user icon

Italië hoopt op twee races in 2021

  • Gepubliceerd op 21 nov 2020 07:36
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

De Italiaanse president van de autosportfederatie Angelo Sticchi Damiani zegt dat hij wil dat Italië in 2021 niet één maar twee Grands Prix krijgt. Dit jaar kreeg Italië maar liefst drie races door de aangepaste coronakalender. Er werd gereden in Monza, maar daarna ook nog in Mugello en Imola.

Voor Mugello was het de eerste keer dat de F1 reed op het heuvelachtige circuit in de bergen van Toscane. Voor Imola betekende het de terugkeer van de Formule 1 op het beroemde circuit.

Imola is tevens één van de grote kanshebbers om de Grand Prix van Vietnam te vervangen aangezien die datum niet is ingevuld. Op 25 april 2021 zou die verreden moeten worden maar die plek is nu open op de F1-kalender.

Damiani zei in de landelijke pers: "We zouden graag in 2021 twee Grands Prix Formule 1 in Italië organiseren. Naast de race in Monza, die al bevestigd is, proberen we Imola op de kalender te krijgen. We hopen dat het lukt, ook al is het erg moeilijk."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Arie54

    Posts: 3.900

    In ieder geval Mugello graag. Wat mij betreft DE race van 2020.

    • + 0
    • 21 nov 2020 - 09:37
  • Mr.Rofl

    Posts: 481

    Misschien roulerend? Een circuit 2 jaar achter elkaar en dan 1 jaar niet
    Persoonlijk vind ik Imola de mindere van de 3, maar beetje afwisseling vind ik zeker niet erg.

    • + 0
    • 21 nov 2020 - 10:17
  • Als ik voor de komende jaren zou mogen kiezen tussen de oorspronkelijke kalender van 2020 of die er nu is gereden, aangevuld met Zandvoort, Suzuka, Circuit of the Americas Brazilië en Monaco, dan kies ik toch echt voor het laatste.....

    • + 0
    • 21 nov 2020 - 10:35
    • Arie54

      Posts: 3.900

      USA en Monaco aub nooit meer. USA vind ik hetzelfde als Le Castellet en in Monaco is al jaren geen sprake van een 'race'.

      • + 0
      • 21 nov 2020 - 11:59
  • John6

    Posts: 5.448

    Ik denk dat er nog wel een aantal circuits zullen afvallen je zit nu al eind 2020, er is nog nergens een vaccin dus het gaat voorlopig gewoon door hoe het ging in 2020, dus zou goed mogelijk kunnen zijn dat er gereden gaat worden op beide circuits.

    • + 0
    • 21 nov 2020 - 10:46
  • Ik denk dat er 1 coureur is die hoopt dat er volgend jaar helemaal geen gp's gehouden worden in Italië ;-)

    • + 1
    • 21 nov 2020 - 12:09
    • John6

      Posts: 5.448

      Dat zou je denken, maar dat geloof ik niet, en in 2021 dan staat er ook weer een hele andere auto, althans die beter bestuurbaar zou moeten zijn, we gaan het meemaken hoe het zal verlopen.

      • + 0
      • 21 nov 2020 - 12:43
    • TimofTom

      Posts: 45

      Uiteraard heeft Red Bull komende winter weer de beste winterstop ooit! Ze denken een paar seconden gevonden te hebben en in maart blijkt dat de data van de computer toch niet klopt. Uiteraard ligt dit niet aan Red Bull, maar aan Honda! Helaas weer een jaar achter de feiten aan lopen en nu alles op 2022 zetten. Waarnaar uiteraard weer hetzelfde verhaal zich afspeelt.

      • + 0
      • 21 nov 2020 - 13:24
  • Snork

    Posts: 11.884

    Gezien de 3 DNF’s van Max denk ik dat Max komend jaar Italie liever overslaat. Ik niet, Mugello was top.

    • + 0
    • 21 nov 2020 - 18:47

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar