user icon

Albon vindt het 'ongelooflijk' dat hij in 2020 bij Red Bull Racing blijft

  • Gepubliceerd op 14 nov 2019 20:21
  • comments 11
  • Door: Dieter Rencken & Bjorn Smit

Alexander Albon mag ook in 2020 zijn kunsten vertonen bij Red Bull Racing. De Britse Thai vindt het 'ongelooflijk' dat hij zijn zitje mag behouden.

Eerder deze week bevestigde Red Bull dat Albon ook in 2020 naast Max Verstappen rijdt, terwijl minuten later bekend werd gemaakt dat Daniil Kvyat en Pierre Gasly bij Scuderia Toro Rosso blijven. Albon kwam halverwege 2019 bij Red Bull, ondanks het feit dat hij bezig is met zijn eerste seizoen in de Formule 1. Hij nam de plek over van Gasly, die in zijn eerste seizoen bij het team niet presteerde zoals gehoopt.

Albon kan zelf nog niet helemaal geloven dat hij in 2020 ook bij Red Bull Racing racet. "Het is ongelooflijk. Ik zeg het vaak, maar ik meen het echt als ik dat zeg. Het was een behoorlijk beangstigend vooruitzicht toen ik na Hongarije de oproep kreeg, maar ik had het gevoel dat ik het kon. Ik ben redelijk tevreden met de races die ik heb gehad. Het voelt natuurlijk heel goed dat ik het uiteindelijke bericht kreeg dat ik volgend jaar mag blijven."

Albon dacht weinig na over zitje in 2020

Tegenover GPToday.net gaf hij toe niet veel nagedacht te hebben over of hij in 2020 mocht aanblijven. "De manier waarop ik denk over dingen is dat ik probeer in het heden te blijven en niet te denken aan de externe dingen. Dat blijft nu zo. Ik blijf tot het eind van het jaar en ook volgend jaar doen wat ik doe. Het wel of niet weten had de situatie niet veranderd, het zijn de resultaten die tellen. Daar lag mijn focus."

Albon heeft voor de laatste races van 2019 een duidelijke doelstelling. "Ik denk niet dat er veranderingen zijn in wat ik denk en mijn denkwijze voor het einde van het seizoen. In mijn achterhoofd zit nog steeds dat ik me wil blijven ontwikkelen en me voor wil bereiden op volgend jaar. Ik ken dan meer circuits en zal meer ervaring hebben. Het gaat erom dat ik een goede fundering neerleg voor 2020."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Snarf058

    Posts: 207

    Gefeliciteerd! En nu snel dichterbij Verstappen komen om het gelijk van deze beslissing te bewijzen.

    • + 1
    • 14 nov 2019 - 20:25
    • Niet op een rondje gezet worden door Max is al knap. Maarre idd verdient. Niet de beste rijder van het veld maar Red Bull kan niet anders.

      • + 1
      • 14 nov 2019 - 21:11
  • Nicky666

    Posts: 66

    Volledig verdient

    • + 1
    • 14 nov 2019 - 20:32
  • mordor

    Posts: 1.138

    ik vind het ook ongelofelijk, maar eh succes Alex!

    • + 0
    • 14 nov 2019 - 23:16
    • sambal

      Posts: 965

      2015 maakte Albon zijn F3 debuut, en eindigde als 7e in de eindstand
      2016 makte overstap naar GP 3 en werd 2e achter Leclerc
      2017 stapte Albon naar de F2 en werd 10e in het eindklassement
      2018 bleef hij actief in de F2 en werd 3e in het eindklassement
      Inderdaad ongelooflijk, met zo'n CV
      Ik gun het hem van harte hoor, laat dat duidelijk zijn, maar het voelt toch als gebrek aan wat beters
      Maar RB zal via data's waarschijnlijk meer weten dan wat wij weten.
      Maar...uh...succes Alex.;)

      • + 0
      • 15 nov 2019 - 10:52
  • PKracing

    Posts: 790

    Tja bij gebrek aan. Is de mede-eigenaar ook weer blij.

    • + 0
    • 15 nov 2019 - 02:49
  • Musicman

    Posts: 73

    alles mooi en aardig , maar kan elk moment worden teruggedraait als die niet presteert .

    is een van de dingen bij Red Bull die ik logisch vind , materiaal wordt elke race verbeterd ,maar coureurs kunnen ook vervangen worden op elk moment indien nodig .

    raar dat andere teams een volledig seizoen weggooien en niet gewoon een prestatie clausule in de contracten heeft ,zodat ze ook coureurs kunnen upgraden indien nodig.

    • + 0
    • 15 nov 2019 - 08:03
  • Zegt alles over het talentenprogramma van RedBull.

    Terug gehaalde coureurs, verschuivingen van rijders tussen TR en RB. Nee, tis niet hosanna daar.
    Het is Max en dan eigenlijk goede middelmaat.

    • + 0
    • 15 nov 2019 - 08:42
    • ringo

      Posts: 3.336

      dat is altijd al geweest ook al in tijde van christian klien

      • + 0
      • 15 nov 2019 - 09:31
    • Wat is dan het nut zou je kunnen denken?

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 08:43
  • John6

    Posts: 5.000

    Ik blijf erbij als ze echt voor de titel willen gaan hadden ze iemand anders moeten halen, zijn alle 3 niet goed genoeg.

    • + 1
    • 15 nov 2019 - 09:14

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 197
  • Podiums 2
  • Grand Prix 38
  • Land TH
  • Geb. datum 23 maa 1996 (24)
  • Geb. plaats Londen, TH
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar