user icon
user icon

Video: McLaren laat haar nieuwe MCL35 met Renault-motor horen

  • Gepubliceerd op 29 jan 2020 20:12
  • comments 26
  • Door: Brick van Boxtel

Na Ferrari en Mercedes volgt nu ook McLaren met een 'fire-up'. Het team uit Woking maakt voor het laatste jaar gebruik van een Renault-motor, want volgend jaar stapt het team over naar de Mercedes-krachtbron.

McLaren is het derde team dat voor het eerst de nieuwe krachtbron laat draaien. Het team plaatste op YouTube een video van de 'fire-up'. De zogenoemde 'fire-up' is altijd een belangrijk moment voor het team aangezien de auto dan voor het eerst in zijn geheel te bewonderen is: het chassis, de aandrijving, de motor, de versnellingsbak en de overige onderdelen. Over een paar weken zullen de bolides voor het eerst te zien zijn, waarna de eerste tests zullen plaatsvinden in Barcelona.

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Droopy

    Posts: 619

    Applaus voor een Renault motor. Zeker omdat deze heel is gebleven. 😄

    • + 1
    • 29 jan 2020 - 21:38
    • Menig Mclaren medewerker zou een zweetdruppel hebben afgeveegd wegens de spannig: doet ie t wel, doet ie het niet ... Het geluid doet me een beetje denken aan een ouderwetse 500cc tweetakt van Aprillia.

      • + 0
      • 29 jan 2020 - 21:54
    • feuniks

      Posts: 46

      Het voordeel van niet live. Je kunt de eerste vijf takes met een opgeblazen tor gewoon weglaten...

      • + 0
      • 29 jan 2020 - 22:20
    • jarka

      Posts: 1.177

      nou ik weet het zo net nog niet, hij sloeg wel plotseling af toen ze in de toeren gingen

      • + 0
      • 30 jan 2020 - 11:02
    • Grappig dat het McL is en niet Renault zelf die de motor "voor het eerst" starten. Ik heb mijn vingers gekruist dat het een goede motor is en dat McL een goede chassis heeft gebouwd.

      • + 0
      • 30 jan 2020 - 13:52
  • Snork

    Posts: 6.985

    Elk jaar hetzelfde, alle teams starten eind januari de motor. Vroem vroem. Ja, hij doet het. En doorrrr.

    • + 1
    • 29 jan 2020 - 21:42
    • vroem vroem

      toet toet!!

      • + 0
      • 30 jan 2020 - 08:09
    • Nou niet elk jaar hetzelfde. Aantal jaren geleden bracht Mclaren een documentaire uit waarin ze op dezelfde setting als nu de Honda aandraaide en die bleef akelig stil:D

      • + 2
      • 30 jan 2020 - 08:36
    • Snork

      Posts: 6.985

      Ok ok., uitzonderingen daar gelaten BrRacing ;-)

      • + 0
      • 30 jan 2020 - 08:51
    • jarka

      Posts: 1.177

      alsof wij kunnen horen of het de oude of nieuwe motor is

      • + 0
      • 30 jan 2020 - 11:03
  • Klinkt lekker...

    • + 0
    • 29 jan 2020 - 22:42
  • delange

    Posts: 1.132

    Ik vind hem wel ruw klinken eerlijk gezegd.

    • + 0
    • 29 jan 2020 - 22:56
  • Klinkt als 1011 PK. Ik kan er een PK of 10 naast zitten.

    • + 0
    • 29 jan 2020 - 22:56
    • ringo

      Posts: 2.897

      als je vergelijkt met mercedes klinkt dit eerder als een 900pk met een afwijkende software sensor die 1000 franse paarden toont :)

      • + 3
      • 30 jan 2020 - 00:00
  • Klinkt allemaal aardig mak vergeleken met Arrows F1 Engine Test (Minardi) www.youtube.com/watch?v=Q-cbfa62wXo

    • + 2
    • 30 jan 2020 - 00:12
  • rf

    Posts: 283

    Mijn hemel wat een negatievelingen weer zeg. Gaat zeker over Renault....
    Alles onder het mom van een knipoog zeker? Ach, elk geintje heeft een seintje.

    • + 3
    • 30 jan 2020 - 09:56
  • Ik verbaas me wel over het feit dat bijna niemand gehoor bescherming draagt. Verder denk ik dat de Renault echt geen slechte motor is en dat ze mij zeker in het begin van het seizoen hebben verbaasd. Gaande weg bleek de betrouwbaarheid wel wat gebrekkig, maar al met al zijn alle motor leveranciers op de juiste weg.

    Ik denk niet dat McLaren de zelfde sprong voorwaarts kan maken als vorig jaar.

    • + 0
    • 30 jan 2020 - 10:05
    • "Ik denk niet dat McLaren de zelfde sprong voorwaarts kan maken als vorig jaar."

      No sh*t Sherlock. Als zij dit jaar 1,5 sec per rondje sneller zijn t.o.v. de anderen, wat de gemiddelde winst was afgelopen seizoen, dan doen zij mee voor de pole's en overwinningen. Afgelopen maand zijn hier meerdere berichten geweest waarin Seidl en Brown dat ook zeggen.

      • + 0
      • 30 jan 2020 - 10:19
    • @pietje2013, ik denk dat de meeste teams de 2019 auto gaan voorzien van verbeteringen en niet zoals AT een 'compleet' nieuwe auto op de grid hebben in Melbourne. Ik hoop dat alles als een harmonica op elkaar komt te zitten maar dat gezegd hebbende, dat zal wel niet en zien we een herhaling van vorig jaar. 2021 zal alles wel op z'n kop kunnen zetten.

      • + 0
      • 30 jan 2020 - 10:46
    • Was dat niet Alfa Sauber ipv AT?

      Als de F1,5 maar spannend blijft en de FIA ze maar meer zendtijd gunt. Ik verwacht dat de top 6 net als vorig jaar saai gaat worden.

      • + 0
      • 30 jan 2020 - 11:09
    • "Ik verwacht dat de top 6 net als vorig jaar saai gaat worden.

      🤣 🤣 🤣 Nou, ik niet.

      • + 0
      • 30 jan 2020 - 12:29
    • Jij verwacht dat Bottas het spannend gaat maken in het WK? ;-)

      • + 0
      • 30 jan 2020 - 13:16
    • Uiteraard! Jij niet dan?? 🤣

      • + 0
      • 30 jan 2020 - 13:27
    • Je hebt helemaal gelijk @pietje2013, Alfa natuurlijk.. Maar ik verwacht wel meer spanning vooraan.

      • + 0
      • 31 jan 2020 - 08:58
  • meister

    Posts: 2.346

    Checken op olielekkages, slim. Moet je ook altijd doen bij een Renault motor.

    • + 0
    • 30 jan 2020 - 13:07

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar