user icon

Alex Zanardi na 2 maanden definitief van intensive care

  • Gepubliceerd op 20 aug 2020 07:46
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra

Eindelijk lijkt er wat goed nieuws te zijn vanuit Italië. Alex Zanardi is twee maanden na zijn heftige ongeluk waarbij hij frontaal op een vrachtwagen botste, van de intensive care gehaald in het ziekenhuis waar hij lag. Zijn toestand is de afgelopen weken verbeterd waardoor de handbike-coureur naar de normale verplegingsafdeling is gebracht.

Op 19 juni raakte de 53-jarige coureur betrokken bij het ongeluk toen hij in de middag ging trainen met zijn handbike. Direct na zijn ongeluk bleek zijn toestand dermate ernstig, met onder andere flinke verwondingen aan zijn gezicht en zichtvermogen, dat hij diverse operaties moest ondergaan.

Na de operaties ging zijn conditie hard achteruit waarna hij op de intensive care belandde, maar het ziekenhuis heeft laten weten dat hij hier dus nu vanaf is en de gewone zorg krijgt.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • winti

    Posts: 1.343

    Wat een ongelofelijke kerel!

    • + 0
    • 20 aug 2020 - 07:59
    • Inderdaad. Een absolute held en wat ik vooral zo knap vind is zijn positieve houding. Wat heeft die man al wat meegemaakt. Een dag voor dit ongeluk luisterde ik toevallig naar de Beyond the Grid podcast waarin Zanardi te gast was. Zeer interessant om te beluisteren.

      Hopelijk komt hij er nu ook weer helemaal bovenop.

      • + 0
      • 20 aug 2020 - 09:06
  • Een echte race- en sportheld! Hopelijk blijft het steeds beter met hem gaan.

    • + 0
    • 20 aug 2020 - 08:44
  • Rimmer

    Posts: 8.058

    Ahh legend..

    Het is nu wel duidelijk denk ik. Alex kan gewoon niet dood. Dat is bij hem fysiek onmogelijk. Die man wordt op 110 jarige leeftijd ingevroren en 100 jaar later weer ontdooit en hij is de enige van al die duizenden mensen die zich hebben laten invriezen die ook gewoon weer wakker wordt.

    • + 5
    • 20 aug 2020 - 09:06
  • The winner takes it all.

    • + 0
    • 20 aug 2020 - 09:46
  • Goed nieuws!

    • + 0
    • 20 aug 2020 - 10:18
  • Super nieuws, nu hopen dat zijn verdere herstel voorspoedig gaat!

    • + 0
    • 20 aug 2020 - 10:48
  • Mooi om te horen!

    Wat me wel opviel in dit artikel... nu achteraf blijkt het dus een trainings rit te gaan... Waar zijn die mensen die toen zaten te "zeuren" hoe het kon dat er ander verkeer was terwijl er een wedstrijd bezig was. Ik krijg nog meer een hekel aan dit "gesever" tegenwoordig van alle mensen die vanuit hun ruk bunker het altijd beter weten terwijl ze de details niet kennen. En dit is ook weer zo'n geval!

    • + 0
    • 22 aug 2020 - 21:24

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land IT
  • Geb. datum 23 okt 1966 (54)
  • Geb. plaats Bologna, Italy, IT
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar