user icon

Ralf Schumacher zou Lance Stroll eruit gooien bij Aston Martin

  • Gepubliceerd op 16 jul 2020 10:55
  • comments 34
  • Door: Rob Veenstra

De laatste dagen zwellen de geruchten aan dat Sebastian Vettel een stoeltje heeft gevonden. De Duitser zou zijn carriere voortzetten bij Aston Martin, nu nog Racing Point. Daar liggen op dit moment Sergio Perez en Lance Stroll vast, van wiens laatste zijn vader eigenaar is van het team.

De meeste mensen in de paddock geloven dat de Mexicaanse Perez plaats zal moeten maken, dankzij een clausule in zijn contract die vóór 31 juli moet worden geactiveerd, wat het team enkele miljoenen zal kosten. Daarom lijkt het onwaarschijnlijk dat Stroll eruit gegooid zal worden, maar Ralf Schumacher is daar niet zo zeker van. Hij denkt dat het niet vanzelfsprekend is dat Sergio Perez het team moet verlaten.

Lance Stroll niet goed genoeg

Voormalig F1-coureur Schumacher weet het niet zo zeker. Op Sky Duitsland zei hij: "Zelfs een vader kan zijn zoon niet vasthouden als hij niet goed genoeg is. We mogen ook niet vergeten dat Perez een behoorlijke hoeveelheid sponsoring heeft, een zeer goede sponsor. Het zou dus een moeilijke beslissing zijn. Ik zou het wel weten wie ik zou behouden en ik denk dat Perez meer waarde heeft voor het team."

Desalniettemin twijfelen de meeste experts er sterk aan dat Stroll zijn eigen zoon de wacht aan zou zeggen, nadat hij miljoenen heeft uitgegeven om hem in de Formule 1 te krijgen en uiteindelijk aan het stuur van een competitieve auto.

Een alternatief voor Stroll of Perez zou volgens Blick-journalist Roger Benoit 2021 Alfa Romeo kunnen zijn. Alfa Romeo-teambaas Frederic Vasseur zei: "De rijders worden pas in oktober een onderwerp voor ons."

Reacties (34)

Login om te reageren
  • Ralf is veel aan het woord de laatste tijd, maar ik ben het wel met hem eens.
    Stroll is constant, maar constant langzaam. Vorig jaar was Perez hem al enorm de baas en dit jaar is het niet anders. En alhoewel Perez een prima coureur is, is Perez geen wereldtop. De Racing Points zouden (want het is gewoon een dijk van een wagen) veel meer punten moeten kunnen halen.

    Als Perez van P17 helemaal naar Albon kan rijden mag het niet zo zijn dat Stroll niet voorbij Ricciardo komt (behalve dan een gelukspoging in de laatste ronde die toevallig goed afloopt zonder straf).

    • + 2
    • 16 jul 2020 - 11:07
    • je zou ook kunnen zeggen dat ze binnen 6 honderdste van elkaar finishen aan het eind van een weekend waarin ze beiden op nul begonnen. Stroll startte ook pas als 12e, dus die reed ook een redelijke inhaalrace. Perez moest alleen een Alfa, een Alpha en een Haas extra voorbij. Ja, we zien allemaal wel dat Stroll geen megatalent is, jammer dat je zo moet overdrijven. Uiteindelijk bepaald zijn pa of hij mag blijven en het verschil is niet dusdanig dat er geen houden meer aan is. Daarnaast is dat ventje ook nog maar 21. Ik hoop dat ie blijft, desnoods ten koste van mijn favoriete coureur (Vettel).

      • + 1
      • 16 jul 2020 - 12:25
    • Kijk ook even naar heel vorig seizoen. Het verschil is juist enorm.. en dat verschil wordt alleen maar groter als je er een Vettel tegenover zet.

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 13:29
    • Ja lekker. Stroll is er een aantal keer lelijk afgerost, o.a. door Vettel en Norris. Plus wat materiaalpech, terwijl Perez in de tweede helft elke keer ongehinderd de punten in kon rijden. Dan krijg je wel een verschil.

      Perez is beter dan Stroll maar niet zoveel als de punten suggereren.
      Verstappen was in 2015 ook beter dan Sainz, het puntenverschil was even groot als nu Peresz en Stroll. Dat maakte van Sainz nog geen slechte coureur toch?

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 13:55
    • Klopt Damon: Perez is niet goed genoeg voor wat er met het materiaal mogelijk is.

      Desondanks is hij wel de betere teamgenoot voor Vettel.

      Aan Stroll zal Vettel net zo min hebben als Max aan Albon heeft. Perez zou naast Vettel ook nog wat groeipotentieel kunnen hebben die bij Stroll....

      Nah jah, je begrijpt vast wat ik zeggen wil.

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 15:25
    • gp

      Posts: 4.216

      Vorig jaar zag ik een Stroll die het slechter deed dan Perez in de kwali maar tijdens de race altijd sterk terugkwam en het meestal beter deed dan Perez. Zo slecht is die gast niet en vorige week gaf hij een lesje regenrijden aan Perez.

      • + 2
      • 16 jul 2020 - 20:20
  • masf1

    Posts: 7.049

    Wat zou Ralf vinden van neefje Mick?

    • + 1
    • 16 jul 2020 - 11:08
    • Kubica

      Posts: 3.946

      daar ben ik ook benieuwd naar ja ... Maar mss concentreert Ralf zich desgevraagd alleen op de F1 .....

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 11:12
    • Ralf mickt voorlopig op andere coureurs

      • + 1
      • 16 jul 2020 - 11:31
    • Laat staan van zoon David. Die bakt er echt helemaal niks van in de F3

      • + 2
      • 16 jul 2020 - 11:59
    • Patrace

      Posts: 2.516

      Als Ralf eerlijk is, zal hij moeten toegeven van Mick vooralsnog niet goed genoeg is om de stap naar de F1 te maken. En dat zie ik eerlijk gezegd dit jaar ook niet meer veranderen, gezien het competitieve veld in de F2. Kortom, normaliter gaat Mick het niet tot de F1 schoppen op basis van kwaliteit. Maar ja, soms gelden andere redenen...

      • + 2
      • 16 jul 2020 - 12:07
  • Ralf moet zich niet bemoeien met mijn favoriete coureur, mij aangedragen door 'n kenner der F1.

    • + 0
    • 16 jul 2020 - 11:19
  • Ze hoeven Lance toch niet uit het team te gooien?
    Hij zou prima fungeren als reserve rijder.
    Zaak opgelost,soms is het allemaal niet zo moeilijk..

    • + 0
    • 16 jul 2020 - 11:27
    • Je kunt 'n coureur met de kwaliteiten die Lance heeft toch niet op de reservebank zetten? Nee Pier, hier sla je de plank compleet mis.
      Mss te vroeg aan de Martini?

      • + 1
      • 16 jul 2020 - 11:41
    • Snork

      Posts: 10.606

      Lance heeft mega-kwaliteiten, handjes af van Lance.

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 15:00
    • Ja sorry,heb net nog ff een paar race's terug gekeken en het is gewoon een reïncarnatie van Senna.
      Ik ga hem nu de de Canadese Senna noemen....

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 18:08
    • Snork

      Posts: 10.606

      Zo is het Pierluigi. Mijn vrouw wilde een poster ophangen in de kamer. Was ik tegen. Alleen als we Lance mooi inlijsten, minder verdient die jongen niet. Hardwerkend, echt een jongen van de straat, moest met niks beginnen. Het is wat.

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 18:40
    • Idd. @Snork,Lance was gewoon een straatschoffie en heeft zich helemaal opgewerkt tot F1 coureur.
      Zo zie je maar weer dat je met hard werken,talent en geloven in jezelf heel ver kan komen in het leven...

      • + 1
      • 16 jul 2020 - 19:02
  • TimBooW

    Posts: 45

    Stroll naar Haas met wat extra financiën zodat dat team ook wat meer zekerheid heeft voor de toekomst. Opgelost!

    • + 1
    • 16 jul 2020 - 11:38
  • MisterED

    Posts: 240

    Dus Stroll senior gaat Junior uit het team gooien............. Dan ben je wel heel naïef als je dat denkt!

    • + 0
    • 16 jul 2020 - 11:49
    • kortvdl

      Posts: 1.051

      Als jij denkt dat heel Racing Point en Aston Martin door alleen stroll sr. gekocht is..... Dan ben je wel heel naïef als je dat denkt!

      • + 1
      • 16 jul 2020 - 12:13
    • MisterED

      Posts: 240

      Allemaal vriendjes en zakenpartners met belangen.

      • + 1
      • 16 jul 2020 - 12:21
    • Pa Stroll heeft de macht binnen het team en de grootste reden dat hij dit allemaal doet is om zijn zoon. Dus NEE, alhoewel iedereen het de meest juiste keuze zou vinden, ontslaat pa echt zijn zoontje niet. En een paar miljoen om Perez uit te kopen os kleingeld voor hem. En die sponsoren? Met Aston Martin als eerste klas merk en een top coureur als Vettel ín de wagen + de miljoenen van Stroll sr. die gaan zorgen voor constante verbeteringen en innovaties en de beste motor van Mercedes en de samenwerking met hun zullen ze geen moeite hebben om die te vinden.

      • + 1
      • 16 jul 2020 - 19:59
  • StevenQ

    Posts: 6.871

    Als ik Ralf was zou ik David vertellen dat hij wat harder moet gaan rijden in de F3, want dat lijkt tot nu toe nergens naar, Stroll deed het een stuk beter in de F3.

    • + 1
    • 16 jul 2020 - 11:49
  • Stroll is knettergek als hij het contract van Perez afkoopt, hij kan beter een grasmaaiertje voor zijn zoon kopen om thuis mee te spelen.

    • + 1
    • 16 jul 2020 - 11:50
    • John6

      Posts: 5.167

      Of een baantje op dat jacht van de Fam Stroll, hij kan veel doen als het maar ver weg is van het circuit.

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 12:18
  • vPutten

    Posts: 1.612

    Ik zie meneer Lance Stroll voorlopig nog wel rondrijden in die rose bolide.
    Ben trouwens wel benieuwt naar de mening van Ralf over zijn eigen zoontje en zijn neefje, voorlopig tonen die knapen nog niet het megetalent waardop lijkt dat ze het beter gaan doen dan Lance Stroll.

    • + 0
    • 16 jul 2020 - 11:53
  • Leo

    Posts: 136

    Wat interesseert het mij nou wat die Ralf uitbraakt. Stroll heeft al eens op het podium gestaan. Perez heeft veel geld, is iets beter, maar is geen zoon van de eigenaar van het team. Als het team moet gaan betalen, ligt Perez er uit. Ze moeten het gewoon zo houden, als ik Vettel was, zou ik er mee stoppen. Jammer, ben een fan van Seb, zeker als persoonlijkheid. Maar de laatste jaren maakt hij alleen maar fouten.

    • + 0
    • 16 jul 2020 - 12:13
  • Ralf heeft de media ontdekt volgens mij. Weet niet hoe veel Lance heeft te zeggen bij Aston Martin. Maar lijkt me toch ook niet dat hij zijn zoon kan blijven houden omdat het zijn zoon. Dat zou deze zakenman ook begrijpen.

    • + 0
    • 16 jul 2020 - 12:19
  • Ralf heeft makkelijk lullen. Als hij teambaas was en zijn zoon reed voor dat team dan knikker je hem er ook niet zomaar uit. Stroll zit voorlopig prima bij dat team

    • + 0
    • 16 jul 2020 - 13:16
  • ringo

    Posts: 3.358

    Is villeneuve met pensioen ? :)

    • + 0
    • 16 jul 2020 - 13:21
  • ja duh

    • + 0
    • 16 jul 2020 - 18:53

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 122
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit