user icon
user icon

Nico Hulkenberg: "Ik was te gesloten en te verlegen"

  • Gepubliceerd op 03 maa 2020 09:20
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Nico Hulkenberg denkt dat verlegenheid een reden kan zijn waarom zijn Formule 1-carrière op 32-jarige leeftijd voorbij lijkt. Na een decennium in de sport verloor de Duitser zijn stoeltje bij Renault aan het einde van vorig seizoen en hij zegt dat hij niet zeker weet of hij zal kunnen terugkeren.

Bijna Ferrari-coureur

De Hulk kende een bijzonder verloop van zijn F1-carrière. Zo kon hij in 2013 bijna een contract tekenen bij Ferrari: "Helaas is het niet gelukt. Je moet op het juiste moment op de juiste plaats zijn met de juiste mensen. Alles moet gewoon in elkaar passen."

Maar Hulkenberg geeft toe dat hij ook zelf een deel van de schuld verdient voor zijn vastgelopen carrière. "Het zou hebben geholpen als ik meer open en communicatief was geweest. Ik was een beetje te gesloten, bijna verlegen. Misschien kwam dat over als arrogantie, maar dat was het niet."

Minder moeite gedaan

Als voorbeeld zegt hij dat andere coureurs meer moeite hebben gedaan om te netwerken, waaronder het ontmoeten van teambazen buiten het circuit en op zoek naar een politiek voordeel.

"Ik was gewoon te gereserveerd en ik besefte het belang van dit aspect niet. Ik had in het verleden meer in die richting kunnen doen en het zou mijn carrière zeker niet hebben geschaad. Maar ik was een jonge coureur die zich volledig op zijn eigen prestaties concentreerde. Als er iets aan de hand was, zei ik gewoon ' Kan me niet schelen, laat me met rust, ik moet racen'."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Toter Wolf

    Posts: 35

    Had zich meer met zijn vriendin moeten laten zien.

    • + 1
    • 3 maa 2020 - 09:26
  • Sympathieke coureur. Netwerken ligt hen dus niet. Heeft in de F1 wel een lange carriere achter de rug. Miste een paar podia en is net geen Perez die iets beter zijn kansen pakt.

    • + 0
    • 3 maa 2020 - 09:34
  • meister

    Posts: 2.347

    Hij verloor een zekere race win een diverse andere podiums.
    Dat was zijn probleem.

    • + 1
    • 3 maa 2020 - 09:43
  • Rimmer

    Posts: 7.195

    Het zou mij helemaal niks verbazen als hij dit seizoen moet invallen voor een coureur die vanwege het corona virus in quarantaine moet of anderszins afwezig is. Wellicht dat dan een reserverijder hetzelfde lot wacht.
    Dat hele virus kan dan voor Nico een onbedoeld voordeeltje opleveren.
    Hij moet zorgen dat hij fit en Corona vrij blijft en wie weet.

    • + 1
    • 3 maa 2020 - 09:46
    • RBH2019

      Posts: 1.985

      De teams hebben gewoon hun eigen reserve coureurs. Jouw scenario lijkt me net zo waarschijnlijk als het doorgaan van de Chinese GP in april.

      • + 0
      • 3 maa 2020 - 09:59
    • Ik zie het eerder gebeuren dat Red Bull zomaar gaat terugvallen op de ervaring van Hülkenberg, mocht Albon niet de gewenste tweede viool voor Verstappen blijkt te zijn.

      • + 1
      • 3 maa 2020 - 10:02
    • @RBH2019 Dat staat toch duidelijk in z'n reactie wat reserve coureurs betreft.

      • + 0
      • 3 maa 2020 - 10:36
    • Hoe vaak gaan mensen blijven roepen dat gasten als Vettel, Alonso of Hulkenberg in een Red Bull komen?
      Red Bull heeft een bepaalde policy aangaande coureurs en wijkt daar simpelweg niet van af.

      • + 2
      • 3 maa 2020 - 10:59
    • Red Bull heeft nog geen reserve rijder voor beide teams. Haas heeft volgens mij ook een vacature, maar het kan zijn dat die dezelfde gebruiken als Ferrari en Alfa Romeo.

      • + 0
      • 3 maa 2020 - 11:05
    • Pappous

      Posts: 846

      Ik denk nog regelmatig beste Damon Hill, je hebt nu eenmaal lieden die heel lang hun hun eigen logica blijven hangen.

      • + 1
      • 3 maa 2020 - 11:09
    • Mocht albon keihard door de mand vallen dan zou ik niet weten wie je anders naast Max moet zetten. Gasly? Nee. Kvyat? Nee. Niet dat ik denk dat Albon het beroert gaat doen hoor. Maar mocht het wel zo zijn dan is het gewoon een logische keuze om voor Hulk te gaan.

      • + 0
      • 3 maa 2020 - 11:16
    • Mocht Verstappen voor de titel kunnen gaan en Albon niet genoeg backing kan bieden, geloof me; dan stappen ze ook bij Red Bull heel snel van hun geloof af.

      • + 0
      • 3 maa 2020 - 11:24
    • Alsof Hülkenberg dan opeens de oplossing is. Midden in een seizoen in een vreemde wagen stappen is ook niet echt een recept tot succes. En daarbij is Hülkenberg iemand die bewezen heeft te falen zodra er een podium in het verschiet ligt. Dus sorry.... maar midden in een seizoen de Hulk erin gooien is eigenlijk niet bepaalde een verbetering t.o.v. Albon.

      • + 1
      • 3 maa 2020 - 11:48
    • Ik zeg niet dat het dé oplossing is, maar het zou best goed kunnen dat ze op een dergelijke optie gaan terugvallen.

      Je doet zelf altijd alsof je het hebt uitgevonden, maar zo werkt het dus ook niet.

      • + 0
      • 3 maa 2020 - 11:54
    • Sympathieke kerel hoor die Hulk, maar hij liet het altijd liggen wanneer het menens was..

      • + 0
      • 3 maa 2020 - 17:46
  • buiten de race leuke vent..
    tijdens de race veel te lief

    • + 0
    • 3 maa 2020 - 11:07

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 279
  • Podiums 0
  • Grand Prix 102
  • Land DE
  • Geb. datum 19 aug 1987 (32)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender