user icon

Max Verstappen verkende Mugello met GT-auto, Albon moest het met simulator doen

  • Gepubliceerd op 10 sep 2020 19:00
  • comments 22
  • Door: Arjan Hoefakker

Max Verstappen heeft voorafgaand aan de Grand Prix van Toscane onlangs een volle dag gereden op het circuit van Mugello. Zo leerde hij het voor hem nieuwe circuit kennen vanuit een GT-auto. 

Gisteren schreven wij al wel dat Verstappen onlangs gereden heeft op Mugello, nu vertelt Verstappen tijdens de persconferentie op Mugello dat hij dat dus deed met een GT-auto. "Dat is toch anders dan in een simulator." 

Teamgenoot Alexander Albon moest het wel met een simulator doen, ter voorbereiding op de Toscaanse Grand Prix.

Max Verstappen: "Ik ben hier een paar weken geleden geweest om te rijden, want ik ben hier nog niet eerder geweest. Dat is denk ik de beste manier om een nieuw circuit te verkennen. Je kunt natuurlijk wel in simulator voorbereiden maar dat is toch anders, dus dat heb ik nu niet gedaan.  Natuurlijk is de auto wel veel slomer, maar dat is op zich prima. Je kunt dan de baan echt een beetje lezen en verkennen en dat heb ik gedaan.“

Klein voordeeltje

Verstappen denkt dat die dag verkennen hem een klein voordeeltje kan opleveren ten opzichte van anderen die hier nog niet hebben gereden. "Dat was belangrijk, het geeft een klein voorsprongetje op de rest. Ik weet dat er andere coureurs zijn die hier ook echt hebben geracet, maar ik  heb hier een volle dag gereden dus ik denk dat het niet slecht hoeft te gaan."

Vertrouwen

"Het is een nieuw circuit natuurlijk, maar we zullen dus wat afstellingen moeten doen. Ik heb redelijk veel vertrouwen dat we het wel goed kunnen doen hier."

Alexander Albon ziet ook uit naar Mugello: "Het is echt een cool circuit, de langzaamste bocht is in de vierde versnelling, dus dat is leuk. Het is ook een van de circuits met een fatsoenlijke geschiedenis, en het heeft van die karakteristieken die we met de nieuwe circuits vaak niet krijgen. Dus ik heb er zin in."

Morgenochtend kunnen de coureurs meer ervaring gaan opbouwen, maar dan met een Formule 1-auto tijdens de eerste vrije training. Dan krijgen zij de kans om de baan vanuit hun Formule 1-bolides van Red Bull te verkennen en de auto af te stellen op het circuit dat in het bezit is van Ferrari

Houdt GPToday dus weer in de gaten, want u leest hier het gehele weekend live-verslagen tijdens alles sessies.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • PKracing

    Posts: 799

    Wat zei ik! Die heeft allang op Mugello Imola, PortiMao gereden. Met of zonder pa in een Porsche.

    • + 1
    • 10 sep 2020 - 19:16
    • StevenQ

      Posts: 6.871

      Imola had hij in 2014 al gereden in de F3

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 21:50
    • Maximo

      Posts: 6.735

      En die race op Imola in de F3 was er ook een om van te smullen.

      Hij maakte hooguit een paar kleine foutjes door iets te aggresief te zijn, maar hij was spektaculair dat weekend.

      Leuk om nog een sterug te zien op youtube, ook die zure kop van Ocon dat weekend.. LOLOLOLOL

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 09:57
  • In 2012 hebben Vettel, Perez, Grosjean en Ricciardo hier 3 testdagen gereden.
    Verder hebben hier meer coureurs tijdens andere klassen gereden.
    Alleen een paar jonge rijders hebben hier nog niet gereden.
    Gaat een uitdagende race worden, tenzij iedereen super voorzichtig doet.

    • + 3
    • 10 sep 2020 - 19:23
    • 2012...........

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 19:23
    • Joeppp

      Posts: 4.172

      Ja Messi, 2012, dat is 3 jaar voordat je geboren was.

      • + 14
      • 10 sep 2020 - 19:30
    • Haha @Joeppp,wilde zoiets soortgelijks schrijven. :-)

      • + 3
      • 10 sep 2020 - 19:32
    • Mette

      Posts: 530

      @Joep, met zo een antwoord lijkt het net alsof je bij hem in de klas zit. Reageer gewoon volwassen.

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 21:51
    • @Nette

      Ben jij nou ook zo'n humorloos huppelk*tje?
      Of ben jij de wederhelft van @vPutten?
      Dat zou een hoop verklaren...

      • + 9
      • 10 sep 2020 - 22:05
    • @Mette

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 22:06
    • Mette

      Posts: 530

      @Campari. Ik ben gewoon de kleuterhumor ontgroeid en getrol heb ik nooit echt grappig gevonden. Trollen moet je ook niet op reageren en al helemaal niet met opmerkingen van het niveau van de trol zelf

      • + 3
      • 10 sep 2020 - 22:19
    • Toch doe je dat zelf ook.
      @Mette,ik heb helemaal niks tegen jouw hoor,echt niet,maar als je de reacties van @Messi leest is de reactie van @Joeppp in mijn ogen geen trollen,naar gewoon grappig.
      Tenminste dat vind ik en @Messi zijn posts zijn gewoon van brugklas niveau.
      Nogmaals ik mag jouw posts graag lezen,maar niet iedereen heeft dezelfde humor en misschien maar goed ook. :-)

      • + 2
      • 10 sep 2020 - 22:46
    • Ik mag er ook graag om lachen @pierre campari.. En m'n humor ontgroeien zou ik niet mee willen maken.. Krijg er een zure smaak van bij de gedachte alleen al.

      • + 1
      • 11 sep 2020 - 04:53
    • Als je een kenner bent google ff op 2012 test mugello en kun je zo zien dat er toen een test was.

      Dan had hij heel anders gereageerd.

      Ik vind het een aanvulling wat je bv van een Gptoday redactie lid had verwacht.

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 09:06
  • zorba

    Posts: 1.481

    Dit is net hetzelfde als met de fiets een F 1 reageert helemaal anders dan een porsche GT3

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 22:18
    • Mette

      Posts: 530

      Je hebt er genoeg aan. je leert het circuit kennen. Het is niet hetzelfde, maar toch wel nuttig

      • + 1
      • 10 sep 2020 - 22:21
    • Een F1 reageert uiteraard anders, maar de lijnen blijven hetzelfde.

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 00:07
    • StevenQ

      Posts: 6.871

      Dus een F1 coureur doet zoiets omdat hij denkt dat hij er wat aan heeft naast zijn simulator rondes en jij zegt dat dat zinloos is?

      wie zal er nu gelijk hebben?

      of ben jij ook coureur soms Zorba?

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 08:13
    • zorba

      Posts: 1.481

      Nee de lijnen liggen helemaal anders! een GT3 gaat een bocht tegemoet om zo kort mogelijk door de bocht te gaan ,een F1 zoekt de ideale apex van de bocht omdat het stuur maar een bepaalde uitslag kan maken ,ik voorspel veel saftycar zondag door de grindbakken naast het parcours en de smalle baan

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 08:17
    • zorba

      Posts: 1.481

      Het verkennen heeft een voordeel dat je de volgorde van de bochten in studeert en dat is de bedoeling van Max. Door de min of meer kleine kom bochten zal het kontakt van de 4 wielen van F1 niet altijd ideaal zijn in bepaalde bochten zal er maar met drie wielen kontakt zijn door de beperkte vering van de F1 en GT heeft een soepelere vering .Mugello is een prachtig MotoGP baantje maar een enorme uitdaging voor de F1,Je moet er eens naar toe gaan als het MotoGP is de sfeer en de snelheid is er fantastisch

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 08:26
    • ik denk zeker dat je we wat aan hebt, waarom gaan ze anders elke donderdag een track walk doen?

      Als coureur wil je weten hoe een track verloopt. hoogte verschillend, banking, kun je een bocht zien bij het aanremmen etc etc.

      zo leer je een baan kennen en dat heet voorbereiden!

      • + 1
      • 11 sep 2020 - 09:20
  • Leuk , Max heeft er zin an...

    • + 0
    • 11 sep 2020 - 10:17

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit