user icon
user icon

Hamilton na dominante zege GP Bahrein: "We moeten de gevaren respecteren"

  • Gepubliceerd op 29 nov 2020 18:17
  • comments 9
  • Door: Bo Brautigam

Lewis Hamilton heeft de Grand Prix van Bahrein op dominante wijze weten te winnen. Al hoewel het vanaf de buitenkant leek dat de Brit het makkelijk had vandaag, hij meent zelf dat dat totaal niet het geval was. Zo zij hij dat hij veel aan het glijden was, en dat het fysiek veeleisend was. 

Als eerste werd er aan Lewis Hamilton gevraagd of hij wat kon toelichten wat betreft het incident van Romain Grosjean. "Het was echt een schokkend beeld om te zien", zo vertelt Hamilton. "Wat het is, elke keer als ik in de auto stap weet ik welke risico's ik neem. Ik respecteer de gevaren die er aan te pas kunnen komen bij deze sport. Het was echt vreselijk om te zien wat er gebeurde", zo vertelt hij verder. "We moeten maar van geluk spreken dat de halo zijn werk deed of dat de vangrail hem niet in tweeën sneed."

De prestaties van Hamilton zelf waren vandaag ronduit dominant te noemen. Zo grapje journalist Paul Di Resta dat het er vanaf de buitenkant makkelijk uit zag, maar Hamilton zelf beaamde dat dit zeker niet het geval was. "Het was eigenlijk best wel moeilijk", aldus Hamilton. "Vooral fysiek, was het behoorlijk zwaar. Ik was veel aan het glijden, en er zijn ook veel bochten met hoge snelheden. Red Bull had veel snelheid vandaag, dus ik moest de hele race wel plank-gas rijden", zo vertelt Hamilton verder. "Ik was ook niet heel zeker of dit de juiste strategie was, maar uiteindelijk werkte het. Ik ben elke dag ontzettend dankbaar dat ik onderdeel van dit ijzersterke team mag zijn", zo concludeert Hamilton. 

Foto's Bahrein Grand Prix 2020

Reacties (9)

Login om te reageren
  • zorba

    Posts: 1.454

    Ik dacht onmiddellijk aan Nikki

    • + 1
    • 29 nov 2020 - 18:34
    • Verstappen? ;)

      • + 1
      • 29 nov 2020 - 18:41
    • Aadfanaat

      Posts: 547

      Misselijke vent.

      • + 1
      • 29 nov 2020 - 19:00
    • JV

      Posts: 2.023

      Lauda heette Niki dus het moet Verstappen zijn.

      • + 0
      • 30 nov 2020 - 09:11
  • Hahah, ik moest bij de zin " Ik respecteer de gevaren die er aan te pas kunnen komen bij deze sport" direct denken aan dat tenenkrommende interview met die ene 'influencer' die 'niet meer mee wilde doen'. Zij had toen respect voor Covid-19.

    • + 0
    • 29 nov 2020 - 18:57
    • Neemt overigens niet weg dat Hamilton gelijk heeft betreffende de gevaren die bij deze sport komen kijken en hoe makkelijk neutrale toeschouwers/fans vergeten wat deze gevaren zijn. Is ook wel lastig om je voor te stellen als je zelf niet als coureur werkzaam bent. Natuurlijk kan iemand je het wel vertellen, maar dat is niet hetzelfde als het zelf ervaren.
      Ik maak me daar ook regelmatig schuldig aan. Dat ik gemakshalve even vergeet wat deze risico's zijn en hoe je hiermee omgaat (zowel fysiek als mentaal).

      • + 3
      • 29 nov 2020 - 18:59
    • Alleen jammer dat Louis hier bedoeld: Kijk eens hoe dapper IK ben. Hij heeft dat al vaker geroepen en telkens krijg ik dan het gevoel dat hij het alleen maar over zich zelf heeft. Overigens onderschrijf ik de uitspraak wel als deze op alle rijders betrekking heeft

      • + 0
      • 30 nov 2020 - 07:38
    • JV

      Posts: 2.023

      Armstrong????

      • + 0
      • 30 nov 2020 - 07:47
  • Arie54

    Posts: 3.479

    Overigens was hij in een tweet wel aan het miepen over de gevaren die zij als coureurs liepen tijdens het uitoefenen van hun beroep. Belachelijk geneuzel, want niemand, maar dan ook niemand heeft welke coureur dan ook gedwongen om coureur te worden. Allemaal nemen ze heel bewust het risico dat het ondanks alle veiligheidsmaatregelen toch fout kan gaan.

    • + 0
    • 30 nov 2020 - 09:13

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar