user icon
user icon

Carlos Sainz met kleine aarzeling: "Ferrari heeft me toch al gecontracteerd"

  • Gepubliceerd op 09 sep 2020 18:00
  • comments 21
  • Door: Brick van Boxtel

Carlos Sainz wist afgelopen weekend in Monza zichzelf te bewijzen met een tweede plek in een McLaren. De Spanjaard gaat volgend seizoen naar het historische Ferrari om zichzelf daar verder te bewijzen. Nu het met de Italianen niet zo goed gaat, is de vraag of zijn keuze nu wel de beste was. De coureur met startnummer 55 meent dat hij hetzelfde moet doen als elke andere topcoureur bij een topteam; gasgeven. 

De toekomstige baas van de huidige McLaren-coureur, Ferrari-directeur Mattia Binotto, applaudisseerde voor Sainz onder het podium. Hij behaalde geen eerste positie, maar kwam met een tweede plek knap over de finish.

"Ik heb niet gemerkt dat Binotto voor me klapte. Ik weet zeker dat we elkaar aan de telefoon zullen spreken en dat waardeer ik”, zei Sainz tegen de krant AS."

Vertrek zonder spijt

De 26-jarige coureur ontkent dat hij spijt heeft om voor Ferrari te kiezen, het team verkeert in een staat waarin het nooit eerder terecht kwam. De Italianen krijgen de auto en de motor maar niet op top-niveau, terwijl zijn huidige team dat wel voor elkaar heeft. Het lijkt erop dat hij dus volgend seizoen daadwerkelijk bij het hopeloos niet-competitieve topteam zal rijden.

Zelf-kritisch blijven

Sainz kreeg de vraag of hij zichzelf nog bij Ferrai moet bewijzen en daarop had hij een kort en krachtig antwoord. "Niets. Wat ik moet doen is dit soort races te blijven rijden. De snelheid, alle ingrediënten zijn aanwezig, maar je moet blijven vechten, jezelf blijven verbeteren als coureur, zelf-kritisch blijven. Als je dan een race krijgt die zo goed is als Monza, moet je ook toegeven dat het een goede dag was en dat je niet meer kon doen. Als de overwinning ons is ontgaan, dan is dat door omstandigheden, maar ik denk daar eerlijk gezegd niet over.”

Geen andere keuze

Sainz wil niets zeggen dat overstap misschien wel verkeerde keuze was en zegt dat hij nu niets meer kan veranderen. "Ferrari heeft me toch gecontracteerd", hield Sainz vol. "Je hoeft niet veel meer te doen of te zeggen als Ferrari je in de gaten heeft gehouden."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • "Het team verkeerd in een staat waarin het nooit eerder terecht kwam."

    Da's inderdaad verkeerd.

    • + 2
    • 9 sep 2020 - 18:09
  • Die komen er wel weer bovenop. Gaat even duren. Maar ik vecht liever in een Ferrari om af en toe een podium dan in een Mclaren. Beide legendarische teams maar ik zie Ferrari wel weer eerder aanhaken.

    • + 0
    • 9 sep 2020 - 19:05
    • Al is McLaren echt goed bezig! Ferrari is al geruime tijd aan het tobben. Niet met Alonso en niet met Vettel hebben ze de boel op de rit gekregen

      • + 1
      • 9 sep 2020 - 19:38
    • Veel hangt af van de nieuwe motor voor 2021. Als die het goed doet zijn ze al weer een stuk verder. De auto zelf zullen ze aan moeten passen.

      • + 0
      • 9 sep 2020 - 19:47
    • jarka

      Posts: 1.339

      Waar komt dat positivisme bij iedereen toch vandaan, vergeet niet lagere budgetten, knip op portemonnee vanuit hoofdkantoor Fiat (economische situatie) een giga achterstand op een zeer competitief veld (met uitzondering van Mercedes) en tot slot rijdt ook Mcl volgend jaar met die verdomd sterke Mercedes motor een motor die ze ook in het verleden nooit hebben kunnen benaderen.

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 10:15
    • DBGates

      Posts: 2.340

      Nou Mclaren krijgt Mercedes power ik zie ze volgend jaar als 2e team

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 14:01
  • Ja McLaren kan natuurlijk volgend seizoen nog verder naar voren komen,maar dat is natuurlijk ook nog helemaal niet zeker.
    Pas in 2022 kan McLaren de wagen om de Mercedes motor heen bouwen,maar in hoeverre ze dat in 2021 kunnen doen en of dat goed uitpakt blijft nog koffiedik kijken.

    • + 1
    • 9 sep 2020 - 19:12
    • tlbuis

      Posts: 97

      als of en dat dus ik niet weten

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 10:08
    • tlbuis

      Posts: 97

      denk je werkelijk dat ze geen concept hebben van de motor die ze al gekocht hebben?

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 10:09
  • "Je hoeft niet veel meer te doen of te zeggen als Ferrari je in de gaten heeft gehouden."

    Tja, ze zochten eens soort Bottas voor Leclerc en met jou hebben ze die gevonden, Carlos. Om daar nou trots op te zijn...

    • + 0
    • 9 sep 2020 - 19:47
    • Als Carlos iets niet is, dan is het wel een 2e Bottas. Het gevecht tussen hem en Leclerc gaat zeker vuurwerk, en zeer zeker niet de gewenste rust opleveren bij Ferrari.

      • + 5
      • 9 sep 2020 - 20:35
    • DBGates

      Posts: 2.340

      Ik den dat Leclerc zou willen dat het een tweede Bottas was.

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 14:03
  • Sauber

    Posts: 12

    Wel jammer voor hem. En over legendarisch gesproken, McLaren is minstens net zo legendarisch.

    • + 0
    • 9 sep 2020 - 19:48
    • Buurman

      Posts: 1.213

      Nou, niet minstens. McLaren en Williams zou je als legendarisch kunnen bestempelen. Maar dan is Ferrari mythisch.

      • + 1
      • 9 sep 2020 - 23:03
  • Ron Kanon

    Posts: 175

    Netjes van Binotto dat hij daar stond om een applaus te geven. Ik denk dat de meeste bazen ergens in een hoekje staan te schelden na een 0 resultaat.

    • + 0
    • 9 sep 2020 - 20:04
  • tour71

    Posts: 776

    Goed vertaald en lekkere zinsopbouw, complimenten

    "Ik heb niet gemerkt dat Binotto voor me klapte. Ik weet zeker dat we elkaar aan de telefoon zullen spreken en dat waardeer ik”, zei Sainz tegen de krant AS."

    "Sainz wil niets zeggen dat overstap misschien wel verkeerde keuze was en zegt dat hij nu niets meer kan veranderen. "Ferrari heeft me toch gecontracteerd", hield Sainz vol. "Je hoeft niet veel meer te doen of te zeggen als Ferrari je in de gaten heeft gehouden."

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 07:06
    • tour71

      Posts: 776

      of sainz had nog een kater; alleen de opmerking dat "we elkaar aan de telefoon zullen spreken" ; ehhh. hij heeft nog niet gebeld dan?

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 07:08
    • Ik dus

      Posts: 923

      Als het interview waar deze tekst op gebaseerd is vlak na de race is gehouden zal Bonito hem inderdaad nog niet gebeld hebben.
      Ik neem dan maar even aan dat de coureurs hun mobieltje niet mee nemen in de wagen.
      Waar een mens zich zoal mee bezig kan houden... pfff

      • + 0
      • 10 sep 2020 - 13:42
  • Het historische Ferrari, maar is McLaren niet 2 na oudste F1 team ? Dus ach, voor de historische waarde hoef je niet perse naar Ferrari.. ;)

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 14:19
  • Ach, alleen Mercedes lijkt volgendjaar een zekerheidje , voor de rest is het maar weer afwachten... Wie anderhalf jaar geleden had beweerd dat Ferrari hooguit ergens in de middenmoot meerijdt in 2020 zou gelijk in een dwangbuis gestopt zijn... Denk wel dat Ferrari snel weer aansluit bij de top 3..

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 14:23
  • Ja ach , relativeren kan je dus in je voor of in je nadeel doen... ‘Als de overwinning ons is ontgaan komt dat door de omstandigheden’ , tja, dat je een podium haalt komt ook door de omstandigheden.. Zo kan je dus alles wel uitleggen.. Net zoals ik niet verbaasd zal zijn als Ferrari volgendjaar weer gewoon in de top mee doet...

    • + 0
    • 10 sep 2020 - 14:45

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 308
  • Podiums 2
  • Grand Prix 111
  • Land ES
  • Geb. datum 1 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats Madrid, ES
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar