user icon
user icon

Video: De meeste coureurs knielen om racisme tegen te gaan

  • Gepubliceerd op 05 jul 2020 14:56
  • comments 33
  • Door: Brick van Boxtel

Lewis Hamilton zou in de driver meeting het mes op de keel hebben gezet van zijn collega's en gevraagd hebben te knielen. Vijf coureurs willen dat niet doen, waaronder Leclerc,Verstappen en Raikkonen.

Replay 2020-07-05 14-54-18

Watch "Replay 2020-07-05 14-54-18" on Streamable.

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Wanneer kunnen we weer even normaal doen met ze allen? Soms lijkt het wel een slechte film waar ik in beland ben...

    • + 14
    • 5 jul 2020 - 15:00
  • Ik had ook niet geknield. En al helemaal niet omdat Hamilton er zo'n bombarie over maakte.

    • + 9
    • 5 jul 2020 - 15:00
  • Karlos

    Posts: 8

    Het slaat allemaal wel een beetje door, alsof knielen helpt...mooi gebaar hoor, en iedereen moet weten of ze daar wel of niet aan meedoen. Je moet racisten en racisme aanpakken en niet iedereen een schuldgevoel proberen op te zadelen.

    Laten we niet vergeten dat grote slavenhandelaren zelf ook zwart waren!

    Maar goed, blij dat we weer kunnen gaan racen...kan het eindelijk hierover gaan! We kijken naar de F1....laten we blij zijn dat het weer begint!

    • + 3
    • 5 jul 2020 - 15:00
    • gabini

      Posts: 772

      @Karlos verdiep je eens in waarom de zwarte stammen mensen van andere stammen verkochten, voordat je dat argument aanhalt.

      Google eens hoe de Europeanen gewapend met geweren en kanonnen het oude Romeinse tactiek “Divide et Empera” gebruikten waardoor de stammen uit angst voor het lot van hun eigen mensen op andere stammen gingen jagen.

      Ik wil het hier ook niet over hebben en liever op racen en leuke dingen, maar dit bewijst weer hoe weinig kennis mensen hebben over de geschiedenis en alles zomaar vanzelfsprekend vinden.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 23:16
    • Gabini jouw argumenten spreekt zwarte mensen niet opeens vrij van medeplichtigheid aan slavenhandel.
      Daarnaast heb ik mij ook erin verdiept en ook zonder blanke aanwezigheid waren er stammenoorlogen en slavenhandelaren.

      Enige waar je de blanken van zou kunnen beschuldigen is dat ze er het meest aan verdiend hebben.

      • + 1
      • 6 jul 2020 - 08:44
    • gabini

      Posts: 772

      Het hoeft niemand vrij te pleiten, het legt wel uit waarom het gebeurde.
      Overigens gaat het over racisme en niet over slavernij, maar ook dat heb je kennelijk nog niet door.

      • + 0
      • 6 jul 2020 - 09:11
    • gabini

      Posts: 772

      “ Enige waar je de blanken van zou kunnen beschuldigen is dat ze er het meest aan verdiend hebben. ”

      Je kunt de witte Europeanen wel degelijk van veel meer beschuldigen, het leed het veroorzaken van verdeeldheid, onmenselijkheid en ga maar door.

      Je maakt het jezelf wel heel makkelijk zo.

      • + 0
      • 6 jul 2020 - 09:36
    • De verdeel en heers tactiek is iets van alledag en ook precies de reden waarom het racismeonderwerp nu in deze tijd op de kalender staat en BLM en Antifa nu vrij spel krijgen om chaos en verdeeldheid te creëren.

      • + 0
      • 6 jul 2020 - 12:13
  • Nu is het wel klaar hè met dat gezeik

    • + 7
    • 5 jul 2020 - 15:01
  • Cicero

    Posts: 739

    Het is pittig om je tegen een meerderheid te verzetten.
    Of dit nu is om racisme, of om een rare actie waarin je zwarte levens meer waard vind dan anderen.
    Wat doen pro knielers als hun baas zegt dat een allochtoon geen kans maakt bij een sollicitant?
    Knielen is erg makkelijk, maar als je wacht iets wil veranderen, dan heb je niets aan symboolpolitiek zoals knielen of standbeelden omgooien.
    En nu weer verder over sport!
    Voor politiek zijn andere sites!

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 15:01
  • Ik kijk naar buiten en ik merk het al meteen; echt n stuk minder racisme nou! T heeft gewerkt volgens mij! Nou nog effe mn profielfoto op FB aanpassen en tis volgens mij opgelost.

    • + 1
    • 5 jul 2020 - 15:02
    • waylon

      Posts: 2.221

      Hier ook maar het miezerde en dat scheelt wel:-)

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 17:46
  • En andere blijven staan om rasicme tegen te gaan...

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 15:03
  • ringo

    Posts: 3.142

    zou hem nog 5plaatsen meer naar achteren duwen, geen corona masker :p

    • + 2
    • 5 jul 2020 - 15:04
  • Joeppp

    Posts: 2.960

    Het lekkere van F1 is dat je even niet geconfronteerd wordt met al die demonstratie, corona en ander gezeik. Hou aub dit politieke gedoe dan ook uit de F1. Deze discussies zouden de F1 niet moeten overschaduwen.

    • + 1
    • 5 jul 2020 - 15:04
  • Breaking: Hamilton krijgt 3 plaatsen gridstraf voor het niet ragen van een mondkapje.

    • + 1
    • 5 jul 2020 - 15:09
  • Rimmer

    Posts: 7.605

    Lewis:
    Kimi, Max, Charles, Carlos en Gio I see you!!

    • + 2
    • 5 jul 2020 - 15:09
    • winti

      Posts: 1.232

      Ach ja Alfa en Ferrari zijn tegen een politiek statement en Vettel luistert niet meer naar de baas. Blijft over Max (luistert naar Marko) en Carlos.

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 18:35
    • winti

      Posts: 1.232

      Krijgt Sainz dag toch nog betekenis

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 18:57
  • wtf klote F1 TV betaal ik daar een abbo voor. Het werkt GVD Niet ......

    • + 2
    • 5 jul 2020 - 15:18
  • terazino

    Posts: 575

    Goedo te zien dat er toch nog een paar ballen hebben.

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 15:18
  • De daad van knielen gaat racisme niet tegen. Net zoals stille tochten nooit zinloos geweld tegengaan.
    Het is een gebaar om jezelf een goed gevoel te geven, of om je geweten te sussen.

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 15:49
  • F1_1988

    Posts: 29

    Volgens zat er een rassist zonder mondkapje
    met een fout shirt bij.
    Kotsmisselijk word ik van die man. Bah!

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 17:08
    • gabini

      Posts: 772

      En ik van jou!

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 23:21
  • Ferluci

    Posts: 59

    Volgende keer iedereen een komkommer in de kont om voedselverspilling tegen te gaan

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 18:19
  • Ferluci

    Posts: 59

    En waarom??? Omdat ik het zeg

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 18:20
    • gabini

      Posts: 772

      Jij eerst! ;)

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 23:21
  • meister

    Posts: 2.424

    Wat een naar zuur mannetje die Hamilton een beetje eisen dit en dat hij heeft alles aan de Witman te danken, dat vergeet hij maar al te snel.
    Hij zou een beetje nederig moeten zijn.

    • + 0
    • 5 jul 2020 - 19:38
    • gabini

      Posts: 772

      Kijk en dat is nou het probleem, een witman die denkt dat elke zwarte alles te danken heeft aan een witman en maar nederig moet zijn.

      Mooie woorden van een racist!

      • + 0
      • 6 jul 2020 - 00:03
  • Kan iemand Lewis voorzichtig vertellen dat de reden dat zijn zwarte auto zo glimt is dat er blanke lak op zit.

    • + 1
    • 5 jul 2020 - 21:37
    • gabini

      Posts: 772

      Lachen man......

      • + 0
      • 5 jul 2020 - 23:21
    • Zwarte verf, blanke lak, balanceert elkaar lekker uit. Kunnen we weer gewoon verder met racen ipv anderen in hokjes stoppen en anderen je mening op te dringen.

      • + 1
      • 5 jul 2020 - 23:40
    • gabini

      Posts: 772

      Is geen mening of discussie, het is een feit!

      • + 0
      • 6 jul 2020 - 00:05

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar