user icon

Pierre Gasly bedankt team met uur slaap: "Ben blij dat ik ze dit kan teruggeven"

  • Gepubliceerd op 26 okt 2020 14:26
  • comments 14
  • Door: Brick van Boxtel

Pierre Gasly kan terugkijken op een geweldig weekend in Portimão. De Franse-coureur laat zich van een goede kant zien en heeft daarmee zijn stoeltje voor 2021 weten te behouden. In 2019 werd hij gedegradeerd van Red Bull Racing naar Toro Rosso (nu AlphaTauri red.) wegens zijn slechte prestaties. 

De coureur van AlphaTauri weet zijn weg weer helemaal terug te vinden bij het Italiaanse team. Hij heeft al een keer op het podium gestaan en kan soms meevechten voor serieuze punten. Ook in Portugal was dat het geval voor de Fransman met nummer tien op zijn auto. De goede races verklaart hij als volgt. “Ik denk dat het eerlijk is om te zeggen, ik ben wat verbeterd. Met wat meer ervaring nu, denk ik dat ik het weekend op een andere manier benader en zo meer uit de races kan halen”, zo zegt hij tegen Sky Sports.

"Er zijn nog veel verbeterpunten, maar het gaat goed en het team doet nog steeds alles wat ik nodig heb om te presteren. Ik denk dat we een goede werkrelatie hebben."

Helaas kon Pierre Gasly de race niet zo naderen als gehoopt. Tijdens de eerste vrije training was het vooral wennen aan de gladde en nieuwe baan. In de tweede vrije training moesten de coureurs een verplichte bandentest voor Pirelli uitvoeren en vloog zijn auto even later in de brand. Hij kon toch een goede prestatie neerzetten in de race met een goede auto. “We waren erg competitief", erkende de 24-jarige coureur van AlphaTauri. “Ik moet zeggen dat ik echt genoten heb van de race, het was erg vermakelijk. Ik ben erg blij dat we erin geslaagd zijn om de Renaults, McLarens en Sergio Perez’s Racing Point te passeren, vooral na al het werk dat de jongens op vrijdagavond hebben gedaan - ze sliepen een uur.”

Nieuw chassis

Pierre bedankt zijn team voor het geweldige werk. "Iedereen was erg moe na het herbouwen van een volledig nieuwe auto, dus ik ben erg blij dat ik ze deze vijfde plaats kan teruggeven. Het is als een kleine overwinning voor ons. Als je van chassis verandert, denk je dat het alle kanten op kan, slechter of beter. Die leek redelijk goed te werken.”

“We zijn momenteel erg sterk. We eindigden de laatste keer als zesde, dit keer als vijfde, we slagen erin om op zondag alles uit de auto te halen, en ook van mijn kant voel ik dat ik op een zeer goed niveau presteer en ik zal zo blijven pushen.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Het leven van een Engineer in de f1 gaat niet over rozen , nachten met 1 uur slaap en dan de dag erop weer sleutelen , het enige voordeel ervan is dat bij AT genoeg Red Bull in de koelkast staat .

    • + 0
    • 26 okt 2020 - 14:29
    • alsof je daar blij mee moet zijn, geef mij maar een bakkie koffie ;)

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 14:37
    • Tis lekker spul maar zo slecht voor je alvleesklier en rest van je organen die suiker is een sluipmoordenaar , ik ben dr ook al jarenlang mee gestopt om t te drinken en probeer t toch veel bij water en idd koffie te houden .

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 14:42
    • vroeger bij het stappen sloot ik (na het bier) de avond af met een paar RB/wodka's...
      daarna fietste ik achteruit naar huis toe, om vanuit m'n bed nog uren naar het ( alsmaar draaiende) plafond te staren..

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 14:45
    • Dat moment dat je naar het plafond zit te staren en je realiseerd dat je toch dat meisje uit de kroeg mee had moeten nemen naar huis , dan had je toch nog wat te doen gehad :)

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 14:51
    • Ik lust echt zo'n beetje alles behalve koffie. Alleen de lucht al... Een RedBull Zero op z'n tijd is een prima stootje cafeïne zonder suikerbom in je aderen te pompen.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 14:52
    • Ben ik dan de enige die het meisje uit de kroeg mee naar huis nam en op mn rug lag..?

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 15:27
    • @woodface:
      Nope 😁

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 15:32
  • Heeft Pierre zijn monteurs nou bedankt door een uurtje te gaan slapen? Of heeft hij de monteurs die slechts 1 uur geslapen hebben, d.m.v. het behalen van een prachtige 5e plaats?

    • + 3
    • 26 okt 2020 - 15:00
    • Hij heeft ze bedankt met de vijfde plaats.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 15:15
    • flyineddy

      Posts: 988

      Als dank voor de 5e plaats mogen de monteurs van Gasly deze week een uur slapen. :P

      Eddy.

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 16:48
    • ThisGuy

      Posts: 511

      Ik heb mijn werkgever uitermate bedankt door heel veel uren te slapen.

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 16:59
  • Hij heeft al een keer op het podium gestaan?
    Denk dat de overwinning op Monza wel iets meer was dan eenn keer op het podium staan en zeker voor het voormalige Minardi team uit Faenza.

    • + 3
    • 26 okt 2020 - 15:49
    • Kampsie

      Posts: 318

      Het was slechts een podiumpje... ik hoop echt dat Gasly bij dit Italiaanse clubje blijft. Hij stuwt ze tot grote hoogte en komt bij mij echt als de kartrekker over.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 16:29

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (25)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar