user icon

Sergio Perez moet krijgt één plaats straf na aanrijding met Raikkonen, geeft uitgang van pitstraat de schuld

  • Gepubliceerd op 11 sep 2020 19:22
  • comments 28
  • Door: Arjan Hoefakker

Sergio Perez moet een plekje inleveren op de startgrid nadat hij vanmiddag Kimi Raikkonen van de baan kegelde in de eerste bocht. Perez kwam de pitstraat uit en zag de aanstormende Raikkonen op het rechte stu. In de eerste bocht raakte hij de Fin, die snel is op het circuit van Mugello. 

 

Na de sessie moest Perez zich melden bij de wedstrijdleiding, zij besloten hem een plaats straf te geven op de startgrid zondag. Perez geeft nu de manier waarop de pitstraat is gesitueerd de schuld. "Voor mijn gevoel gaat de uitgang van de pitstraat veel te ver en het geeft te weinig een goede hoek waarin je de baan op komt."

"Het is duidelijk een nieuwe plaats, we zijn hier nog nooit geweest. Ik wist dat Kimi eraan kwam, maar wist duidelijk niet dat hij zo dichtbij was. Want als ik in de pitstraat rijd, kan ik hem niet zien. Het is een behoorlijke afstand en helaas kon ik hem niet meer ontwijken en dat gebeurde er dus."

Overleg 

Als hem wordt gevraagd of de zaak ook in de rijders-overleg moet worden besproken zegt hij: "Ik denk dat dit iets is waar wij over moeten praten om te kijken wat het beste is om te doen."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Als je nou weet dat Raikkonen er aan komt,dan wacht je toch totdat hij voorbij is?
    Perez mag nog in zijn handjes knijpen met 1 plaats gridstraf,als het aan mij had gelegen had ik Hulkenberg weer opgebeld.

    • + 5
    • 11 sep 2020 - 19:39
  • Snork

    Posts: 10.370

    Zelfs op de camera zie je Kimi voor Perez de bocht insturen. Perez zat gewoon niet op te letten.

    • + 1
    • 11 sep 2020 - 19:46
    • ringo

      Posts: 3.347

      denk dat de enginieer wel meer zich op had, die het gewoon moeten aanmanen meer op de gas te drukken.

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 21:11
  • Om Kees Flodder te quoten: "Jij had zeker een stuk stront in je ogen??"

    • + 1
    • 11 sep 2020 - 19:47
  • Als ik het goed heb begrepen is die auto van Perez een kopie van een Mercedes en mij maakt hij niet wijs dat er in de Mercedessen geen rempedaal zit. ;-)

    • + 0
    • 11 sep 2020 - 19:50
  • Agostini

    Posts: 63

    Leuke titel: "Sergio Perez moet krijgt één plaats straf na aanrijding met Raikkonen, geeft uitgang van pitstraat de schuld"
    Zijn er nog echte redacteurs in de wereld??

    • + 5
    • 11 sep 2020 - 19:55
    • Snork

      Posts: 10.370

      Ik heb besloten er niks meer over te zeggen....
      Als mensen in mijn team met dergelijke spelfouten teksten publiceren voor documenten naar klanten, is het na 2 waarschuwingen klaar.

      • + 12
      • 11 sep 2020 - 19:58
    • Mrduplex

      Posts: 568

      @snork ,meld je aan als vrijwilliger om de teksten te corrigeren,iedereen blij..

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 20:01
    • Lol, zou er nog best oren naar hebben mocht het een betaalde baan zijn

      • + 2
      • 11 sep 2020 - 20:03
    • Snork

      Posts: 10.370

      Nah, genoeg aan mijn eigen baan.

      • + 2
      • 11 sep 2020 - 20:12
    • Bizar he?

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 20:56
    • Numnum

      Posts: 2.436

      De rest van het stukje is ook niet bepaald om over naar huis te schrijven.
      Wellicht met iets teveel haast gepubliceerd?

      • + 1
      • 11 sep 2020 - 22:43
    • DonKarst

      Posts: 169

      @snork true that. Die Arjan Hoefakker zal best een aardige vent zijn, maar man wat zijn artikelen een partij rommelig. Of van de hak op de tak, 1001 verwijzingen naar andere artikelen, spelfouten, iedere twee zinnen een nieuwe tussenkop.... het leest voor geen meter fijn weg.

      • + 2
      • 12 sep 2020 - 06:58
    • Snork

      Posts: 10.370

      Ik vind het amateuristisch overkomen. Spelfouten, rommelige citaten, verschil in lettergrootte, vaak dezelfde melding meerdere keren in hetzelfde artikel, en vooral rommelig en afgeraffeld. Snel snel iets schrijven en publiceren, om dan 24 uur later dezelfde bak spelfouten en ronmelige opmaak nog steeds te zien. Als je als schrijver of beheerder dat niveau voldoende vindt, dan krap ik toch echt even op mijn achterhoofd.
      Hoe wil je in deze mediawereld onderscheid maken? Door eigen onderzoek, veel artikelen publiceren door alles wat er geschreven wordt hier centraal te brengen? Ik ben een beetje lost waar ze heen willen. Maar het minste wat je kan doen is scherp zijn op opmaak, tekststijl en schrijffouten. Hanteer het apotheekprincipe: de ene maakt de bestelling compleet, de ander controleert, dan pas leveren. Kan heel simpel ingeregeld worden. Kwaliteit is een keuze!

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 10:58
  • Denk dat dit nog wel kan gaan gebeuren tijdens de race. Het is heel slecht te zien, ook mede door de glooiing van de baan.

    Wel mooi dat er een grindbak is aan het einde van de bocht 😆

    • + 0
    • 11 sep 2020 - 20:01
  • Maar zonder gekheid, Raikkonen rijdt al volledig naast Perez terwijl Perez nog naast de witte lijn van de pit exit zit. Gezien de ronde bordjes naast de baan waarop de afstand tot de bocht staat, is dat zo'n 170/180m voor de bocht nog. Vervolgens zien we op de onboard ook nog een marshall die druk met een blauwe vlag zwaait.

    Nee beetje domme actie van je Checo.

    • + 0
    • 11 sep 2020 - 20:12
    • Checo skeekt nu al zijn dikke taco op naar RP....

      • + 3
      • 11 sep 2020 - 20:17
    • En naar Alfa zo te zien 😬

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 20:18
    • Perez wilde gewoon even zijn cv meegeven aan Raikonnen voor bij alfa. Hij vergat alleen even dat ze al op de baan waren

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 20:38
    • Zijn centrale verwarming of zijn c.v.?

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 20:57
    • snailer

      Posts: 4.414

      Even zonder dollen, maar leg mij eens uit waarom dit fout zou zijn in de race als het om een plek gaat. Perez ging vol in de ankers en nog raken ze elkaar. Dat betekent dat Ze naast elkaar reden.
      Voor mij zou het een race incident zijn of zelfs de schuld van Kimi omdat die geen ruimte liet voor Perez.

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 21:13
    • @Snailer

      Ja echt zonder dollen,als jij invoegt op de snelweg en je ramt een andere automobilist eraf dan ben jij gewoon fout hoor,die regels gelden dus ook in de F1.
      Je hoort gewoon uit je doppen te kijken of gewoon vanaf de muur goede informatie te krijgen,naar om Kimi hier de schuld nog van te geven dat kan echt niet hoor.
      Zit je aan de Absint?

      • + 4
      • 11 sep 2020 - 21:33
    • snailer

      Posts: 4.414

      Dit is gewoon racen. Ik heb het niet over de training. Over de race. Hier is duidelijk dat je iemand in een snelle ronde niet in de weg moet zitten.
      Ik kan me trouwens ook een race herinneren waar juist dit gebeurde tussen Verstappen en Bottas. Of was het Vettel? Weet even niet meer welke race. Verstappen kwam uit de pit ernaast en had de binnenkant van de bocht. Verstappen pakte zo een plek.
      Iedereen op de achterste benen van genot. Dit was niet anders. Met de kanttekening dan dat het hier een vrije training was en waar Kimi in een snelle ronde zat.
      Overigens zit ik aan de Maredsous. Lekker.

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 23:56
    • Oh Maredsous is zeker lekker! 😋

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 00:15
    • snailer

      Posts: 4.414

      Wel de Tripple, he!

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 08:34
  • DAT is de Perez die ik ken. Altijd iets zoeken om zich eruit te l#llEn.

    • + 0
    • 11 sep 2020 - 21:13
  • Insure

    Posts: 1.236

    De crash doet me op een of andere manier denken aan de crash van Senna en Mika in 1994 in Aida. Die eerste bocht van dit circuit heeft ook wel wat weg van die eerste bocht op Aida.

    • + 0
    • 12 sep 2020 - 01:02

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar