Hamilton: "Ik denk niet dat we teleurgesteld kunnen zijn"
- Gepubliceerd op 09 apr 2011 12:05
-
13
- Door: Robin Smeets
"Ik denk dat we niet teleurgesteld kunnen zijn", vertelde Hamilton. "De vorige race hebben we geweldig werk verricht door zo dicht bij de Red Bull's te rijden. We hebben dit weekend enkele nieuwe onderdelen op de auto gekregen en we kunnen trots zijn op onszelf. Het zou mooi zijn als de P1 hadden veroverd, maar de Red Bull-jongens hebben nog een klein voordeel ten opzichte van ons."
"We hebben het gat wel weer wat kleiner gemaakt richting Red Bull Racing. Daarnaast was mijn ronde nog niet helemaal perfect, dus daar kunnen we ook nog wat tijd uit halen."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.726 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 3.007
Hoop dat ze zo aan elkaar gewaagd blijven en niet komt doordat deze baan McLaren beter licht. Heb na tijden weer eens op het puntje van de bank gezeten om te zien wie de pole pakt.
Posts: 2.418
Haha, ik ook. Misschien komt het wel omdat die Red Bulls al zo ontzettend veel poles hebben gehaald vanaf 2010, maar het was wel een mooie kwalificatie inderdaad. :P
Posts: 2.418
Tja, had gat is volgens mij 4 tienden kleiner dan in Melbourne, dus geen reden om teleurgesteld te zijn nee. Ik had nog ff op pole gehoopt, maar ze staan in ieder geval wel heel dichtbij.
De Red Bulls hebben trouwens wel weer een voordeel ten opzichte van de McLarens: ze staan weer is aan de schone kant en McLaren aan de vuile kant van de baan. Aan de andere kant, het is wel een lange weg tot aan bocht 1. Wie weet wat er allemaal gebeurt.
Posts: 3.145
Ik denk niet dat P1 of P2 erg veel verschil maakt op deze baan.
Posts: 7.033
Het zou geweldig zijn als ze de rest van het seizoen aan elkaar gewaagd blijven idd. Vettel is dringend toe aan echte inspanning :P
Posts: 1.745
Ik kijk nu al uit naar een paar mooie gevechten tussen Vettel en Hamilton. En misschien wel naar een gevecht tussen deze twee voor de titel. Moge de beste winnen!
Posts: 10.089
ik denk eerlijk gezegd niet dat we een spannend gevecht tussen die 2 gaan krijgen.. het zal eerder voorbij rijden worden denk ik
Posts: 962
Tsja, RBR heeft ook voor het eerst KERS op die wagen gezet. Het gat is inderdaad een stuk kleiner maar ik kan niet echt inschatten waar het aan ligt. Ik ben met Hamilton eens dat McLaren iig fantastisch werk heeft verricht! Alle hulde!
Posts: 603
Als je het zo zwart-wit ziet, dan heeft McLaren een aardig gat weten te dichten.
KERS brengt een paar tienden en het verschil nu is minder dan in Australië.
Ik ben benieuwd of dat tot uiting weet te komen in de race.
Posts: 5.792
Mclaren doet het boven verwachting goed en ze kunnen zeer zeker de race winnen omdat de race snelheid zelfs beter is dan RB.Vooral als de race al een tijdje onderweg is worden de mclarens sneller.
Posts: 442
Ik hoop het zo dat McLaren morgen de race kan winnen. Maar ik weet niet of het mogelijk is. Er zijn zoveel verschillende factoren die meespelen. Ik wil in ieder geval geen saaie dominante race te zien krijgen.
Posts: 1.265
Met de kwalificatie vorm van Red Bull de afgelopen jaren had ik er niet veel van verwacht. Maar vandaag leek het toch echt alsof ze een kans hadden.
Prachtige prestatie van de technici bij Mclaren om zo snel de problemen aan te pakken en de wagen neer te zetten waar hij hoort. Mclaren had een goede race pace in Melbourne, maar door de strategie (later stoppen) en Hamilton\'s bodemplaat kwamen het misschien niet zo over(en Button die veel pech had). Mclaren heeft de afgelopen jaren laten zien dat ze belabberde wagens kunnen omtoveren tot frontrunners, maar zo snel had ik het echt niet verwacht, chapeau.
Posts: 603
Jammer alleen dat ze dan wel beginnen met een belabberde wagen.
Als ze nu eens een goede wagen tijdens de testseries weten neer te zetten, misschien is het gat dan bij aanvang van het seizoen minimaal, dan hoef je tenminste niet al meteen achter de feiten aan te lopen.
Maar RedBull met KERS en het gat wat kleiner is geworden geeft goede moed voor ze.