user icon

Daniel Ricciardo laat tatoo zetten als hij met Renault op podium komt

  • Gepubliceerd op 15 aug 2020 07:41
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Daniel Ricciardo heeft onthuld dat hij en Renault Formule 1-teambaas Cyril Abiteboul een weddenschap hebben afgesloten dat het duo beiden een passende tatoeage neemt als hij dit seizoen een podium scoort. De Australische coureur heeft hiervoor nog tot het einde van dit seizoen, want vanaf 2021 rijdt hij bij McLaren.

Ricciardo moet tot nu toe nog een podium scoren voor het team maar eindigde als vierde tijdens de Britse Grand Prix van dit jaar waarmee hij zijn beste resultaat met Renault tot nu toe wist te evenaren. Na de eerste van twee races die op Silverstone werden gehouden, grapte de Australiër via de teamradio dat hij slechts één positie verwijderd was om het podium te evenaren dat nodig was om hun weddenschap te vervullen.

Weddenschap met teambaas Renault

Als Ricciardo nog een stap verder kan gaan en het eerste podium van Renault als fabrieksteam sinds 2011 veilig kan stellen voordat hij aan het einde van het jaar naar McLaren vertrekt, laat het duo bijpassende tatoeages zetten. De uitleg die hij hierover gaf volgde in Spanje: "Het is een beetje vaag, maar ik herinner me dat hij de plaatsing en de maat koos, maar ik koos het ontwerp."

"We zullen dat duidelijk maken, maar het is een tatoeage, en hij heeft er geen, dus het is een groot probleem voor Cyril. Ik denk dat het iets spontaans zal zijn, een opwelling. Het moet iets grappigs zijn, als hij ernaar kijkt, schudt hij zijn hoofd en zegt 'ah, onthoud die tijden'. Een van die momenten zal het zijn."

Laatste podium in 2018

Ricciardo's laatste podium in de F1 kwam tijdens het seizoen 2018 toen hij voor Red Bull racete, voorafgaand aan zijn overstap naar Enstone voor de volgende stap in zijn carrière.

Gevraagd of hij teleurgesteld zou zijn als hij in 2020 geen podium zou halen, antwoordde Ricciardo: "Ik zou liegen als ik nee zou zeggen. Het is meer als de kans zich voordoet en we die missen, dan zou ik zeker teleurgesteld zijn. Maar als ik elke race mijn beste doe en daardoor elke race zesde finish, dan ben ik niet teleurgesteld."

"Maar ik wil weer op het podium staan ​​en een trofee krijgen op een robot of wat ze nu ook doen. Ik mis dat en ik krijg waarschijnlijk een boete als ik uit mijn schoen drink, maar het zal het waard zijn!"

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 1.035

    "Cyril Forever" lijkt me passend op de bovenarm van Daniel.

    • + 0
    • 15 aug 2020 - 08:15
    • En dan Cyril “RIC4ever”

      • + 1
      • 15 aug 2020 - 08:22
    • Rimmer

      Posts: 8.343

      Gezicht van een verbaasde Cyril op de billen van Daniël. En als hij dan zijn billen met de hand uit elkaar trekt en weer bij elkaar duwt lijkt het net alsof Cyril:
      “Ohh” zegt.

      • + 2
      • 15 aug 2020 - 09:00
    • Vade

      Posts: 730

      RImmer hahahahahahaha

      • + 0
      • 15 aug 2020 - 09:24
    • Stitch

      Posts: 5.261

      Kan Daniel makkelijk doen. Hij weet toch wel dat het heel onwaarschijnlijk is.

      • + 0
      • 15 aug 2020 - 09:28
    • Getver.......je eigen lichaam verminken.....dan spoor je niet.

      • + 0
      • 15 aug 2020 - 11:15
  • MisterT

    Posts: 1.924

    Ik hoop dat het hem lukt!

    • + 0
    • 15 aug 2020 - 08:18
  • Polleken

    Posts: 933

    Een RBR

    • + 1
    • 15 aug 2020 - 08:31
    • Maximo

      Posts: 6.757

      LOL.... ja dat zou pas echt lachen zijn

      • + 0
      • 15 aug 2020 - 09:25
  • StevenQ

    Posts: 6.925

    Dan moeten er wel heel vreemde dingen gebeuren wil dat gebeuren

    • + 0
    • 15 aug 2020 - 08:33
    • Valt wel mee, als Max uitvalt heeft hij al een aardige kans misschien. achter de Mercedes en Max kan er van alles gebeuren.

      • + 0
      • 15 aug 2020 - 08:47
    • StevenQ

      Posts: 6.925

      Max is al een keer uitgevallen en Bottas is ook al een keer buiten de top 10 gevallen door een lekke band, ik heb Ricciardo nog niet op het podium gezien, jij wel?

      Leclerc al wel 2 keer, maar die Renault niet

      • + 0
      • 15 aug 2020 - 08:52
    • k.w

      Posts: 697

      Je wil natuurlijk geen Renault wagentje of zo op je boven arm , hij zou nog stiekem met het voetje van het gas kunnen gaan moest er een derde plek in bereik zijn hehe ;)

      • + 1
      • 15 aug 2020 - 08:53
    • steven, klopt Norris en Leclerc hebben ook al podiums gepakt. De ferrari is misschien iets sneller in de race maar de Renault is wel gelijkwaardig aan de Mclaren. Dus als Norris het kan kan Ric het ook.

      • + 0
      • 15 aug 2020 - 09:03
    • sailor

      Posts: 10.283

      Voorwaarde voor een podium is wel dat het weer een knotsgekke wedstrijd moet zijn , anders zou het Lando ook nooit gelukt zijn.

      • + 0
      • 15 aug 2020 - 10:13
  • Ik gun Ric wel een Frans vlaggetje op z'n reet, die van Cyril mag wel halfstok.

    • + 0
    • 15 aug 2020 - 11:12
  • Haha een foto van christian horner bij cyril op de rug

    • + 0
    • 15 aug 2020 - 11:41

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 915
  • Podiums 23
  • Grand Prix 123
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar