren om naar de NASCAR te kijken , daar staan na een crash soms 10 auto's in de fik en vliegen er verschillenden meters de lucht in

    • + 1
    • 5 dec 2020 - 11:03
    • Alonso: Australie. Dat blijft toch wel de ´beste´. Deze komt op een goede 2e plaats. Bij alle 2 dacht ik : hoe kan je dat in Lewisnaam overleven?

      • + 3
      • 5 dec 2020 - 11:15
    • Ron Kanon

      Posts: 273

      Oei royalere. Als je hemel intypt en er komt Lewis te staan, dan is vast je toetsenbord kapot.

      • + 1
      • 5 dec 2020 - 11:28
    • Buurman

      Posts: 1.412

      Kubica in Canada 2007 vond ik nog heftiger eerlijk gezegd.

      • + 0
      • 5 dec 2020 - 12:36
    • Giovinazzi op Monza 2018 was ook een heftige klaper

      • + 0
      • 5 dec 2020 - 13:57
  • Nou de beelden van Grosjean die via de vangrail uit de vlammenzee ontsnapte waren anders echt supervet om te zien.

    • + 2
    • 5 dec 2020 - 11:32
    • Hij kan in ieder geval nog een carriere als stuntman overwegen .

      • + 0
      • 5 dec 2020 - 12:25
  • Kom op zeg. Het is F1, geen schaakpartij waar wij naar zitten te kijken. Bij F1 horen risico's en soms ook ongelukken.

    Als het niet goed was afgelopen met Grosjean, dan was het logisch om geen beelden te tonen. Maar nu het gelukkig goed afliep, is het toch geen bezwaar om de beelden te tonen?

    • + 2
    • 5 dec 2020 - 11:55
    • Met het bandensparen tegenwoordig lijkt het anders wel veel op schaken ;)

      • + 0
      • 5 dec 2020 - 13:25
  • Je moet het juist laten zien. Ik denk dat het heel goed is om te laten zien dat de F1 wel degelijk gevaarlijk is. Daardoor krijg je weer het idee dat het helden zijn in plaats van, dat kan ik ook wel.

    • + 0
    • 5 dec 2020 - 12:20
  • vPutten

    Posts: 1.573

    Ondanks dat het heel spectaculair was om te zien, maar dan ook pas na de betrekkelijke goede afloop, zijn die vele herhalingen ook niet aan mij besteed. Zo heb ik dan ook totaal niets met van die simpele op sensatie beluste zielen die dergelijke beelden supervet vinden en/of bv. staan te juichen als een tegenstander van hun idool crasht. Staan te juichen als je idool in een fair gevecht alles en iedereen verslagen heeft geeft toch veel meer voldoening.

    • + 0
    • 5 dec 2020 - 12:57
    • De beelden waren gewoon ´mooi´ hoor. Zelden zoone grote vuurbal gezien, dat hij redelijk ongeschonden uitstapt is ook mooi. verder: Ik juich juist wel als er een concurrent uitvalt.

      Met voetbal of welke andere sport dan ook ben je toch ook blij als de tegenstander een fout maakt en je daardoor wint? Of moeten we allemaal maar medelijden hebben en zielig gaan zitten doen?

      • + 0
      • 5 dec 2020 - 13:08
    • vPutten

      Posts: 1.573

      Dan verschillen we daarin niet alleen van mening maar ook van mentaliteit beste ROYALERE.

      • + 0
      • 5 dec 2020 - 13:16
  • Zo werkt het niet RIC! Deze beelden is de beste reclame voor t platform F1. Iedereen op mn werk had t gezien en kijkt nu dit wknd weer. En zelf vind ik deze beelden ook iconisch!! RIC wil dus dat wij dit niet meer te zien krijgen. Zo zit deze markt niet in elkaar..

    • + 0
    • 5 dec 2020 - 14:21

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 155
  • Podiums 1
  • Grand Prix 117
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar