user icon
user icon

Kevin Magnussen weet welke coureurs met Haas praten om zijn stoeltje

  • Gepubliceerd op 23 sep 2020 10:41
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra

Kevin Magnussen heeft de kandidaten genoemd die zijn stoeltje bij Haas voor 2021 zouden kunnen overnemen. De Deen is geliefd bij het Amerikaanse team en blij bij Haas, en wordt verondersteld zich in een comfortabelere positie te bevinden dan zijn teamgenoot Romain Grosjean.

Toch maakt het enorme aantal kandidaten dat hem mogelijk kan vervangen hem nerveus. De 27-jarige Deen zegt tegen Ekstra Bladet: "Ik zou liever in een volkomen veilige positie zitten met een getekend contract. Al het andere zou raar zijn, maar ik ben gegroeid in het team en ik neem het zoals het komt."

"Ik weet dat deze dingen op de achtergrond spelen en er is druk, maar ik kan me nu beter concentreren op de taak die ik heb. Ik kan beter mijn best doen onder deze druk en ik geniet ervan. In het verleden was ik er echt door geraakt en liet ik het mijn prestaties beïnvloeden, maar daar ben ik veel beter in geworden."

10 kandidaten

Teambaas Gunther Steiner zei onlangs dat er tot tien alternatieve kandidaten zijn voor 2021, en hij sloot niet uit dat hij beide huidige coureurs zou vervangen. Magnussen is zich ervan bewust dat zijn stoeltje aantrekkelijk is: "Het is duidelijk een meer competitieve coureursmarkt als je ziet wie er beschikbaar zijn. Je hebt Perez en Hulkenberg en dan de Ferrari-juniorcoureurs zoals Schumacher en Shwartzman en Ilott. Ze hebben die Ferrari connectie en wij zijn een Ferrari team samen met Alfa Romeo."

"Het betekent dat er een redelijk aantal kandidaten voor onze stoeltjes beschikbaar is en graag hier zou willen komen rijden."

Maar hij is er ook van overtuigd dat Haas zijn bijdrage aan het team erkent als een feitelijke leider. "Het is belangrijk als coureur om het team te wijzen in de richting van waar de auto niet is zoals hij zou moeten zijn. Daarvoor moet je een leiderstype zijn. De teambaas en de eigenaar zijn de leiders, maar als coureur heb je ook een leidende rol."

"Het is belangrijk dat je iemand bent die mensen vertrouwen, gemotiveerd door en willen werken. Iemand die de vonk in het team naar voren brengt."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 7.030

    Heel verhaal maar met wie ze praten is mij niet duidelijk,blijkbaar giswerk.

    • + 1
    • 23 sep 2020 - 10:54
    • Er worden er hier toch al 5 genoemd...

      Perez en Hulkenberg en dan de Ferrari-juniorcoureurs zoals Schumacher en Shwartzman en Ilott

      En ik denk dat coureurs als Giovinazzi en Kvyat de bui ook al zien hangen en met Haas in gesprek zijn als één van de weinige nog beschikbare opties voor 2021.

      • + 0
      • 23 sep 2020 - 13:55
  • Sinds wanneer is Haas een Ferrari team ? Ze kopen volgens mij alleen de motoren.
    Lijkt me dat de Ferrari junioren alleen bij Alfa Romeo een kans maken.
    Ik kan me ook niet voorstellen dat Haas beide coureurs zou vervangen in 1 seizoen tijd. Lijkt me slecht voor de continuïteit.
    En je mag toch hopen dat Grosjean eruit vliegt, en niet Magnussen. Die jongen is soms wat asociaal op de baan, maar het is iig nooit saai of stuitend slecht zoals met Grosjean.

    • + 0
    • 23 sep 2020 - 11:55
    • DBGates

      Posts: 2.365

      Sinds dat ze spullen kopen bij Ferarri en Ferarri de prijs betaald. Voor wat korting op de spullen zetten ze er graag een talent in

      • + 0
      • 23 sep 2020 - 14:11
    • Haas is letterlijk een driehoeksverhouding begonnen met Ferrari Dallara en henzelf toen ze F1 binnen kwamen. Ferrari levert spul en houdt Dallara ervan op de hoogte. die bouwt een chassis en Haas bouwt al het kleine wat ze zelf nog moeten bouwen. Haas is de voorloper van Racing Point ;)

      • + 0
      • 23 sep 2020 - 16:45
  • Schumacher en Raikonen Alfa.
    Magnussen en Perez haas.
    Zwartman reserve en wat trainingen?

    • + 0
    • 23 sep 2020 - 11:57
    • En wat doe je met Illot als die de titel wint?

      • + 0
      • 23 sep 2020 - 16:46
  • Smitters

    Posts: 57

    Ik heb hem altijd een leuke coureur gevonden, maar er staat gewoon te veel kwaliteit in de wachtrij waardoor ik vind dat de tijd van Magnussen (en zeer zeker Grosjean) gekomen is.
    Daarnaast ben ik het ook niet eens met zijn zelf benoemd lijderschap. Als er iets mis is met deze auto is dat hij gedurende het jaar steeds slechter wordt en het bandenmanagement hun zwakke plek is. En zeker dat laatste lijkt me iets waarbij je als coureur veel input ter verbetering kunt geven.

    • + 0
    • 23 sep 2020 - 12:01

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

    Race

    13:10 - 15:10

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    13:10 - 15:10

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    13:10 - 15:10

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    13:10 - 15:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 155
  • Podiums 1
  • Grand Prix 114
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel