user icon
user icon

AlphaTauri denkt dat een lekke achterband de crash van Kvyat heeft veroorzaakt

  • Gepubliceerd op 04 aug 2020 10:43
  • comments 25
  • Door: Niels Langenberg

Franz Tost is van mening dat een lekke achterband de zware crash van Daniil Kvyat heeft veroorzaakt. De Rus parkeerde zijn AlphaTauri AT01 in de snelle bochtencombinatie van Maggotts en Becketts in de vangrail.

Na afloop van de Britse Grand Prix nam Kvyat de schuld op zich voor de crash:"Ik had gewoon een hele goede race tot het moment dat het mis ging. Ik haalde een paar mensen in en had een goede start, ik maakte tijd goed op mijn voorliggers. De crash was mijn fout, helaas ik ging te hard over de kerbstones."

Teambaas Franz Tost zegt dat het niet Kvyat zijn fout is geweest: "Daniil had een goede race. Hij lag achter Pierre toen het fout ging. Het ziet er op dit moment naar uit dat een lekke band de oorzaak van de crash is."

Tost was blij dat zijn pupil heel uit het wrak kon stappen. "Dat is natuurlijk het belangrijkste, maar het is wel jammer. We hadden dit weekend kans op een dubbele punten-finish."

Reacties (25)

Login om te reageren
  • nr 76

    Posts: 620

    Dat hadden de thuisengineers al lang gezien ; )

    • + 3
    • 4 aug 2020 - 11:01
    • mario

      Posts: 6.701

      Incl. moi ;)`

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 11:04
    • snailer

      Posts: 3.760

      Wat ik van Brundle erg sterk vond. Die riep direct: right rest flat tire.
      Vervolgens kwam Kvyatt op de radio: sorry guys.
      Direct Brundle weer. I don 't think its hoe fault. I tink he had a flat titel....
      Ben eigenlijk wel benieuwd wat die Mol riep...
      Maar Brundle liet zien hoe kundig hij was.

      • + 2
      • 4 aug 2020 - 11:08
    • snailer

      Posts: 3.760

      Rest.... autocorrect. Moet rear zijn....
      Ditto hoe is his. En titel is tire..

      Sorrie mannen.

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 11:10
    • Olav zei ook meteen dat het door een lekke band kwam.

      • + 2
      • 4 aug 2020 - 11:13
    • snailer

      Posts: 3.760

      Plusje voor Mol dan!

      • + 1
      • 4 aug 2020 - 11:14
    • bazzio

      Posts: 206

      Ik vond het er iig niet uitzien als een rijdersfout... dus de lekke band klinkt heel aannemelijk.

      • + 1
      • 4 aug 2020 - 12:10
    • Op het Twitter account van Mol staan foto’s die bewijzen dat de band stuk ging.

      • + 2
      • 4 aug 2020 - 12:48
    • mario

      Posts: 6.701

      @ Snailer: Ik dacht al..... Welke "hoe" van Kvyat is dat dan ;)

      Verder is het natuurlijk ook "sorry" ;)

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 13:24
    • snailer

      Posts: 3.760

      Dag Mario. Komt uiteindelijk denk ik dat ik vooral in het Engels schrijf. Sorry klinkt zo Engels. Vandaar dat ik sorrie schreef denk ik. Ik weet dat ik die wel vaker fout doe. Zal er aan proberen te denken. Thanks!

      • + 2
      • 4 aug 2020 - 17:15
    • mario

      Posts: 6.701

      @Snailer: Geeft ook niets.... Ik vond het wel grappig... Je verbetert jezelf en maakt meteen weer een foutje 😉

      • + 0
      • 4 aug 2020 - 18:54
    • Snork

      Posts: 8.488

      Er is nu ook een filmpje op F1-punt-com waarin je ziet dat de rechter achterband in een bocht naar links bezwijkt met direct daarna het uitbreken van de auto.

      • + 0
      • 5 aug 2020 - 13:18
  • Rimmer

    Posts: 7.734

    Het zag er uit als een lekke band.
    Wat zorgelijker is, is het feit dat Kvyat gewoon dacht dat het zijn eigen schuld was omdat hij op het stuur bezig was en de kerb raakte.
    Het geeft maar aan hoe weinig schijfruimte er bij hem beschikbaar is en hij, net als een Gasly, Romain, Kevin, Gio, Albon etc, gewoon geen idee heeft wat er rondom de auto gebeurt. Al hun schijfruimte zijn ze kwijt aan op de baan blijven.
    Neem eens een Lewis, Max, Charles maar ook een Lando bv. Die jongens weten precies waar ze rijden, wie er om hen heen rijdt, waar die zich bevinden en wat er überhaupt allemaal gebeurt. De echte top volgt zelfs de race via de schermen langs de baan.
    De excuses van Kvyat zijn wat mij betreft een definitief bewijs van onvermogen. Leuke vent, aardig en grappig maar gewoon te licht voor de F1. Snel naar de FE.

    • + 3
    • 4 aug 2020 - 11:05
    • snailer

      Posts: 3.760

      Timmer. Ben je Hongarije al vergeten. Verstappen was met gear sincs bezig en vloog er toen af. Niet overdrijven graag. Kvyatt is voor mij ook door het ijs gezakt. Maar de man ging met 20 G tegen de muur. Die was nog in shock.

      • + 3
      • 4 aug 2020 - 11:13
    • Kvyat kreeg de opdracht van zijn engineer om meteen diverse dingen op zijn stuur te wijzigen.

      • + 4
      • 4 aug 2020 - 11:16
    • Ja , en je hebt er ook die tijdens de formation lap crashen... Voortaan maar eerst je koffietje drinken voor je begint te schrijven Rimmer! Of moeten we de onzin er zelf tussenuit filteren? ;)

      • + 5
      • 4 aug 2020 - 11:17
    • Rimmer

      Posts: 7.734

      Ja ook Lewis maakt fouten. Vraag maar aan Albon.
      Maar de strekking van mijn verhaal klopt wel hoe groot je persoonlijke aversie tegen mij ook is. Ff bij de les blijven en niet naar kinder niveau afdalen.

      • + 3
      • 4 aug 2020 - 11:25
    • Ik vind het juist sterk van Kvyat om de fout op zich te nemen en door. Dan krijg je ook geen discussie. Deed Hamilton ook een aantal jaren geleden in Brazilië tijdens de kwalificatie. Achteraf zij Mercedes dan het waarschijnlijk iets technisch was.

      Maar als je zegt is mijn doet kun je mentaal meteen verder. Anders blijf je wekenlang van die interviews en discussies krijgen.

      • + 1
      • 4 aug 2020 - 11:51
    • Audi

      Posts: 328

      Rimmer dus omdat je ongelijk hebt en mensen de waarheid vertellen, vind jij dat ze het op de man spelen?

      Kvyat is iemand die durft in te halen, die acties durft te maken, die 0.0 schuld had aan deze crash en het met een strontbak moet doen.

      Is hij een over de top coureur? Nee.
      Maar wat jij schetst gaat echt nergens over helaas.

      Voorheen met je nietszeggende gedichten en verhaaltjes was je leuker, nu je daadwerkelijk serieus probeert te zijn gaat het wel vaak fout. Jammer!

      Niet erg, maar ben dan volwassen genoeg om gewoon toe te geven dat je er naast zit. Ipv het op een persoonlijk / kinderachtig vlak te gooien...

      • + 1
      • 4 aug 2020 - 15:59
    • snailer

      Posts: 3.760

      Kom op Rimmer. Je spreekt over "kinder niveau". Wat doe jij dan met je reactie? Is dat dan volwassen niveau?

      Niemand schrijft hier dat hij/zij een aversie heeft tegen je. Ik snap ook niet hoe je daar bij komt. Er zijn er hier wel een paar waarvan ik denk.... Zijn/haar postings lees ik niet meer. Daar horen die van jou niet bij in ieder geval.

      Dus.... denk aan je hart.

      • + 1
      • 4 aug 2020 - 17:20
  • Onbegrijpelijk! Je ziet het rubber van het band afvliegen in de slow-motion replay. Die band klapte volledig uit elkaar. Breng dan gelijk een stevig statement naar buiten waarin je alle schuld weg haalt bij je coureur. Zeker omdat hij zelf denkt dat hij schuldig is en dat ook heeft gezegd. " Nou we denken dat misschien eventueel"".. Wat een slappe hap weer. Je moet los van de replay gelijk op de data kunnen zien dat alle bandendruk in een oogopslag is verdwenen.

    • + 2
    • 4 aug 2020 - 11:06
  • StevenQ

    Posts: 6.547

    De slow motion beelden van de achtercamera staan al op internet, de rechterachterband ging inderdaad lek

    • + 0
    • 4 aug 2020 - 11:37
  • Dat was het ook
    heck zelf Olav had het gezien sooooo

    • + 0
    • 4 aug 2020 - 12:34
  • Tweet

    • + 1
    • 4 aug 2020 - 14:08
  • Brundle riep het gelijk al

    • + 0
    • 5 aug 2020 - 14:43

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten 172
  • Podiums 3
  • Grand Prix 85
  • Land RU
  • Geb. datum 28 apr 1994 (26)
  • Geb. plaats Ufa, RU
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar