user icon
user icon

Charles Leclerc maakt mensen in Maranello wakker met demonstratie

  • Gepubliceerd op 18 jun 2020 14:34
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Charles Leclerc heeft vanochtend met zijn Ferrari van dit seizoen door de straten van Maranello gereden. De verwachting is dat hij vandaag of morgen tevens zal testen in een Ferrari uit 2018 op Fiorano. De laatste keer dat Leclerc en teamgenoot Sebastian Vettel in een F1-wagen hebben gereden was op 28 februari tijdens de wintertest in Barcelona.

Het F1-seizoen werd opgeschort voordat de vrije training in Australië zelfs was begonnen vanwege de escalatie van de coronavirus. Nu het seizoen begin juli in Oostenrijk begint, hebben teams echter geprobeerd te regelen om hun coureurs weer achter het stuur te krijgen en te wennen aan de nieuwe veiligheidsprotocollen van de F1 die in acht moeten worden genomen tijdens het besturen van de auto's en het werken in de pitboxen.

Leclerc reed de Ferrari van 2020 de Maranello-fabriek uit en op weg naar de Fiorano-testbaan op donderdagochtend, en werd de eerste coureur 'van de moderne tijd' die met een F1-auto in de straten van Maranello reed.

Geen ochtendmens

Na afloop zei Leclerc over de demonstratie: "Normaal gesproken sta ik niet graag vroeg op, maar vanmorgen was daar een goede reden voor. Misschien werden er wel een paar mensen wakker van, maar het was geweldig om met de SF1000 door de straten van Maranello te rijden."

"Het was spannend om vandaag weer in de auto te stappen, vooral op zo'n speciale route. Terug in de cockpit voelde als thuiskomen. Het leek een leuke manier om te zeggen dat we klaar zijn om weer te kunnen racen op het circuit. Ik kan niet wachten om de SF1000 in Oostenrijk te besturen."

 

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 7.891

    Iemand enig idee van zijn rondetijden?
    Op welke compound en hoeveel brandstof had hij aan boord?

    • + 2
    • 18 jun 2020 - 14:37
    • en weet iemand waar ik een lijst kan vinden van alle sectortijden welke Charles door de straten van Maranello liet noteren

      • + 2
      • 18 jun 2020 - 14:52
    • Rondetijden zijn nog niet bekend.
      Het team heeft wel laten weten dat leclerc de sessie als snelste afsloot en de meeste kilometers heeft gemaakt van alle deelnemers.

      • + 2
      • 18 jun 2020 - 14:54
    • Heb je toch mis. Hij heeft de langzaamste tijd en de minste kilometers van alle deelnemers genoteerd. Die tijd kon hij overigens niets aan doen, als brave weggebruiker hield hij zich natuurlijk aan de maximum snelheid in de bebouwde kom. En die kilometers kon hij ook niets aan doen, vanwege de budgetlimiet kreeg hij maar een beperkte hoeveelheid brandstof mee.

      • + 1
      • 18 jun 2020 - 15:07
    • @skibeest bron?

      • + 0
      • 18 jun 2020 - 15:10
    • Deductie

      • + 0
      • 18 jun 2020 - 15:59
    • Zo had ik het nog niet bekeken. Goed punt.

      • + 0
      • 18 jun 2020 - 16:15
    • Snork

      Posts: 7.891

      Zou Mercedes met DAS sneller zijn geweest in de straten van Maranello? Of doet het vermeende kabeltje hen hier de DAS om?

      Bwoah, slecht, slecht, heel slecht.

      • + 0
      • 18 jun 2020 - 16:19
    • DAS een goeie vraag

      • + 0
      • 18 jun 2020 - 16:20
  • Snork

    Posts: 7.891

    Ferrari F1 in de straten van Maranello. Ik hoor het Olav Mol al weer roepen: Sodeknetters, straatfeest, toedels!

    • + 0
    • 18 jun 2020 - 16:20
  • Hopelijk helemaal niets!!! voor deze cheaters

    • + 0
    • 18 jun 2020 - 16:43
    • hoorde ik daar nou een kip kotsen

      • + 6
      • 18 jun 2020 - 16:57
    • Is Calimero een kip?

      • + 0
      • 18 jun 2020 - 19:04
    • Ah we hebben er weer een kanspareltje bij! Van harte welkom Ribeyesteak. Vraag: waarom geen cote de boeuf?

      • + 0
      • 19 jun 2020 - 15:14
    • Ik zie in je reacties dat je nogal fan bent van het uitroepteken. 1 tip: gebruik het niet te veel, want dan verliest het zijn waarde!!!!!! Zou zonde zijn als dat zou afleiden van het inhoudelijke punt dat je hier probeert te maken.

      • + 0
      • 19 jun 2020 - 15:16
  • sailor

    Posts: 9.528

    Beetje als Button door Roggel , wat heel leuk was

    • + 0
    • 18 jun 2020 - 18:28
  • Prachtig toch, zoiets. Dat je met zo'n ding gewoon de fabriek uitrijdt en de stad doorbanjert naar het circuit. En niemand zegt daar iets van, ze vinden het allemaal schitterend. Passie voor de sport en hun Ferrari.

    • + 0
    • 18 jun 2020 - 20:58
  • Ben benieuwd of hij geflitst was. Zo te zien mag je in Maranello rijden zonder kenteken.

    • + 0
    • 19 jun 2020 - 08:14

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Bespreken Max Verstappen en teamlid in dit filmpje de intro van DAS?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.377
  • Podiums 54
  • Grand Prix 107
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar