user icon

Video: De meeste coureurs knielen om racisme tegen te gaan

  • Gepubliceerd op 05 jul 2020 14:56
  • comments 33
  • Door: Brick van Boxtel

Lewis Hamilton zou in de driver meeting het mes op de keel hebben gezet van zijn collega's en gevraagd hebben te knielen. Vijf coureurs willen dat niet doen, waaronder Leclerc,Verstappen en Raikkonen.

Replay 2020-07-05 14-54-18

Watch "Replay 2020-07-05 14-54-18" on Streamable.

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Wanneer kunnen we weer even normaal doen met ze allen? Soms lijkt het wel een slechte film waar ik in beland ben...

    • + 14
    • 5 jul 2020 - 15:00
  • Ik had ook niet geknield. En al helemaal niet omdat Hamilton er zo'n bombarie over maakte.

    • + 9
    • 5 jul 2020 - 15:00
  • Karlos

    Posts: 55

    Het slaat allemaal wel een beetje door, alsof knielen helpt...mooi gebaar hoor, en iedereen moet weten of ze daar wel of niet aan meedoen. Je moet racisten en racisme aanpakken en niet iedereen een schuldgevoel proberen op te zadelen.

    Laten we niet vergeten dat grote slavenhandelaren zelf ook zwart waren!

    Maar goed, blij dat we weer kunnen gaan racen...kan het eindelijk hierover gaan! We kijken naar de F1....laten we blij zijn dat het weer begint!

    • + 3
    • 5 jul 2020 - 15:00
    • gabini

      Posts: 808

      @Karlos verdiep je eens in waarom de zwarte stammen mensen van andere stammen verkochten, voordat je dat argument aanhalt.

      Google eens hoe de Europeanen gewapend met geweren en kanonnen het oude Romeinse tactiek “Divide et Empera” gebruikten waardoor de stammen uit angst voor het lot van hun eigen mensen op andere stammen gingen jagen.

      Ik wil het hier ook niet over hebben en liever op racen en leuke dingen, maar dit bewijst weer hoe weinig kennis mensen hebben over de geschiedenis en alles zomaar vanzelfsprekend vinden.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 23:16
    • Gabini jouw argumenten spreekt zwarte mensen niet opeens vrij van medeplichtigheid aan slavenhandel.
      Daarnaast heb ik mij ook erin verdiept en ook zonder blanke aanwezigheid waren er stammenoorlogen en slavenhandelaren.

      Enige waar je de blanken van zou kunnen beschuldigen is dat ze er het meest aan verdiend hebben.

      • + 1
      • 6 jul 2020 - 08:44
    • gabini

      Posts: 808

      Het hoeft niemand vrij te pleiten, het legt wel uit waarom het gebeurde.
      Overigens gaat het over racisme en niet over slavernij, maar ook dat heb je kennelijk nog niet door.

      • + 0
      • 6 jul 2020 - 09:11
    • gabini

      Posts: 808

      “ Enige waar je de blanken van zou kunnen beschuldigen is dat ze er het meest aan verdiend hebben. ”

      Je kunt de witte Europeanen wel degelijk van veel meer beschuldigen, het leed het veroorzaken van verdeeldheid, onmenselijkheid en ga maar door.

      Je maakt het jezelf wel heel makkelijk zo.

      • + 0
      • 6 jul 2020 - 09:36
    • De verdeel en heers tactiek is iets van alledag en ook precies de reden waarom het racismeonderwerp nu in deze tijd op de kalender staat en BLM en Antifa nu vrij spel krijgen om chaos en verdeeldheid te creëren.

      • + 0
      • 6 jul 2020 - 12:13
  • Nu is het wel klaar hè met dat gezeik

    • + 7
    • 5 jul 2020 - 15:01
  • Cicero

    Posts: 905

    Het is pittig om je tegen een meerderheid te verzetten.
    Of dit nu is om racisme, of om een rare actie waarin je zwarte levens meer waard vind dan anderen.
    Wat doen pro knielers als hun baas zegt dat een allochtoon geen kans maakt bij een sollicitant?
    Knielen is erg makkelijk, maar als je wacht iets wil veranderen, dan heb je niets aan symboolpolitiek zoals knielen of standbeelden omgooien.
    En nu weer verder over sport!
    Voor politiek zijn andere sites!

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 15:01
  • Ik kijk naar buiten en ik merk het al meteen; echt n stuk minder racisme nou! T heeft gewerkt volgens mij! Nou nog effe mn profielfoto op FB aanpassen en tis volgens mij opgelost.

    • + 1
    • 5 jul 2020 - 15:02
    • waylon

      Posts: 2.268

      Hier ook maar het miezerde en dat scheelt wel:-)

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 17:46
  • En andere blijven staan om rasicme tegen te gaan...

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 15:03
  • ringo

    Posts: 3.431

    zou hem nog 5plaatsen meer naar achteren duwen, geen corona masker :p

    • + 2
    • 5 jul 2020 - 15:04
  • Joeppp

    Posts: 4.658

    Het lekkere van F1 is dat je even niet geconfronteerd wordt met al die demonstratie, corona en ander gezeik. Hou aub dit politieke gedoe dan ook uit de F1. Deze discussies zouden de F1 niet moeten overschaduwen.

    • + 1
    • 5 jul 2020 - 15:04
  • Breaking: Hamilton krijgt 3 plaatsen gridstraf voor het niet ragen van een mondkapje.

    • + 1
    • 5 jul 2020 - 15:09
  • Rimmer

    Posts: 8.744

    Lewis:
    Kimi, Max, Charles, Carlos en Gio I see you!!

    • + 2
    • 5 jul 2020 - 15:09
    • winti

      Posts: 1.362

      Ach ja Alfa en Ferrari zijn tegen een politiek statement en Vettel luistert niet meer naar de baas. Blijft over Max (luistert naar Marko) en Carlos.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 18:35
    • winti

      Posts: 1.362

      Krijgt Sainz dag toch nog betekenis

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 18:57
  • wtf klote F1 TV betaal ik daar een abbo voor. Het werkt GVD Niet ......

    • + 2
    • 5 jul 2020 - 15:18
  • terazino

    Posts: 631

    Goedo te zien dat er toch nog een paar ballen hebben.

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 15:18
  • De daad van knielen gaat racisme niet tegen. Net zoals stille tochten nooit zinloos geweld tegengaan.
    Het is een gebaar om jezelf een goed gevoel te geven, of om je geweten te sussen.

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 15:49
  • F1_1988

    Posts: 30

    Volgens zat er een rassist zonder mondkapje
    met een fout shirt bij.
    Kotsmisselijk word ik van die man. Bah!

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 17:08
    • gabini

      Posts: 808

      En ik van jou!

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 23:21
  • Ferluci

    Posts: 66

    Volgende keer iedereen een komkommer in de kont om voedselverspilling tegen te gaan

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 18:19
  • Ferluci

    Posts: 66

    En waarom??? Omdat ik het zeg

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 18:20
    • gabini

      Posts: 808

      Jij eerst! ;)

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 23:21
  • meister

    Posts: 2.772

    Wat een naar zuur mannetje die Hamilton een beetje eisen dit en dat hij heeft alles aan de Witman te danken, dat vergeet hij maar al te snel.
    Hij zou een beetje nederig moeten zijn.

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 19:38
    • gabini

      Posts: 808

      Kijk en dat is nou het probleem, een witman die denkt dat elke zwarte alles te danken heeft aan een witman en maar nederig moet zijn.

      Mooie woorden van een racist!

      • + 0
      • 6 jul 2020 - 00:03
  • Kan iemand Lewis voorzichtig vertellen dat de reden dat zijn zwarte auto zo glimt is dat er blanke lak op zit.

    • + 1
    • 5 jul 2020 - 21:37
    • gabini

      Posts: 808

      Lachen man......

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 23:21
    • Zwarte verf, blanke lak, balanceert elkaar lekker uit. Kunnen we weer gewoon verder met racen ipv anderen in hokjes stoppen en anderen je mening op te dringen.

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 23:40
    • gabini

      Posts: 808

      Is geen mening of discussie, het is een feit!

      • + 0
      • 6 jul 2020 - 00:05

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar