user icon


Toto Wolff: "Honda verdient veel lof voor grote stap voorwaarts"

  • Gepubliceerd op 22 aug 2019 13:07
  • comments 37
  • Door: Danny Sosef

Toto Wolff zat de afgelopen jaren lange tijd in een luxepositie. Het team van Mercedes domineerde vrijwel ieder seizoen en de concurrentie mocht blij zijn als ze een keer een race wisten te winnen, al dan niet door fouten van de Duitse fabrikant. Die tijd is echter verdwenen, zo zegt de Oostenrijkse teambaas.

Honda heeft achterstand ingehaald

Volgens Wolff heeft Honda de achterstand ingehaald en zit het op dit moment op hetzelfde niveau met haar motor als Mercedes. Tegenover onder andere GPToday.net zei hij: "Honda heeft een grote stap voorwaarts gezet en verdient veel lof. Daar ben ik blij om, want een sterk Honda is goed voor de Formule 1 als geheel. Als we vier motorfabrikanten op hetzelfde niveau hebben, is dat positief voor iedereen, ook voor ons."

Mouwen opstropen

Het is voor Wolff duidelijk dat er werk aan de winkel is bij Mercedes en dat de achterstanden teniet zijn gedaan. Niet alleen door Honda maar ook Ferrari heeft flinke stappen gezet. Wolff: "We hadden een goede periode maar nu is het duidelijk dat de anderen de achterstand hebben ingehaald. Er zijn redenen waarom geen enkel team zes wereldkampioenschappen op rij heeft gewonnen en daarom weet iedereen hier heel goed dat we de mouwen moeten opstropen."


Reacties (37)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 6.430

    Toto bel Jacques even. Die heeft gezegd dat het niet zo is. ;)

    • + 5
    • 22 aug 2019 - 13:09
    • wibi

      Posts: 3.779

      Hebben we weer een 'Mercdedes-underdog" positie? Wordt er doodziek van!

      • + 0
      • 24 aug 2019 - 11:19
  • beerkuh

    Posts: 1.629

    hoeft niet hoor Toto, Volgens Jakie is gewoon een truc, een goede welliswaar maar toch! en in alle eerlijkheid volgens u zal de 2e helft de concurreniet voornamelijk van Ferrari afkomen en niet van de getructe Honda!

    en dan vergeten we a passant nog de Renault met de raketmotor met 1015-1020 PK die !! ik bedoel hoe an je die nu over het hoofd zien :-)

    • + 0
    • 22 aug 2019 - 13:11
    • beerkuh

      Posts: 1.629

      pff edit ** concurrentie **

      • + 0
      • 22 aug 2019 - 13:12
    • ringo

      Posts: 2.397

      Honda is in betrouwbaarheid en vermogen verbetert, Maar Mercedes kan denk wel meer dan die laat zien. die kan ook meer races mee. Dat is gewoon een ander niveau.. Mercedes kan theoretisch met 3 motoren in 21 races in ideale situatie... dat zie ik ferrari of Honda laatstaan renault doen....

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 11:41
  • De pole in Hongarije was niet zozeer de motor. Dat was Verstappen/RB werk.in een Mercedes had hij met zo´n rondje nog wel sneller geweest ook.

    • + 0
    • 22 aug 2019 - 13:33
    • d07

      Posts: 540

      Minimaal 1 seconde sneller toch? ;-)

      • + 1
      • 22 aug 2019 - 14:33
    • Haha. :p

      • + 0
      • 22 aug 2019 - 14:35
    • zorba

      Posts: 734

      Neen 10 sec

      • + 1
      • 22 aug 2019 - 22:29
    • In die Mercedes had Max Gasly op een rondje gezet in de kwali.

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 19:07
  • onetimer

    Posts: 236

    Alle lof gaat nog altijd naar Almhof...

    • + 1
    • 22 aug 2019 - 13:39
    • Rimmer

      Posts: 6.430

      Niet waar. Al het goeie komt van Melkunie koeie

      • + 1
      • 22 aug 2019 - 14:37
    • Cicero

      Posts: 636

      Melk, de witte motor. Eigenlijk de voorganger van van de Formule E

      • + 0
      • 22 aug 2019 - 16:27
  • "Als we vier motorfabrikanten op dezelfde hebben, is dat positief voor iedereen, ook voor ons." ...
    Beste mensen van GPtoday, het wordt met de dag erger betreffende fouten in jullie artikels. Stel aub een taalvaardige editor aan die de artikels naleest voordat ze gepubliceerd worden. Ik kan me niet inbeelden dat adverteerders staan te springen op deze manier, om toe te treden op jullie (voor de rest zeer mooi) platform.

    • + 7
    • 22 aug 2019 - 13:40
    • MrD

      Posts: 130

      Eens, ik erger me steeds meer aan:
      1. De kwaliteit van de artikelen (er wordt niet geschroomd zonder enige journalistiek (controle op bron, etc...) een artikel te schrijven.
      2. De bewoording van het 'nieuws' dat gebracht wordt ('Ocon tekent bij Renault', ... not!)
      3. De zinsopbouw van de artikelen.

      Hierdoor twijfel ik, als ik de titel lees al, of het artikel uberhaubt wel enige nieuwswaarde heeft. Heel pijnlijk een heel jammer, want ik beschouwde GPToday wel als nieuwsbron... Steeds meer signalen op de site bewegen mij helaas een andere richting op.

      • + 3
      • 22 aug 2019 - 13:47
    • Stuur Danny een mail en hij zal reageren.

      • + 0
      • 22 aug 2019 - 13:49
    • CTRA

      Posts: 3.247

      Ik erger me aan mensen die constant onder de artikelen lopen te zeuren over de taal of over de artikelen zelf.

      Stuur een mail naar de redactie en als dat niet eerkt zoek een andere site.

      Is jullie probleem opgelost en het mijne ook.

      Ik neem overigens aan dat jullie niet betalen om deze site te mogen lezen, want dan zou je een punt hebben.

      • + 7
      • 22 aug 2019 - 13:58
    • Dus, als het gratis is mag het vol fouten staan? ... Taal leer je tijdens je jaren in de basisschool CTRA. Taal is ook de enige manier om je, hier, op de juiste manier uit te drukken.. Belangrijk? Voor mij wel alleszins.

      • + 1
      • 22 aug 2019 - 14:55
    • Cicero

      Posts: 636

      Ik heb het gevoel dat er momenteel wat redacteuren op vakantie zijn. Dat is niet erg, maar misschien is het beter dat eerlijk te melden.

      • + 0
      • 22 aug 2019 - 16:28
    • WC MAX

      Posts: 1.940

      @MrD

      Ik heb hier al veel commentaar gelezen over dat artikel over Ocon.
      Als we het dan toch over taal hebben, lees dan wat er staat, nl: Silly Season........
      Silly Season is een uitdrukking die het best vertaald kan worden als "geruchten"
      De gekozen bewoording van Gpupdate geeft dus exact de juiste context aan, nl. dat het enkel een gerucht is en dat gerucht stond op diezelfde dag op meerdere F1 sites.

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 00:10
    • WC MAX

      Posts: 1.940

      Edit:

      Excuses: GPtoday natuurlijk

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 00:33
    • OP de basisschool @F1 Benelux.

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 07:09
    • Ik vindt het ook heel erg belangreik. Het kan tog niet waar sijn dat ik taalvouten lees als ik een artiekel over formuule 1 aan het lesen ben. Ik zou me dood sgamen

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 10:09
    • *Doodt ...(excuus “dood” is natuurleik met een t)

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 10:23
  • Nomar

    Posts: 121

    Even off topic. Ocon schijnt voor 2 jaar bij Renault getekend te hebben. Bottas nog 1 jaar Mercedes.

    • + 0
    • 22 aug 2019 - 13:51
    • Nomar

      Posts: 121

      Hmmm oud nieuws 🤣. Moet toch meer terug lezen. Scusa!

      • + 0
      • 22 aug 2019 - 13:56
    • En Hill naar Jordan!

      • + 2
      • 22 aug 2019 - 14:02
  • jd2000

    Posts: 2.714

    Hebben we Calimero weer. Kan heer Toto zeggen bij de volgende overwinning, dat ondanks de betere Honda motor ze toch hebben gewonnen.

    • + 0
    • 22 aug 2019 - 13:52
    • Clubbtraxx

      Posts: 68

      Nou idd, altijd maar dat downplayen van hem. Terwijl ze in werkelijkheid nog snelheid over hebben maar het pas aanspreken wanneer nodig.

      • + 0
      • 22 aug 2019 - 15:32
    • Ik denk dat Mercedes aardig aan hun Max zit, Honda op de deur klopt, en de Ferrari motor zelfs het sterkste is.

      • + 0
      • 22 aug 2019 - 23:48
  • En dat "veel lof" gaan ze ook krijgen!
    In Japan zijn de "Red Bull/Toro Rosso Honda grandstand" kaarten niet aan te slepen.
    Als RBR/Honda daar weet te winnen worden die Japanners helemaal gek!

    • + 0
    • 22 aug 2019 - 14:18
    • Japan gaat een gigaantisch gekkenhuis worden, daar ga ik zelfs vrij voor nemen om helemaal niks te moeten missen.

      • + 0
      • 22 aug 2019 - 23:50
  • Als je naar de stand in het WK kijkt zie je dat het wel meevalt met het zogenaamd ingehaald zijn van Mercedes door Ferrari en Red Bull Honda..

    • + 0
    • 22 aug 2019 - 16:57
    • Max heeft de laatste races de meeste punten binnengeraced, maar dat zie je ook niet terug als je "ineens" naar de stand kijkt ;)

      • + 0
      • 23 aug 2019 - 00:16
  • Welke stappen heeft Ferrari gemaakt dan? Zie ze alleen maar verder weg rijden.

    • + 1
    • 22 aug 2019 - 17:02
  • MrEmilio

    Posts: 81

    Volgens mij zitten de 4 motor fabrikanten nog helemaal niet op hetzelfde niveau. Volgens mij houdt Mercedes op het moment nog gewoon een beetje in, om het allemaal een beetje spannend te laten lijken. Die hebben nog genoeg reserves over, en kunnen er nog wel wat pk-tjes bij zetten zodra het nodig zou zijn!

    • + 0
    • 23 aug 2019 - 09:00
    • Mosquito

      Posts: 290

      Yep, als je zag hoe hard Merc gaat in Q3 en hoe hard ze gingen in de race in Hongarije toen het nodig was...
      Die Bleekemolen was zo gek nog niet.

      • + 0
      • 24 aug 2019 - 15:58

Gerelateerd nieuws



SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar