user icon


Rich Energy: "Haas F1 de dupe van geschil tussen onze aandeelhouders"

  • Gepubliceerd op 10 sep 2019 11:51
  • comments 22
  • Door: Bjorn Smit

William Storey en Rich Energy hebben van zich laten horen nadat het contract met Haas F1 met wederzijdse instemming beëindigd is. De CEO van het bedrijf ziet het team als de grote dupe van interne problemen bij Rich Energy.

Haas F1 maakte maandag middels een statement bekend dat de wegen van het team en titelsponsor Rich Energy met onmiddellijke ingang scheiden. Dat gebeurde na een aantal rumoerige maanden, waarbij de energiedrankjesmaker bij meerdere controverses betrokken was. Het begon met de rechtszaak van fietsfabrikant Whyte Bikes, dat met succes claimde dat Rich Energy het logo gekopieerd had.

In juli zei Storey al dat hij het contract met Haas F1 opgezegd zou hebben, maar de overige aandeelhouders en het team staken daar een stokje voor. Storey werd vervolgens uit zijn functies ontheven, waarna het even wat rustiger bleef. Twee weken geleden keerde Storey echter terug als grootaandeelhouder van het bedrijf, waarna de breuk tussen team en titelsponsor maandag definitief werd.

'Fiasco makkelijk te voorkomen'

Storey reageerde via de sociale mediakanalen van Rich Energy op de breuk. "Ik wil Haas F1 Team bedanken voor hun geweldige inzet in onze samenwerking. Het is betreurenswaardig dat ze betrokken raakten in een geschil tussen de aandeelhouders, wat leidde tot dit makkelijk te voorkomen fiasco. Ik wens het team het beste en onze passie voor autosport blijft onaangetast."


Reacties (22)

Login om te reageren
  • Ik snap er niks meer van! ik dacht dat die William Storey was ontslagen als CEO?

    • + 0
    • 10 sep 2019 - 11:56
    • Hij bleek nog de grooste aandeelhouder te zijn

      • + 0
      • 10 sep 2019 - 12:00
    • Ja dat was hij om vervolgens enkele weken later via een constructie toch weer de meerderheid van de aandelen te krijgen en vervolgens weer de macht terug nam.

      Conclusie:
      Rich Energy mag haar logo niet gebruiken, verkopen nog steeds weinig en hebben meerdere miljoenen verbrand én er is en blijft flinke onenigheid binnen de aandeelhouders. Niet alleen geen ander (race-) team zal het nog durven om Rich toe te laten als sponsor, ook menig retailer zal zich niet willen laten gebruiken als verkooppunt voor Rich. Naar mijn gevoel zullen we over enige tijd alleen nog horen dat Rich failliet is en verder niks meer.

      • + 1
      • 10 sep 2019 - 12:56
    • Diszaidup

      Posts: 581

      ..maar Rich Energy had haar merknaam toch veranderd naar LightningVolt?

      • + 0
      • 10 sep 2019 - 16:24
  • Roy

    Posts: 1.947

    "onze passie voor de autosport blijft bestaan".....

    Ik denk dat serieus vrijwel ieder team zich wel bedankt als Rich Energy zich als (hoofd) sponsor zou melden......

    • + 0
    • 10 sep 2019 - 12:01
  • @

    Posts: 163

    Dat Rich Energy had zich voorgehouden beter te worden dan Red Bull, behalve de publiciteit hebben ze niet veel voor elkaar gekregen, al met al een grote luchtbel dus... Jammer voor Haas, maar ze zijn beter af zonder Rich Energy

    • + 0
    • 10 sep 2019 - 12:05
    • Je moet ook een product te verkopen hebben... en behalve datgene wat ze op hun website aanbieden heb ik nog nergens die blikjes van ze gezien. En volgens mij bestellen heel weinig mensen hin energydrink online. Die kopen ze in de supermarkt, horeca of tankstation

      • + 0
      • 10 sep 2019 - 12:57
    • Roy

      Posts: 1.947

      Rogier, dat zeg je wel, maar in landen als Duitsland bijv. Daar heb je dus heel veel tussenhandel in bijv. producten als koffie / energy drinks. Vanwege de torenhoge prijzen daar.

      • + 0
      • 10 sep 2019 - 13:29
    • Roy

      Posts: 1.947

      Ofcourse ben ik het wel helemaal met je eens hoor, je hoort of ziet er verder ook niets van. Nog nooit zo'n blik in het echt gezien. Zelfs was er iemand hier op dit "forum" die dat online probeerde te bestellen wat niet lukte.

      Het lijkt mij echt zo'n heel wazig bedrijf met witwas praktijken ofzo. Geen idee.

      • + 0
      • 10 sep 2019 - 14:52
    • ringo

      Posts: 2.389

      op youtube zo'n reviewer die dit merk wou reviewen, maar kon doorgaans niet aan dit spul komen maar kreeg een blikje te pakken via via zo'n opkoper die restand handel opkoopt... gezond bedrijf is het niet echt

      • + 0
      • 10 sep 2019 - 17:30
    • Leonhart

      Posts: 253

      @Rogier, klopt dat deze niet echt te bestellen zijn, wel had ibood deze 2 maanden geleden staan per tray.
      Ik heb er een kunnen bestellen op die manier. Eerlijk, de smaak is niet zo bijzonder, maar is wel een leuk hebbedingetje gezien de F1 link

      • + 0
      • 11 sep 2019 - 00:11
    • Diszaidup

      Posts: 581

      @Leonhart, welke "F1 link"?

      • + 0
      • 11 sep 2019 - 09:41
    • Leonhart

      Posts: 253

      @Diszaidup: De link dat Rich het Haas team sponsort, nu sponsorde. Op het moment van kopen tegenwoordige tijd, nu verleden tijd

      • + 0
      • 11 sep 2019 - 14:42
  • F1 is vaak een (politiek) steekspel tussen verschillende partijen vol tegenstrijdigheden. In dit geval gaat het vooral om 1 steek en dat is het steekje dat los zit bij de heer Storey.
    Eerst zeggen dat je uit de deal stapt omdat de doelstellingen niet gehaald worden (podiums enzo) en dan nu het team bedanken en zeggen dat zij niks verkeerd doen.
    Wat een soap.

    • + 0
    • 10 sep 2019 - 12:41
  • Hij spreekt zichzelf tegen. Hij was degene die de breuk met Haas wilde forceren.
    De kleine aandeelhouders wilden verder.
    En nu is hij weer de baas, en de deal gaat eraan.
    Wie is nu verantwoordelijk voor de definitieve breuk?
    Storey, lijkt me... of anders de eigenaren van het consortium waaronder RE functioneert..
    of zeg maar gerust: vermoedelijk de boel ten koste van de kleine investeerders flest.

    • + 1
    • 10 sep 2019 - 12:42
  • Rich Anarchy...

    • + 1
    • 10 sep 2019 - 12:52
  • Het is een raar rommeltje geworden alles bijelkaar genomen... Al stoor ik me er regelmatig aan dat het uiterlijk van deze man vaak als “argument” gebruikt wordt... kleinburgerlijk en niet relevant...

    • + 0
    • 10 sep 2019 - 14:34
    • Ik ben wel blij dat die wannabee rockstar is opgetieft met z'n grote bakkesbaard...

      • + 0
      • 10 sep 2019 - 17:48
  • John6

    Posts: 2.964

    ik heb vanaf het begin gedacht dat William Storey en Rich Energy oplichters BV was, ik vraag me nu nog steeds af wat die lui doen voor der poen.

    • + 0
    • 10 sep 2019 - 14:47
    • Diszaidup

      Posts: 581

      Antwoord op je vraag; 'oplichten'.

      • + 0
      • 10 sep 2019 - 16:26
  • hugenholz

    Posts: 272

    Mij benieuwen hoeveel het Rich Energy het heeft gekost om het contract van 3 jaar te kunnen afkopen. Gene Haas dreigde al met rechtzaak en een claim van rond de 40 miljoen. Die voorzitter van West Ham United (de echte eigenaar/investeerder van Rich Energy) zal dit denk ik wel geschikt hebben.
    William Storey is niets meer dan een trekpop met een lange baard.

    • + 0
    • 10 sep 2019 - 20:20
  • ibood had ze laatst tot 2x toe op hun website te koop. Een tray'tje van 24 stuks voor 16.95EUR.
    Ik had laatst 1 tray'tje besteld en inmiddels er al een paar achter me kiezen, maar redbull blijft naar mijn inziens het lekkerst...

    • + 1
    • 11 sep 2019 - 00:40


IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar