user icon
user icon

Valterri Bottas weer tweede: "Alles ligt nog open voor de race"

  • Gepubliceerd op 05 sep 2020 17:32
  • comments 17
  • Door: Arjan Hoefakker

Valterri Bottas heeft goede hoop op zijn kansen tijdens de race morgen in de Italiaanse Grand Prix . De vanaf de tweede plaats vertrekkende Fin, put bemoediging uit zijn snelheid op de langere runs die volgens hem gunstig zijn vergeleken met Lewis Hamilton. 

"Het zat dicht op elkaar zoals ik al verwacht had. Ik was de eerste die met een 'tow' (slipstream) reed dit weekend. Vandaag had ik geen 'tow' dus had ik ook geen extra voordeel op de rechte stukken maar het is oké. Mijn snelheid op de langere runs zijn goed vergeleken bij Lewis, dus alle kansen liggen nog open."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • mordor

    Posts: 1.076

    Nee, valterrie, gewoon netjes aansluiten en zorgen dat niemand achter je iets in zijn hoofd haalt. Lewis afschermen,dat is jouw taak, wingman.

    • + 1
    • 5 sep 2020 - 17:46
    • Snork

      Posts: 8.464

      Richting eerste chicane ietsie later remmen en neusje ertussen.

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 18:06
  • Ram Lewis eraf dan, krijg je van mij een sticker

    • + 2
    • 5 sep 2020 - 17:46
    • Deed die maar eens iets om Hamilton te verassen... een keer laten staan.... een keer bombdiven.... zorg ervoor dat je Hamilton eens helemaal verrast en met een beetje geluk terug valt naar P4... Maar nee hij houd zich te veel aan het huishoudboekje van Mercedes.

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 17:56
    • Of Albon. Gewoon niet remmen voor die eerste bocht en dan maar hopen dat je Max niet meepakt.

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 17:57
    • Arie54

      Posts: 3.146

      @TylaHunter: Hij doet waar hij voor is ingehuurd...

      • + 0
      • 6 sep 2020 - 12:00
  • Driver87

    Posts: 147

    Die Bottas. Hij denkt als Hamilton mag rappen, dan kan ik stand-up gaan doen... Nou deze is in ieder geval grappig!

    • + 2
    • 5 sep 2020 - 17:58
  • Jane

    Posts: 208

    Keep on dreaming Valtteri.

    • + 0
    • 5 sep 2020 - 18:12
  • Valterri maakt alleen kans als hij als eerste door de 1e bocht komt, daarna treedt de wet van Mercedes in werking en mag er niet meer worden aangevallen.

    • + 1
    • 5 sep 2020 - 18:18
    • Die wet geldt niet voor der rekordmeister in spe;)

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 20:37
  • chassis

    Posts: 356

    Ik hoop het voor ‘m. Op zich maakt het voor de neutrale kijker niet uit. Die één twee zouden we in principe ook gewoon schriftelijk af kunnen doen.

    • + 0
    • 5 sep 2020 - 18:50
    • Daar zit het hem nu net: 1 klapbandje en het is over. 1 aanrijding/foute pitstop ook. nooit opgeven.

      • + 0
      • 5 sep 2020 - 19:02
    • chassis

      Posts: 356

      Ik hoop het, maar banden klappen niet zo snel als je binnen de lijntjes rijdt en de cruise control op 80% zet.

      • + 1
      • 5 sep 2020 - 19:07
  • Hamilton heeft gewoon veel meer racecraft. Die laat zich niet piepelen door Bottas. En anders gaan ze gewoon met 2 man eraf. Verstappen is toch geen bedreiging voor de titel. Dus die wedstrijd gaat Bottas nooit van zijn leven winnen.

    • + 0
    • 6 sep 2020 - 01:18
  • Die Bottas zal zeker niet winnen vandaag daar heeft hij de ballen niet voor. We gaan Mercedes vandaag niet veel in beeld zien met enkel duel om de plaatsen daarna.

    • + 0
    • 6 sep 2020 - 09:17
  • Arie54

    Posts: 3.146

    Tuurlijk ligt alles open. Althans v.w.b. hoeveel seconden je achter Lewis over de finish komt.

    • + 0
    • 6 sep 2020 - 11:59
  • Kubica

    Posts: 3.762

    Jij heeft gelijk. Hij kan 2e, 3e, 4e worden .... niks is nog beslist

    • + 0
    • 6 sep 2020 - 12:42

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.234
  • Podiums 46
  • Grand Prix 111
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar