user icon
user icon

Max Verstappen kan record Vettel afpakken: "Ik geef niets om records"

  • Gepubliceerd op 05 maa 2020 12:16
  • comments 38
  • Door: Rob Veenstra

Max Verstappen heeft dit jaar zijn laatste kans om de jongste wereldkampioen ooit te worden in de Formule 1. Dit record staat nu op naam van Sebastian Vettel, die 23 jaar en 134 dagen oud was toen hij voor het eerst wereldkampioen werd in de F1. Verstappen viert op 30 september van dit jaar zijn 23e verjaardag waardoor hij dit record van de Duitser af kan pakken.

Records zeggen Verstappen niets

Tijdens de testdagen in Barcelona vertelde de Red Bull-coureur onder andere tegenover GPToday.net hierover: "Ik denk er niet te veel over na. Voor mij is het belangrijker dat ik dit seizoen races kan winnen en mee kan doen om het kampioenschap. Als dat betekent dat ik de jongste coureur ben die wereldkampioen is geworden, prima. Over 20 jaar kijk ik niet terug in de tijd naar dat record dat ik de jongste was."

"En wat als het niet gebeurt? Dan heb ik pech. Hopelijk heb ik daarna nog 15 tot 20 jaar om te proberen om kampioenschappen te winnen. Veel mensen zeggen 'Oh jij bent de jongste coureur ooit in de F1'. Ik denk dan altijd, ja leuk maar dat soort records zeggen mij niets."

Max Verstappen heeft al een aantal records op zijn naam staan sinds hij eind in oktober 2014 voor het eerst deelname aan een F1-weekend:

- Jongste coureur F1-coureur tijdens een Grand Prix

- Jongste coureur die start tijdens een F1-race

- Jongste coureur ooit die punten scoort

- Jongste coureur ooit aan de leiding van een F1-race

- Jongste coureur ooit op het podium

- Jongste F1 Grand Prix-winnaar

- Jongste coureur met een snelste ronde tijdens de race

- Jongste coureur die meerdere Grands Prix wint

- Jongste coureur die tweemaal dezelfde Grand Prix wint

- Snelste pitstop ooit in de Formule 1

Reacties (38)

Login om te reageren
  • beerkuh

    Posts: 1.805

    ze vergeten nog wel wat meer "jongste" ooit zaken vrees ik

    • + 0
    • 5 maa 2020 - 12:22
    • RBH2019

      Posts: 1.985

      In ieder geval de jongste met 100 gp's achter z'n naam.

      • + 3
      • 5 maa 2020 - 12:28
    • RBRFIRST

      Posts: 518

      "Snelste pitstop ooit in de Formule 1"?

      Ik denk dat die eer toch echt het team toekomt.

      • + 1
      • 5 maa 2020 - 12:42
    • Max heeft geen records nodig. Records hebben Max nodig.

      • + 3
      • 5 maa 2020 - 12:47
    • Zlatan heeft een account hier zo te zien

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 12:51
    • "Records hebben Max nodig." Voor de Formule Max kijker wel ja.

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 17:50
  • LimboF1

    Posts: 4.209

    Dat roepen ze allemaal, maar geloof er niets van. Als je resultaatgericht bezig bent, dan telt ook dit mee. Want het is toch een mooie prestatie om de jongste wereldkampioen te zijn. De meeste titels te hebben enz enz.

    • + 3
    • 5 maa 2020 - 12:24
    • marcio

      Posts: 2.326

      Helemaal mee eens!

      • + 1
      • 5 maa 2020 - 13:04
    • Ze moeten toch ergens de druk wegnemen.
      Als het erop aan komt, dan zal ook Max wel een verhoogde hartslag hebben.

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 14:46
  • marcio

    Posts: 2.326

    Ik heb al een paar keren gelezen dat zowel Max als Lewis niet om records geven. Ze zullen misschien menen, maar toch heb ik het idee dat ze wel degelijk om dit soort zaken geven en dus niet geheel eerlijk over zijn!

    • + 1
    • 5 maa 2020 - 12:24
    • Ik herinner me die pole position in 2018 en toen pakte Ric hem...... hij was zo boos lol.. maar dat kan ook omdat Ric het overdreven vierde

      • + 3
      • 5 maa 2020 - 12:47
    • omdat hij het hele weekend al de snelste was en vervolgens zijn motor in de kwalificatie een "hiccup" had. en idd, daar komt weer dat overdreven gedoe van RIC er ook nog bovenop.

      • + 2
      • 5 maa 2020 - 13:10
    • Sambalbei

      Posts: 831

      @Messi: Die pole had 0,0 met records te maken, was gewoon omdat het een pole was

      • + 1
      • 5 maa 2020 - 15:00
    • @Sambalbei Hij zou de jongste Pole zitter zijn dus dat is een Record..... en kijk het maar terug

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 17:54
    • Rvb1979

      Posts: 302

      # sambalbei dan was ie jongste polesitter geweest en nu niet dus had weldegelijk met records te maken

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 17:57
  • onetimer

    Posts: 423

    8 is the magic number. Er is maar 1 die telt en dat is die van de meeste kampioenschappen. Liefst met verschillende teams.

    • + 0
    • 5 maa 2020 - 12:26
    • mario

      Posts: 5.989

      Als je doelt op Lewis, dan heeft ie aan de voorwaarden "verschillende teams" in ieder geval voldaan.

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 13:56
  • Jammer. Vettel is een echte 'stats man', dik kan ik altijd wel waarderen. Vaak ging hij in zijn RB tijd nog even voor dr snelste ronde ed... Ik hou ervan. Ik hou zelf ook van stats.

    • + 1
    • 5 maa 2020 - 12:30
    • beerkuh

      Posts: 1.805

      deze reactie kan je op je stats dus weer bijschrijven ;)

      • + 1
      • 5 maa 2020 - 12:31
    • Al sinds 2013 bezig om deze stat op de bouwen ;)

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 18:44
    • Jimi Hendrix:

      Vettel heeft waarschijnlijk ook het record 'meeste crashes met teamgenoot' en 'meeste mislukte inhaalacties' op zijn naam. Wat kan ik me toch ergeren aan de hoeveelheid onnodige fouten die hij maakt!

      • + 0
      • 5 maa 2020 - 23:08
    • Meeste mislukte inhaalacties? Ik weet niet waar mensen altijd vandaan halen dat Seb een slechte inhaler is. Ik heb Vettel toch echt de ziekste inhaal acties en inhaalraces zien doen.

      Achja, stats blijven stats toch.. met bijv. meeste crashes met teamgenoten.. toch weer een extra record op zijn naam..

      • + 0
      • 6 maa 2020 - 08:59
  • Ik ben ook wel van de statistieken. Heel leuk om bij te houden. Maar dat jongste wk winnaar doet me echt helemaal niks. Podiums/Overwinningen/Titels vind ik veel belangrijker. Hoe oud je ook bent.

    Het is maar 1 lullig recordje, Beetje hetzelfde als dat jongste GP winnaar. daar dacht ik echt niet aan op dat moment.

    • + 0
    • 5 maa 2020 - 12:36
  • Er is heel veel aandacht voor MAX overal waar hij komt willen ze wat van hem, hij begint zelfs nu voor het eerst? te klagen over de vele aandacht.

    • + 0
    • 5 maa 2020 - 13:17
  • meister

    Posts: 2.347

    BS kijk hoe zuur Max was na het missen van zijn eerste pole.
    Het doet hem veel heel veel, dat is de reden waarom hij bij RB is gestalt.

    • + 0
    • 5 maa 2020 - 13:28
  • Dat Max er voor heeft gezorgd dat we na 35 jaar weer een F1 race in Nederland krijgen is toch ook een record? ;)

    • + 2
    • 5 maa 2020 - 13:36
  • JV fan

    Posts: 1.921

    Snelste pitstop ooit in de Formule 1 komt niet echt op het conto van Max, meer op de pitcrew..

    • + 0
    • 5 maa 2020 - 13:44
    • Als max niet op precies de juiste plek stilstaat kan het team ook niet optimaal presteren hoor..........

      • + 2
      • 5 maa 2020 - 18:21
    • Klopt, precies hetzelfde team was b.v. bij Albon altijd net ff iets langzamer, het enige verschil is dan de coureur..

      • + 0
      • 6 maa 2020 - 14:59
  • Deze jongen interesseert ook echt helemaal niks eh. De fans, records, poles helemaal niks. En dan zet Netflix hem arrogant neer 🤔

    • + 0
    • 5 maa 2020 - 14:49
    • Hij is gewoon zichzelf. Ja ik weet dat dat ongebruikelijk tegenwoordig.

      • + 3
      • 5 maa 2020 - 15:16
    • marcio

      Posts: 2.326

      Hij doet alsof niets hem interesseert om een imago welke hij zichzelf aangemeten heeft in stand te houden. Dat het hem wel degelijk interesseert wat mensen van hem vinden blijkt wel uit zijn irritaties richting Netflix. Deze maatschappij zou hem verkeerd hebben neergezet. Als het hem niet interesseert wat anderen van hem vinden, dan moet het hem ook niet interesseren hoe Netflix hem neerzet.

      • + 2
      • 5 maa 2020 - 18:23
    • Krijgen we de amateur psycholgen ook weer.

      • + 1
      • 5 maa 2020 - 18:46
  • Trekhaak

    Posts: 208

    Legendarische snotaap ben je .. Go max 2020 !!

    • + 1
    • 5 maa 2020 - 15:27
  • Moulbit

    Posts: 34

    Only driver to be removed from cooldown room... twice!

    • + 5
    • 5 maa 2020 - 17:55
  • Die van jongste wereldkampioen is niet zo interessant.
    Jongste viervoudig wereldkampioen, dat zou wat zijn ;)

    • + 0
    • 6 maa 2020 - 09:18
  • Farsteps

    Posts: 474

    Ik dacht dat Stroll jongste podium had.

    • + 0
    • 6 maa 2020 - 10:32
    • Nee, kwam net 1 race te kort. Had hij in Canada al op het podium gestaan dan was hij nog net de jongste geweest.

      • + 0
      • 6 maa 2020 - 13:19

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar