user icon

Verstappen bracht Brundle aan het lachen: "Natuurlijk ging ik van gas af"

  • Gepubliceerd op 05 nov 2019 15:57
  • comments 13
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen maakte in de Verenigde Staten een uitstekende indruk op Martin Brundle. De commentator van Sky Sports complimenteerde de Red Bull-coureur in zijn column voor de race die hij reed én voor een grappige opmerking tijdens de persconferentie.

Verstappen was zondag op het Circuit of the Americas de enige die in de buurt van de Mercedessen kon blijven. Uiteindelijk leverde hem dat een derde plaats op, achter winnaar Valtteri Bottas en wereldkampioen Lewis Hamilton. "Het was geen geweldige race, maar het had zijn momenten. Bottas ging twee keer voorbij aan Hamilton en Verstappen zorgde er met een sterke race in zijn Red Bull voor dat ze op moesten blijven letten."

"Hij eindigde op slechts vijf seconden van Bottas en een gele vlag voorkwam dat hij een poging kon wagen de tweede plaats van Hamilton af te snoepen. Max kon daardoor de Mercedessen niet splitten. Op de grid had hij al een nieuwe achtervleugel nodig, nadat er een scheurtje gevonden was. Daarna verloor hij op mysterieuze wijze een belangrijk deel van de vloer, waardoor hij veel aerodynamische performance verloor."

'Er hing geel, natuurlijk ging ik van het gas'

In Mexico ontstond er na de kwalificatie de nodige ophef rond Verstappen. Hij had aan het einde van Q3 de gele vlaggen niet gezien en reed daardoor op volle snelheid door bij de crash van Bottas. Dat kostte de Nederlander uiteindelijk de pole position. Op het Circuit of the Americas toonde de Nederlander dat hij geleerd heeft van zijn fouten, door niet in de aanval te gaan bij Hamilton in de slotfase.

Verstappen kwam na de race terug op dat voorval en deed dat op zeer luchtige wijze. Brundle kon daar wel om lachen. "Na de pijnlijke situatie met de gele vlag in Mexico liet Max mij lachen toen hij in de persconferentie zei: 'Er was een gele vlag, dus natuurlijk ging ik van het gas'."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Humor is belangrijk in het leven ;)

    • + 5
    • 5 nov 2019 - 16:17
    • sterker nog: Na gezondheid het belangrijkste denk ik.

      • + 5
      • 5 nov 2019 - 16:20
    • Max liep snel in op Hamilton, maar klapte net op tiet zijn brievenbussie dicht...

      • + 1
      • 5 nov 2019 - 17:01
    • snel dat brievenbussie dichtklappen bij een gele vlag, voor je het weet vliegt er zo'n paars/witte envelop van het CJIB doorheen, en die zijn vaak vrij pittig kan ik u uit ervaring melden

      • + 3
      • 5 nov 2019 - 17:09
    • Ik ben meer van het serieuze, humor laat ik wel aan 'n ander over, iemand die daar meer van afweet.

      • + 3
      • 5 nov 2019 - 19:56
    • Praat me niet over het CJIB Clemenza. Ik was begin jaren 90 , toen ik net mijn rijbewijs had gehaald, hun grootste sponsor met m'n Peugeot 205 1.9 GTI. En na aanschaf van m'n eerste GSX-R in 93, durf ik wel te stellen dat ik ze zelfstandig groot heb gemaakt ;)

      • + 2
      • 6 nov 2019 - 00:02
    • whaha, nog al zo'n ervaringsdeskundige :)

      • + 0
      • 6 nov 2019 - 07:42
  • snailer

    Posts: 5.305

    Max bezit een hoge dosis zelfspot. Heb dat al een paar maal in het verleden gemerkt.

    Overigens zat ik me na de race ook te bedenken dat deze race het ontbreken van een sterke tweede rijder Max parten heeft gespeeld. Mercedes kan gewoon twee verschillende strategien kiezen tussen zijn rijder. Maar Red Bull kan dat niet. Een betere teamgenoot had er voor kunnen zorgen dat Hamilton werd opgehouden. Ricciardo was altijd in de mix. Albon en Gasly zijn en waren het nooit.

    • + 1
    • 5 nov 2019 - 17:12
    • ''verigens zat ik me na de race ook te bedenken dat deze race het ontbreken van een sterke tweede rijder Max parten heeft gespeeld. ''

      Mwah, Ik denk het niet. Ja als je als 2e rijder Hamilton of Vettel/Leclerc hebt. Maar het is dan ook maar afwachten wat ze doen. Zo'n beetje alles wijst er wel op dat alleen Verstappen met die RB echt mee kan doen. Ricciardo misschien? Maar die liep de laatste 2 jaar ook achter hem aan.

      • + 1
      • 5 nov 2019 - 17:16
    • snailer

      Posts: 5.305

      Bottas, Perez, Ricciardo kunnen dat. Sainz kan dat. Russel en Norris kunnen het waarschijnlijk. Ocon kon het. Even afwachten met de laatste wat het jaartje niet racen met hem heeft gedaan.

      Jij doet veel rijders te kort.

      • + 1
      • 5 nov 2019 - 17:25
    • Ik schat Verstappen op waarde, Dat is wat heel anders dan andere rijders te kort doen. Kijk maar weer naar Gasly nu: Doet het echt niet slechter dan de namen die jij noemt. Maar naast Max ben je al snel gezien.

      • + 1
      • 5 nov 2019 - 17:32
    • Niet mee eens @Royalere,
      Gasly, Albon e.d. zijn echt wel minder overtuigend dan rijders als Ricciardo, Sainz, enz..
      Ricciardo kon met de Bull wel degelijk goed meekomen en zich mengen in de top, denk dat je teveel kijkt naar zijn laatste seizoen bij RBR waarin hij ook bakken met pech had. Het was in zijn jaren daar gewoon een potentieel gp winnaar en iemand die Max kon pushen en wanneer de wagen op een bepaald circuit mee kon komen het de concurrentie knap lastig kon maken

      • + 1
      • 6 nov 2019 - 08:03
    • delange

      Posts: 1.533

      Ook ik ben het niet met je eens Roy en ga mee met de comments van Snailer en P.Cl.
      Je bezit een beetje te veel Maxadoratie en daardoor lijken andere coureurs een trap en soms trappen lager te staan qua talent. Ik beweer zeker niet dat Max geen talent heeft want dat heeft ie wel. Zijn raceskills zijn puur Belgisch terwijl zijn grote mond zijn Nederlands kantje is. :-) Er zijn zeker wel een aantal coureurs die Max kunnen pushen en zeer geschikt zijn als tweede rijder.

      • + 0
      • 6 nov 2019 - 20:10

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.267
  • Podiums 47
  • Grand Prix 125
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar