user icon
user icon

Martin Brundle: "Red Bull ziet er zeer solide en betrouwbaar uit"

  • Gepubliceerd op 11 maa 2020 15:57
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Martin Brundle is werkt tegenwoordig als analist en commentator voor Sky Sports maar reed van 1984 tot en met 1996 in de Formule 1. De Brit geeft vaak zijn mening en is uitgesproken over diverse zaken. In een vooruitblik op het seizoen dat op het punt van beginnen staat denkt hij dat Mercedes nog altijd favoriet is.

Ferrari speelt verstoppertje?

Het Italiaanse team van Ferrari imponeerde niet tijdens wintertests in Barcelona. Martin Brundle zegt hierover tegen Express Sport: "Ze hebben gezegd dat hun prestaties oprecht waren en dat ze niet aan het sandbaggen waren. Ik weet het Italiaanse woord voor 'sand-bagging' niet, maar ik hoop dat ze dat hebben gedaan tijdens de testsessies in Barcelona, anders ziet het er niet goed uit."

Red Bull RB16 ziet er solide uit

De 60-jarige voormalig F1-coureur is ook van mening dat Red Bull Racing met Max Verstappen de grootste concurrentie is van Mercedes. Hierover zegt hij: "De RB16 van Red Bull ziet er zeer, zeer solide uit. Ze hebben veel continuïteit. Het is bijna plug and play als ze het circuit opgaan, ze gaan de box uit en het loopt meteen goed bij Red Bull. Ze hebben een meedogenloze snelheid en zijn ook nog eens betrouwbaar. Ik denk sowieso dat het veld dit jaar dichter op elkaar zal zitten."

Zandvoort en Mercedes

Tot slot hoopt de Brit, door alle problemen met het coronavirus, dat de races in Vietnam en Zandvoort door zullen gaan. Brundle: "We krijgen twee hele spannende nieuwe races op de F1-kalender. Ik hoop echt dat alles door kan gaan want ik kijk enorm uit naar Zandvoort en Vietnam."

"De wagens zullen daar enorm snel zijn en ik denk dat we flink wat gevechten in het middenveld gaan zien. Ik zie het echter niet gebeuren dat Mercedes snel verslagen wordt. Ik sprak met Lewis Hamilton, Toto Wolff en Valtteri Bottas en ze zijn allemaal erg rustig, vol vertrouwen en relaxed."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Het ding is inderdaad wel constant. Ook wel snel. Maar Zoals hij zelf al zegt: Mercedes zag er nog beter uit. Het lijkt gewoon bijna geen moeite te kosten om in dat ding te rijden. Kan ook aan de baan/setup etc hebben gelegen maar het oogde me vooral achter het stuur veel stabieler.

    • + 0
    • 11 maa 2020 - 16:27
    • sNik85

      Posts: 3

      Ik hoop dat de race dit weekend doorgaat. Dan zien we snel genoeg hoe dichtbij RB zit. Ik hoop dat ze binnen de marge zitten die Max genoemd heeft. Dan kan het een leuk seizoen worden als er niet te veel races uitvallen.

      • + 0
      • 11 maa 2020 - 16:35
    • Misschien is dit wel opgelost met de nieuwe onderdelen in Melbourne. We gaan het zien. Toch denk ik dat Lewis en Mercedes weer kampioen worden.

      • + 0
      • 11 maa 2020 - 16:36
    • Waar ik het meest bang voor ben is dat we zaterdag ochtend allemaal in de live chat zitten met verslagenheid en verbijstering over de 0.7 voorsprong van Mercedes.

      • + 4
      • 11 maa 2020 - 16:50
    • Was het maar zo´n feest. Daar ben je het meest bang voor? Morgen ochtend als er bekend wordt gemaakt dat het hele feestje niet door gaat: Daar ben ik het ´bangst voor´.

      • + 2
      • 11 maa 2020 - 17:56
    • Daar ben ik niet het meest bang voor nee. Er is altijd volgend jaar, de wereld stopt echt niet. Mijn liefde voor de sport is ook niet weg na een jaar geen autosport.

      • + 1
      • 11 maa 2020 - 18:52
    • Ik dus

      Posts: 840

      @Niels race fan , gewoon op de juiste tijd de race van vorig jaar aan zetten in de tvpro app
      Das net echt en zo hoef je niet bang te zijn dat er niks te zien valt...
      Gewoon ff omdenken...probleem opgelost

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 02:51
  • Hagueian

    Posts: 930

    Das is mooi

    • + 0
    • 11 maa 2020 - 16:34
  • Snork

    Posts: 7.023

    Tot op heden is het allemaal gegis en afgaan op wat we denken te zien. VT1 is vrijdag, hopelijk dan eindelijk wat meer duidelijkheid. Ik durf het niet te zeggen nog.

    • + 0
    • 11 maa 2020 - 16:39
  • mordor

    Posts: 960

    Met een beetje mazzel komt Max tot 2 tiende van MB, nadat de discutabele zaken bij die taxies zijn verwijderd. En daarbij wordt het volgens mij niet zo warm in het weekeinde, dus historisch gezien ook in het voordeel van MB. Ik denk zelf dat RP (Perez) wel eens hoge ogen kan gooien met de Vorherjahres wagen

    • + 0
    • 11 maa 2020 - 17:03
  • Rimmer

    Posts: 7.195

    Ferrari was 100% zeker aan het sandbaggen. Maar dat gold voor iedereen.
    Na alle commotie en de brief van Binotto denk ik wel dat het realistisch is om te verwachten dat Ferrari nog net iets tekort komt op Mercedes.
    RBR is goed, snel en betrouwbaar maar ik blijf erbij dat Mercedes met een oude motor in Abu Dhabi weer even haar echte snelheid liet zien zoals die eerste 8 races die ze allemaal wonnen.
    Ik denk dan ook dat RBR enigszins beteuterd uit Australië weggaat en zich afvraagt hoe Mercedes toch weer 4 tiende voor kon liggen.
    Als dat zo is hoop ik dat RBR het seizoen gewoon gelijk opgeeft en volledig met 2021 bezig gaat. De titel in 2020 is alleen een kansje als RBR in Melbourne Mercedes op pure kracht kan verslaan. Zo niet, stoppen en alles op volgend jaar in de hoop dan echt een keer gelijkwaardig te zijn.

    • + 1
    • 11 maa 2020 - 17:54
    • Melbourne is al semi stratencircuit helemaal niet vergelijkbaar met de echte circuits, ik wacht de eerste 5 races wel ff rustig af. Maar dan moeten ze nog wel eerst ff gereden worden natuurlijk ;)

      • + 0
      • 11 maa 2020 - 21:07
  • Racekees

    Posts: 200

    Misschien is Mercedes wel 0.2 sec langzamer dan Red Bull, of nog meer? Kan toch?....

    • + 1
    • 11 maa 2020 - 19:15
  • Supa

    Posts: 1.389

    Martin Brundle says Mercedes look stronger than ever in 2020, and hopes Ferrari are hiding their pace. And Red Bull look solid, very solid.

    • + 0
    • 11 maa 2020 - 19:29
    • So you are spreken engels now he?

      • + 1
      • 11 maa 2020 - 19:48
    • Supa

      Posts: 1.389

      Yes, hoezo?

      • + 0
      • 11 maa 2020 - 19:51
    • roelie77

      Posts: 192

      Ahhh. Now comes the monkey out of the sleeve

      • + 0
      • 11 maa 2020 - 20:06
    • Supa

      Posts: 1.389

      The cat comes out of the bag.

      • + 0
      • 11 maa 2020 - 20:17
    • It shall me a sausage orphans.

      • + 3
      • 11 maa 2020 - 20:48
    • That is another cookie.

      • + 0
      • 11 maa 2020 - 20:53

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender