user icon

Antonio Giovinazzi: "Ik moet dit jaar Kimi Raikkonen gaan verslaan"

  • Gepubliceerd op 01 jul 2020 14:27
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Antonio Giovinazzi heeft aangegeven dat zijn Formule 1-carrière eerder afgelopen kan zijn dan verwacht als het hem niet lukt om zijn beroemde teamgenoot Kimi Raikkonen, te verslaan. Met de steun van Ferrari voltooide de 26-jarige Italiaan zijn eerste volledige seizoen in 2019 bij Alfa Romeo, maar hij geeft toe dat hij dit jaar zijn prestaties moet verbeteren.

Afgelopen jaar scoorde de Giovinazzi slechts 14 punten tegenover de 43 punten die Kimi Raikkonen wist te scoren. De Italiaan moet beter gaan presteren en de wereldkampioen van 2007 verslaan, zo zegt hij zelf in gesprek met Blick: "Als ik mijn dromen waar wil maken moet ik dit jaar Kimi Raikkonen verslaan."

Schumacher vervangt Giovinazzi

Als Giovinazzi in 2020 een moeizame start maakt, denkt voormalig F1-coureur Nick Heidfeld dat hij zelfs lang voor het einde van het seizoen kan worden vervangen door de zoon van de grootste wereldkampioen in de F1.

"Ik denk dat Mick Schumacher een goede kans heeft om in de Alfa te stappen. Niet alleen tijdens een vrijdagtraining, maar ook in de races."

Achter Giovinazzi is Formule 2-coureur Schumacher de volgende in de rij van de Ferrari-opleiding. Heidfeld: "Giovinazzi kan in de problemen komen als hij in de schaduw van Raikkonen staat, zoals begin vorig seizoen. Mick kan een Formule 1-auto besturen en hij kan eerder zijn kans krijgen dan veel mensen denken."

Moondust

Posts: 701

Ik geef Gio weinig kans. Ook het feit dat hij zich met een dergelijke uitspraak afhankelijk opstelt van een ander spreekt boekdelen over zijn eigen zelfvertrouwen. Ik heb Max nooit dat soort dingen horen zeggen. Die gaat altijd uit van zijn eigen kracht en vergelijkt zichzelf nooit met anderen.

  • 3
  • 1 jul 2020 - 14:51

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Vorig jaar eigenlijk ook al hoor Gio

    • + 1
    • 1 jul 2020 - 14:44
    • wibi

      Posts: 4.519

      Klopt Sjaak.... en zal dus ook niet gebeuren:-)

      • + 0
      • 1 jul 2020 - 17:05
    • Dat verwacht ik ook Soerjadi ?

      • + 1
      • 1 jul 2020 - 17:08
    • wibi

      Posts: 4.519

      Wat een humor!.. hoe kom je erop? Net als mijn 'Sjaak'?

      • + 0
      • 1 jul 2020 - 21:25
  • Snork

    Posts: 17.160

    Dat lukt Gio alleen als Kimi tijdens het racen wodka in zijn bidon heeft zitten. En dan nog.

    • + 2
    • 1 jul 2020 - 14:45
    • En denk juist dat als er géén wodka bij Kimi in zijn bidon zit dat Gio misschien een klein beetje kans maakt....

      • + 2
      • 1 jul 2020 - 14:52
  • Moondust

    Posts: 701

    Ik geef Gio weinig kans. Ook het feit dat hij zich met een dergelijke uitspraak afhankelijk opstelt van een ander spreekt boekdelen over zijn eigen zelfvertrouwen. Ik heb Max nooit dat soort dingen horen zeggen. Die gaat altijd uit van zijn eigen kracht en vergelijkt zichzelf nooit met anderen.

    • + 3
    • 1 jul 2020 - 14:51
    • walteij

      Posts: 1.870

      Ik geef Gio ook weinig kans, maar hij heeft zeker wel gelijk.
      Om zijn stoeltje in de F1 te behouden, zal hij Kimi wel moeten verslaan. Kimi is veruit de oudste coureur in het veld en is nog aan het racen in de F1 omdat hij het leuk vindt.
      Als Gio Kimi weet te verslaan is dit jaar het laatste jaar voor Kimi, als het Gio niet lukt, zwaaien we Gio uit aan het einde van het seizoen.

      • + 0
      • 1 jul 2020 - 15:02
    • Gio is ook kansloos. Valt ook niet mee hoor om het op te nemen tegen Kimi. Die is toch wel zo ongeloofelijk getalenteerd dat hij met de besten mee kan zonder enige extra inzet

      • + 0
      • 1 jul 2020 - 15:07
    • Met alle respect maar Kimi is nu 40 of 41 geloof ik... dat is niet meer de Kimi van pakweg 2001 t/m 2009. Kimi werd door Alonso gewoon opgerold en ook Vettel was duidelijk de betere. Iemand met een beetje talent hoort het Kimi nu gewoon lastig te maken en Gio kan dat niet.
      Het erge van dat alles (het feit dat Gio snelheid mist) is dus ook nog eens dat Gio veel te veel onnodige fouten maakt.

      • + 0
      • 1 jul 2020 - 15:29
  • John6

    Posts: 7.154

    Het zit gewoon in de planning dat Carlos later het veld moet ruimen bij Ferrari, hij is er nog niet eens, maar Mick zal daar moeten komen. de invloed van zijn manager en de Fam Todt, maar Mick zal toch wel iets moeten laten zien. maar dit is zeer zeker wel het plan voor later.

    • + 1
    • 1 jul 2020 - 15:03
  • Renzo4000

    Posts: 97

    Ik denk het niet Gio ....

    • + 0
    • 1 jul 2020 - 15:33
  • I wish you the very best of luck!!

    • + 0
    • 1 jul 2020 - 16:31
  • Kampsie

    Posts: 529

    Aardige gozer, maar Kimi is echt over zijn top, die had Gio vorig jaar al moeten verslaan. Sorry maar je hebt het niet in je Gio. Mick Schumacher zie ik persoonlijk ook helemaal niet zitten. Heeft gewoon het rauwe talent niet en heb bij Mick een beetje het Stroll idee, door geld erg ver komen en ook best kunnen sturen, maar niet geschikt voor de top.

    • + 0
    • 1 jul 2020 - 17:06
  • Arie54

    Posts: 4.900

    Tja, dat moest je vorig jaar al. Je hebt niets te zoeken in de F1, dat is de realiteit.

    • + 0
    • 1 jul 2020 - 17:58
  • jd2000

    Posts: 6.024

    Ik hoop dat Gio Kimi op z'n kloten gaat geven. Vind het nog steeds een toffe gast maar hij heeft niets meer in de F1 te zoeken. Het is inderdaad duidelijk dat hij voor zichzelf rijdt. Zonder enige bezieling rijgt hij iedere wedstrijd de rondjes aan elkaar.

    • + 0
    • 1 jul 2020 - 18:04
  • BMW E30

    Posts: 764

    Maar als Kimi na dit seizoen stopt (want zijn contract loopt af dacht ik) dan moet Alfa twee stoeltjes invullen. Dan kan het zijn dat Gio een jaartje moet aanblijven zodat een ander talent naast hem vast kan wennen.

    • + 0
    • 1 jul 2020 - 18:49
  • Is het zo vanzelfsprekend dat Mick voldoende punten voor een superlicentie verdient dit jaar?

    • + 0
    • 1 jul 2020 - 19:43
    • "Currently, Schumacher has more than the 40 points he needs for a super license. But RTL says 20 of those points expire this year. It means Schumacher needs to score 10 super license points this year in Formula 2, which would mean at least a sixth place overall in the championship"

      • + 0
      • 1 jul 2020 - 20:05
    • Top 6 kan mogelijk zijn maar maar op dit moment, is het F1 seizoen langer dan het F1 seizoen.

      • + 0
      • 1 jul 2020 - 20:15
    • F2 langer dan F1....

      • + 0
      • 1 jul 2020 - 20:16
  • sailor

    Posts: 11.131

    Kimi is door zijn hoge leeftijd al een tijdje geen absolute top meer , dus het is voor Gio een vereiste dat hij Kimi verslaat , het hoeft niet met royale cijfers te zijn , maar nipt is al voldoende

    • + 0
    • 1 jul 2020 - 22:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race

    16:00 - 18:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    16:00 - 18:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    16:00 - 18:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    16:00 - 18:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Ga jij een Grand Prix bezoeken in 2023?

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 21
  • Podiums 0
  • Grand Prix 62
  • Land IT
  • Geb. datum 14 dec 1993 (29)
  • Geb. plaats Martina Franca, IT
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,83 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2023

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
3 - 5 maa
Bahrein
17 - 19 maa
Saoedi-Arabië
31 - 2 apr
Australië
28 - 30 apr
Azerbeidzjan
5 - 7 mei
Verenigde Staten van Amerika
19 - 21 mei
Italië
26 - 28 mei
Monaco
2 - 4 jun
Spanje
16 - 18 jun
Canada
30 - 2 jul
Oostenrijk
7 - 9 jul
Groot Brittannië
21 - 23 jul
Hongarije
28 - 30 jul
België
25 - 27 aug
Nederland
1 - 3 sep
Italië
15 - 17 sep
Singapore
22 - 24 sep
Japan
20 - 22 okt
Verenigde Staten van Amerika
27 - 29 okt
Mexico (land)
3 - 5 nov
Brazilië
17 - 19 nov
Verenigde Staten van Amerika
24 - 26 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2023

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 maa
17 - 19 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
31 - 2 apr
Australië Albert Park
28 - 30 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
5 - 7 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
19 - 21 mei
26 - 28 mei
Monaco Monte Carlo
2 - 4 jun
16 - 18 jun
30 - 2 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
7 - 9 jul
Groot Brittannië Silverstone
21 - 23 jul
Hongarije Hungaroring
28 - 30 jul
25 - 27 aug
Nederland Circuit Zandvoort
1 - 3 sep
Italië Monza
15 - 17 sep
22 - 24 sep
20 - 22 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
27 - 29 okt
3 - 5 nov
Brazilië Interlagos
17 - 19 nov
Verenigde Staten van Amerika Las Vegas Street Circuit