user icon

Jan Lammers geeft Max Verstappen goede kansen in Portugal: "De meeste sectoren beheerst hij goed"

  • Gepubliceerd op 21 okt 2020 11:05
  • comments 17
  • Door: Brick van Boxtel

Aankomend weekend gaan we racen op het Portugese circuit Autódromo Internacional do Algarve. Het circuit is 4,692km lang en is pas sinds 2008 open. Dit circuit stond eigenlijk niet op de Formule 1-kalender, maar door het coronavirus besloot de FOM een nieuwe kalender samen te stellen, met Portugal erop.

Verstappen goed in bochten

Het circuit in Portimão kent veel hoogteverschillen en een bochtige sector. Iets waar Max Verstappen volgens Jan Lammers erg goed is. Max Verstappen laat dit seizoen wel meer goede dingen zien, elke race die hij heeft uitgereden stond hij op het podium. Drie races wist hij niet te finishen. Max Verstappen kan aankomend weekend weer een gooi doen richting de tweede plek in het kampioenschap. Valtteri Bottas bezet momenteel de tweede plaats, maar is niet onverslaanbaar.

De sportief directeur van de Dutch Grand Prix zegt hier het volgende over: "Een van de sectoren op het circuit bestaat uit alleen maar bochten achter elkaar. Hoe je de ene bocht uitkomt, bepaalt hoe je de ander aansnijdt. Daar komt een flink stukje plaatsbepaling en tempoverdeling bij kijken en dat is iets dat Max Verstappen vanuit zijn talent goed beheerst."

Kennis speelt volgens Lammers een belangrijke rol. "Het is een kwestie van weten waar op de baan je het beste kan zitten en een kwestie van weten wanneer je moet remmen en gas geven. Ik denk dat het een voordeel is als je dat goed beheerst", aldus Lammers tegenover RN365.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • vPutten

    Posts: 1.612

    Lees ik nu tussen de regels door dat meneer Lammers het Oranjelegioen qua kennis van de F1 ook al niet bepaald al te hoog inschat, dat hij nog even een duidelijke uitleg geeft. ;)

    • + 3
    • 21 okt 2020 - 11:27
    • jd2000

      Posts: 4.700

      Duidelijk dat jij niet een begrijpende lezer bent

      • + 6
      • 21 okt 2020 - 11:48
    • "weten wanneer je moet remmen en gas geven", deze best man Lammers, is zo professioneel met zijn uitspraken, want daar had ik nog nooit van gehoord(sarcasme). Oef wat een enorme oranjebril heeft de man zeg. Laat staan zijn andere woorden dat hij gebruikt in deze.

      • + 6
      • 21 okt 2020 - 11:50
    • Montfort

      Posts: 867

      Natuurlijk,

      Maar jij bent bewezen altijd heel goed om tussen de regels door de boodschap te lezen die jou goed uitkomt, zeker als je dat kunt gebruiken om Max fans in een hoekje te duwen! 😉

      Ik lees hier natuurlijk dat Jan zich aanpast aan de Lewis fans, hij legt even uit dat er in de F1 ook nog andere zaken van belang zijn dan met je dominante power op het rechte stuk van iedereen weg te rijden..... 😁

      • + 5
      • 21 okt 2020 - 11:57
    • vPutten

      Posts: 1.612

      Nou meneer Montfort die Max-fans duwen zichzelf wel in een hoekje hoor, daar hebben ze mij of wie dan ook echt niet voor nodig, ik stel alleen maar wat feitjes vast. Dan heb ik het natuurlijk alleen maar over die idolate niet tegen kritiek kunnende of door al te veel kennis gehinderde succesfans natuurlijk. Er zijn ook legio Max-fans die wel met beide benen op de grond blijven staan en in een betrekkelijke stilte van hun idool kunnen genieten. En, als je het niet verder verteld durf ik wel te vertellen dat ik er daar stiekem ook een van een van ben.

      • + 2
      • 21 okt 2020 - 12:26
    • Jantje weet zelfs een verzopen kalf nog uit de put te praten.

      • + 4
      • 21 okt 2020 - 12:50
    • Montfort

      Posts: 867

      Nou meneer vPutten,

      Allereerst dank voor de inhoudelijke reactie! 👍

      Als jij niet nodig bent om Max fans in een hoekje te duwen, waarom probeer je dat dan wel altijd? Iets met actie = reactie enz.🤔

      Er zijn ook legio leden hier die wel een bericht dat ze niet bevalt kunnen lezen zonder daar hautain en denigrerend op te moeten reageren, en in een betrekkelijke stilte van dit forum kunnen genieten.

      • + 0
      • 21 okt 2020 - 13:07
    • vPutten

      Posts: 1.612

      Ik bedoel dus maar, hoe duidelijk wil je het hebben. Het is vooral de kunst van het weglaten en uit de context halen.

      • + 0
      • 21 okt 2020 - 13:19
    • Jan is superpositief en Max fan van het eerste uur en zit niet in de put als het over Max gaat .

      En als Jan er zin in heeft om iets begrijpelijks voor de f1 leek uit te leggen laat um lekker .

      • + 1
      • 21 okt 2020 - 15:26
    • Nou, wat jullie er ook van vinden, ik ben echt blij met de uitleg van Jan. Ik kijk al 35 jaar naar die dingen met die vleugels en teveel vermogen en ik snapte er tot 5 minuten geleden echt geen kut van. Maar nu ik uitgelegd heb gekregen dat het eigenlijk een kwestie is van 'weten wanneer je gas moet geven en wanneer je moet remmen' ga ik aanstaand weekend echt totaal anders beleven.

      • + 0
      • 21 okt 2020 - 19:13
  • Ja, maar beheerst de auto ze ook goed...

    • + 0
    • 21 okt 2020 - 11:30
  • Wat een shownews artikel: Max Verstappen is goed het nemen van bochten. Ja duh 🙄 Hij is niet voor niets formule 1 coureur.

    Breaking news: Tom Dumoulin is goed in fietsen.

    • + 5
    • 21 okt 2020 - 11:48
    • Maar goed dat jij wel snapt wat Jan daarmee bedoeld. Ik vroeg me al af hoe andere coureurs dat deden.

      • + 0
      • 21 okt 2020 - 12:17
    • Golf-GTI

      Posts: 225

      @maximist: die andere geven gewoon gas...

      • + 0
      • 21 okt 2020 - 12:54
    • Dit had regelrecht uit de speld kunnen komen. Lammers geeft altijd aan dat max zo goed is, maar kan nooit uitleggen in de diepte waarom. Ik vind dat bij iemand als Ho Ping Tung toch echt beter overkomen. Die zegt tenminste nog dingen als: "bij bocht 3 heb je een klein kuiltje en als je daar net met je voorwiel in komt, dan draait de auto net wat makkelijker" ... nee bij Lammers is het: bij bocht 3 is een bocht... en max stuurt deze gewoon goed in.

      • + 2
      • 21 okt 2020 - 13:05
  • mediF1

    Posts: 2.812

    hij mist alleen nog maar 1 factor en dat is als eerste over de streep komen.

    • + 0
    • 21 okt 2020 - 17:35

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar