user icon
user icon

Pierre Gasly bedankt team met uur slaap: "Ben blij dat ik ze dit kan teruggeven"

  • Gepubliceerd op 26 okt 2020 14:26
  • comments 14
  • Door: Brick van Boxtel

Pierre Gasly kan terugkijken op een geweldig weekend in Portimão. De Franse-coureur laat zich van een goede kant zien en heeft daarmee zijn stoeltje voor 2021 weten te behouden. In 2019 werd hij gedegradeerd van Red Bull Racing naar Toro Rosso (nu AlphaTauri red.) wegens zijn slechte prestaties. 

De coureur van AlphaTauri weet zijn weg weer helemaal terug te vinden bij het Italiaanse team. Hij heeft al een keer op het podium gestaan en kan soms meevechten voor serieuze punten. Ook in Portugal was dat het geval voor de Fransman met nummer tien op zijn auto. De goede races verklaart hij als volgt. “Ik denk dat het eerlijk is om te zeggen, ik ben wat verbeterd. Met wat meer ervaring nu, denk ik dat ik het weekend op een andere manier benader en zo meer uit de races kan halen”, zo zegt hij tegen Sky Sports.

"Er zijn nog veel verbeterpunten, maar het gaat goed en het team doet nog steeds alles wat ik nodig heb om te presteren. Ik denk dat we een goede werkrelatie hebben."

Helaas kon Pierre Gasly de race niet zo naderen als gehoopt. Tijdens de eerste vrije training was het vooral wennen aan de gladde en nieuwe baan. In de tweede vrije training moesten de coureurs een verplichte bandentest voor Pirelli uitvoeren en vloog zijn auto even later in de brand. Hij kon toch een goede prestatie neerzetten in de race met een goede auto. “We waren erg competitief", erkende de 24-jarige coureur van AlphaTauri. “Ik moet zeggen dat ik echt genoten heb van de race, het was erg vermakelijk. Ik ben erg blij dat we erin geslaagd zijn om de Renaults, McLarens en Sergio Perez’s Racing Point te passeren, vooral na al het werk dat de jongens op vrijdagavond hebben gedaan - ze sliepen een uur.”

Nieuw chassis

Pierre bedankt zijn team voor het geweldige werk. "Iedereen was erg moe na het herbouwen van een volledig nieuwe auto, dus ik ben erg blij dat ik ze deze vijfde plaats kan teruggeven. Het is als een kleine overwinning voor ons. Als je van chassis verandert, denk je dat het alle kanten op kan, slechter of beter. Die leek redelijk goed te werken.”

“We zijn momenteel erg sterk. We eindigden de laatste keer als zesde, dit keer als vijfde, we slagen erin om op zondag alles uit de auto te halen, en ook van mijn kant voel ik dat ik op een zeer goed niveau presteer en ik zal zo blijven pushen.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Het leven van een Engineer in de f1 gaat niet over rozen , nachten met 1 uur slaap en dan de dag erop weer sleutelen , het enige voordeel ervan is dat bij AT genoeg Red Bull in de koelkast staat .

    • + 0
    • 26 okt 2020 - 14:29
    • alsof je daar blij mee moet zijn, geef mij maar een bakkie koffie ;)

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 14:37
    • Tis lekker spul maar zo slecht voor je alvleesklier en rest van je organen die suiker is een sluipmoordenaar , ik ben dr ook al jarenlang mee gestopt om t te drinken en probeer t toch veel bij water en idd koffie te houden .

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 14:42
    • vroeger bij het stappen sloot ik (na het bier) de avond af met een paar RB/wodka's...
      daarna fietste ik achteruit naar huis toe, om vanuit m'n bed nog uren naar het ( alsmaar draaiende) plafond te staren..

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 14:45
    • Dat moment dat je naar het plafond zit te staren en je realiseerd dat je toch dat meisje uit de kroeg mee had moeten nemen naar huis , dan had je toch nog wat te doen gehad :)

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 14:51
    • Ik lust echt zo'n beetje alles behalve koffie. Alleen de lucht al... Een RedBull Zero op z'n tijd is een prima stootje cafeïne zonder suikerbom in je aderen te pompen.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 14:52
    • Ben ik dan de enige die het meisje uit de kroeg mee naar huis nam en op mn rug lag..?

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 15:27
    • @woodface:
      Nope 😁

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 15:32
  • Heeft Pierre zijn monteurs nou bedankt door een uurtje te gaan slapen? Of heeft hij de monteurs die slechts 1 uur geslapen hebben, d.m.v. het behalen van een prachtige 5e plaats?

    • + 3
    • 26 okt 2020 - 15:00
    • Hij heeft ze bedankt met de vijfde plaats.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 15:15
    • flyineddy

      Posts: 338

      Als dank voor de 5e plaats mogen de monteurs van Gasly deze week een uur slapen. :P

      Eddy.

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 16:48
    • ThisGuy

      Posts: 469

      Ik heb mijn werkgever uitermate bedankt door heel veel uren te slapen.

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 16:59
  • Hij heeft al een keer op het podium gestaan?
    Denk dat de overwinning op Monza wel iets meer was dan eenn keer op het podium staan en zeker voor het voormalige Minardi team uit Faenza.

    • + 3
    • 26 okt 2020 - 15:49
    • Kampsie

      Posts: 280

      Het was slechts een podiumpje... ik hoop echt dat Gasly bij dit Italiaanse clubje blijft. Hij stuwt ze tot grote hoogte en komt bij mij echt als de kartrekker over.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 16:29

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (24)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar