user icon
user icon

Lewis Hamilton baalt van spin: "Ik had weinig vertrouwen"

  • Gepubliceerd op 01 aug 2020 16:39
  • comments 18
  • By: Brick van Boxtel

Lewis Hamilton reed zijn perfecte ronde. De Mercedes-coureur wist zijn teamgenoot te verslaan met een klein verschil. De motor van de Duitse fabrikant was wederom de snelste, want achter de twee coureurs van het team staat Verstappen met ruim een seconde achterstand.

Lewis Hamilton kreeg zijn ronde niet zomaar cadeau. Op de onboard beelden is te zien en te horen dat hij alles geeft om de snelste ronde te rijden. De Brit heeft ook het circuit record verbroken en start daarom morgen vanaf pole position. De coureur met startnummer 44: "Er is een relatief grote kloof tussen ons en de derde plaats van Verstappen, maar het maakt niet uit omdat Valtteri me tot het uiterste drijft. Ik heb wijzigingen aangebracht tijdens de kwalificatie en daardoor kon ik het volledige potentieel benutten. Dus het was een echte strijd daarbuiten."

Spin veroorzaakt door vertrouwen

Lewis Hamilton maakte een klein foutje in de kwalificatie. De coureur spinde tijdens Q2 in zijn snelle ronde en beschadigde daarmee zijn banden. Het gebeurt niet vaak dat de Brit z’n foutje maakt, maar daar baalt hij wel van. "We hadden die spin. De kwalificatie gaat veel over vertrouwen en ik had het moeilijk, toen spinde ik maar ik wist mezelf op te vangen. De eerste ronde was goed en de tweede was een stuk beter."

Hamilton start voor de 91ste keer morgen vanaf pole position.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Proficiat wat is hij toch goed he. Geef die man een top wagen en de rest kan het wel schudden. Ooh wacht hij heeft die wagen al. 😂

    • + 2
    • 1 aug 2020 - 16:39
    • wibi

      Posts: 4.128

      ja....de Mecedes heeft hem geholpen...met een RB of ferrari sta je met een beetje pech in de muur! Oftewel: schei uit met het ophemelen van Hammie!

      • + 1
      • 1 aug 2020 - 16:42
    • Was sarcastisch bedoeld hoor ben helemaal geen fan van deze man

      • + 3
      • 1 aug 2020 - 17:04
    • wibi

      Posts: 4.128

      Het sarcasme was me ontgaan....sorry hiervoor, maar aan je 'nick-name' te zien begrijp ik het ook wel!

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 18:13
    • Ik heb pas wat oude documentaires teruggekeken, en kom tot de conclusie dat hij heel goed is.
      Die auto heeft hij niet voor niets. Mercedes heeft graag personeel met talent en daarnaast volle overgave.
      Lewis is, op zijn gebied, een vakman die menig werkgever graag in dienst zou hebben.

      • + 4
      • 1 aug 2020 - 20:19
    • Xantippe

      Posts: 32

      Ik kan de persoon niet uitstaan, maar de coureur zou ik direct in de top 10 beste F1 rijders allertijden zetten. Zelfs in de meest dominante auto's valt iets bijzonders gewoon goed af te lezen. Hamilton heeft al vaak zoiets gehad, net als een Fangio, Clark, Lauda, Prost, Senna, Schumacher en anderen

      • + 1
      • 1 aug 2020 - 22:03
    • JM_K

      Posts: 789

      Met je eens Gilles V. m.e.h. Ik volgens de F1 al +20 jaar en bijna geen race gemist...(TV enkel de races waar ik live bij was in ieder geval) Ben een fan van de sport en heb veel respect voor MB als team en ook voor LH. Om alles elke week zo kloppend te hebben, kun je alleen maar respect hebben. Net als Schumi destijds... toen (en nog steeds wordt er door sommige erg afgegeven.. maar ik zou zeggen, kijk de races meer eens terug. ) Afijn het lijkt voor de buitenstaander heel makkelijk. Winnen is heel moeilijk maar blijven winnen is veel moeilijker. En je zag het in Duitsland, vorig jaar.. een foutje van MB en iedereen viel er over.. zou RP, of welk team dan ook, zoiets doen, was het misschien niet eens (of eenmalig) in beeld zijn geweest.

      • + 2
      • 2 aug 2020 - 08:45
  • Ben benieuwd of hij morgen nog problemen krijgt met die gespinde bandjes van ham.

    • + 0
    • 1 aug 2020 - 16:41
    • ibileon

      Posts: 18

      Ik dacht dat er na de spin een nieuw of ander reeds gebruikt setje mediums werden gebruikt in lewis zijn 2 de run in q2

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 16:47
    • Nee,hij heeft na zijn spin glimmende geeltjes eraan gehangen.

      • + 3
      • 1 aug 2020 - 16:59
    • Swantz doelt op een safetycar neem ik aan. Dan kan hij wel in de problemen komen misschien ten opzichte van Bottas. Geen nieuwe mediums meer.

      • + 1
      • 1 aug 2020 - 17:07
    • Ah ok, maar dan heeft hij voor morgen in elk geval geen setje nieuwe softs meer over. Ik probeer krampachtig ergens een lichtp.ntje te vinden ;)

      • + 1
      • 1 aug 2020 - 17:07
    • *Mediums

      • + 1
      • 1 aug 2020 - 17:08
  • Jane

    Posts: 154

    Ik hoop dat dit een verzonnen stukje is, man wat een flauwekul

    • + 0
    • 1 aug 2020 - 17:08
    • Ja, hij doet het graag voorkomen dat ie het heeel moeilijk en zwaar heeft gehad, lol. Wat een doorzichtige vent zeg...nog ff en hij is blank, haha

      • + 1
      • 1 aug 2020 - 18:05
  • Bottas heeft een hoge kwalificatiesnelheid, dus dat Hamilton zijn best heeft moeten doen, geloof ik direct. Fijn voor hem dat hij een teamgenoot heeft hij weliswaar aan kan, maar hem wel naar een hoger niveau drijft.

    • + 1
    • 1 aug 2020 - 18:16
    • Iets wat Max bij Red Bull mist nu helaas.. Ricciardo versloeg Max nog wel eens als het wat minder ging, daar is nu totaal geen sprake meer van..

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 21:59
  • zorba

    Posts: 1.054

    ge moogt nu fan of hater zijn van hem ,als het er echt op aankomt tovert hij toch iets speciaal naar boven ,die kan kan met een auto rijden ,en maakt zeldzaam fouten,gezien hoe hij de wagen onder controle hield tijdens zijn spin,

    • + 0
    • 2 aug 2020 - 10:24

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Related news

Test calendar

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Points 2.033
  • Podiums 84
  • Grand Prix 106
  • Land GB
  • Date of b. 7 jan 1985 (35)
  • Place of b. Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
Bekijk volledige kalender
show sidebar