user icon

Beat Zehnder: "Kimi Raikkonen leest contracten nooit door"

  • Gepubliceerd op 04 jun 2020 09:27
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Kimi Raikkonen stapte eind 2018 over van Ferrari naar Alfa Romeo, waar hij de plaats innam van Charles Leclerc die de omgekeerde weg bewandelde. Raikkonen is ook dit seizoen weer actief in de Formule 1, maar hoe kwam die beweging destijds tot stand? In 2017 werden de eerste regels al weggegooid en Raikkonen greep dat moment aan toen duidelijk werd dat zijn werk voor Ferrari zou eindigen.

Kimi Raikkonen debuteerde in 2001 bij Sauber dat nu bekend staat als Alfa Romeo. De Fin is dus bekend met de omgeving en de medewerkers, inclusief teammanager Beat Zehnder. Samen met Raikkonen zat hij in een privéjet na de Grand Prix op Silverstone in 2017 toen de toekomst van de Fin werd besproken.

Zehnder vertelde hierover aan motorsport.com: "Ik zei: 'Luister, als je niet meer voor Ferrari wilt rijden of als ze je ontslaan, neem dan alsjeblieft contact met me op. Ik zal het mogelijk maken. We zullen een manier vinden, als je geïnteresseerd bent en je bent gemotiveerd om terug te komen naar Sauber.' We hebben er de afgelopen jaren altijd over gesproken."

Binnen twee uur contract getekend

Vlak voor de Italiaanse Grand Prix van 2018 werd Raikkonen geïnformeerd over de keuze van Ferrari voor Charles Leclerc. Dat zette alles in beweging, want toen nam Raikkonen contact op met Zehnder en teambaas Frederic Vasseur, waarna de deal binnen enkele dagen werd afgerond. Het contract zelf was in een mum van tijd klaar. We kunnen echter niet echt over een contract praten.

"We hebben in principe binnen twee uur een contract afgesloten. Wel, een contract, we hebben een overeenkomst gesloten, omdat Kimi geen contracten leest!"

Dat is natuurlijk typisch Raikkonen die niet van de officiële manier van doen houdt.

typisch Kimi, houdt zich niet met geneuzel bezig. kom je bij ons rijden? Ja is goed man, daar drinken we d'r eentje op. En die borrel maakt het officieel, is veel belangrijker dan een krabbeltje op papier

  • 6
  • 4 jun 2020 - 09:32

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Where is the drink? Is it on? It's not in the contract Kimi!

    • + 1
    • 4 jun 2020 - 09:30
    • No contract for Kimi. You will have no contract.

      • + 0
      • 5 jun 2020 - 12:56
  • typisch Kimi, houdt zich niet met geneuzel bezig. kom je bij ons rijden? Ja is goed man, daar drinken we d'r eentje op. En die borrel maakt het officieel, is veel belangrijker dan een krabbeltje op papier

    • + 6
    • 4 jun 2020 - 09:32
    • Snork

      Posts: 16.768

      Bwoah, mompeldemompel, okay...where is the beer?

      • + 2
      • 4 jun 2020 - 12:33
    • Leonhart

      Posts: 299

      Hij zou toch ook de baas van Singha gebeld hebben daarna, of hij ook meekwam naar Alfa? Of hij die borrel en daarna het team wilt sponsoren?

      • + 0
      • 4 jun 2020 - 16:24
  • sailor

    Posts: 11.131

    Dat doen er heel veel niet

    • + 0
    • 4 jun 2020 - 09:35
    • sterker nog, volgens de geruchten kan Max Verstappen amper lezen, teveel met karten bezig geweest vroeger, hij is nog niet verder gekomen dan het aap noot mies plankje

      • + 4
      • 4 jun 2020 - 09:36
    • yorkstar

      Posts: 329

      Het schijnt ook dat dit artikel niet over Max gaat... :-)
      Kimi is een absolute baas en nog steeds een mooie toevoeging aan het huidige veld!

      • + 2
      • 4 jun 2020 - 09:41
    • Ah, Clemenza, nu snap ik waarom Max alweer een tijd vrijgezel is.
      Zijn ex vriendin studeerde in Londen en dat verschil in niveau is
      dan wel heel erg groot. ;-))

      Wat Kimi betreft hoop ik dat hij nog een aantal contracten ongelezen ondertekend.

      • + 2
      • 4 jun 2020 - 10:01
    • ringo

      Posts: 3.586

      je hebt daar managers en advocaten voor, waarom betaal je die dan? :) laat ze werken... 80% van de contracten kom je zelf juridisch toch niet uit of het klopt of niet klopt... je zegt gewoon wat je wilt tegen je manager en die regelt het.

      • + 1
      • 4 jun 2020 - 10:47
    • Dus Pietje, dat meisje met die grote gewichten op borsthoogte is weer uit beeld?

      • + 0
      • 4 jun 2020 - 14:26
    • Volgens mij loop jij achter @Snailer. Jij hebt het over Sinem Temur,
      die sim coureur uit Hasselt, die heeft dat idd, maar na haar en ook
      via haar kreeg hij een relatie met Dilara, die gewoon een heel
      normaal en goed figuur heeft. Die laatste had ik het dus over. ;-))

      • + 0
      • 4 jun 2020 - 17:12
    • Sinem Temur is trouwens ook afgestudeerd in cultuurwetenschappen.
      Max zoekt ze wél uit, haha.

      • + 0
      • 4 jun 2020 - 17:14
  • Fibonacci

    Posts: 671

    En geef de man eens ongelijk. Ik ben Kimi, ik stel karts af op het geluid dat ik hoor. Ik ram die wagen zo hard mogelijk door de bocht. Ik ken geen angst. In mijn vrije tijd drink ik wat sap, luister muziek en leef een simpel leven in Finland. Nu heb ik ook een baby. Hiermee verdien ik tientallen miljoenen. Denk jij dat ik me druk maak over een paar miljoen meer of minder? Where is my drink?

    • + 1
    • 4 jun 2020 - 11:02
    • XaoRalas

      Posts: 533

      Dat doet hij zeker wel. Hij is nog steeds boos over dat hij met 5 miljoen minder weggelopen is bij Lotus dan ze overeengekomen waren.

      • + 0
      • 4 jun 2020 - 11:35
    • Joeppp

      Posts: 6.051

      Tientallen miljoenen verdienen met een baby klinkt dubieus.

      • + 2
      • 4 jun 2020 - 11:37
  • Snork

    Posts: 16.768

    Maar er is zeker wel een contract. Daar zorgt zijn manager wel voor. Als je iets overeenkomt wat vele miljoenen behelst, dan leg je de afspraken wel vast. Ik kan mij voorstellen bijvoorbeeld dat ze heel specifiek zijn over km-vergoeding, vakantiedagen, 13e maand en ADV-ouwelullendagen. En niet te vergeten, de fiets van de zaak regeling, koffiegeld, bijdrage personeelsvereniging en eigen bijdrage van de auto van de zaak.

    • + 2
    • 4 jun 2020 - 12:32
  • Wat gekrabbel op een bierviltje vind Kimi meer dan zat...

    • + 2
    • 4 jun 2020 - 12:44

JP Grand Prix van Japan

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    05:00 - 06:00

    Vrije training 3

    05:00 - 06:00

    Race

    07:00 - 09:00

  • Vrije training 2

    08:00 - 08:30

    Kwalificatie

    08:00 - 09:00

    Snelste ronde

    07:00 - 09:00

JP Grand Prix van Japan

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    05:00 - 06:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    05:00 - 06:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    07:00 - 09:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    08:00 - 08:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    08:00 - 09:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    07:00 - 09:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 849
  • Podiums 26
  • Grand Prix 139
  • Land FI
  • Geb. datum 17 okt 1979 (42)
  • Geb. plaats Espoo, FI
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
Bekijk volledige kalender
show sidebar